Zware-Lading Schepen.
Re: Zware-Lading Schepen.
Goeiemiddag Harry
Volgens mijn vriend die er een ietsie pietsie mee op de hoogte is
Is de Sleipnir 100% articproof
Welke staal soorten dat zijn weet hij ook niet, hij noemt het gewoon ijzer
Maar daar zal beslist wel door Heerema en Huisman naar gekeken zijn
En of de 5000mt kraan van Allseas (broer Edward) dat is ?
dit is een overgenomen kraan, want er zou in eerste instantie,
een heel andere constructie achter op komen te staan die het hele jacket in 1 x omhoog kon trekken
En daarna kantelen op het werkdek, dus in grote lijnen de opbouw en jacket in 1x verwijderen.
Maar daar hoor je helemaal niets meer over
Volgens mijn vriend die er een ietsie pietsie mee op de hoogte is
Is de Sleipnir 100% articproof
Welke staal soorten dat zijn weet hij ook niet, hij noemt het gewoon ijzer
Maar daar zal beslist wel door Heerema en Huisman naar gekeken zijn
En of de 5000mt kraan van Allseas (broer Edward) dat is ?
dit is een overgenomen kraan, want er zou in eerste instantie,
een heel andere constructie achter op komen te staan die het hele jacket in 1 x omhoog kon trekken
En daarna kantelen op het werkdek, dus in grote lijnen de opbouw en jacket in 1x verwijderen.
Maar daar hoor je helemaal niets meer over
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Zware-Lading Schepen.
@Adri......tjaaa.....die " Gerrit's" ...da's een nagenoeg uitgestorven ras van vrijwel altijd ouwe gepekelde massinissies, of (R.I.P.) is van toepassing of ze zijn met pesioen Laat ik verder deze aangelegenigheid dan maar gebruiken door aan mijn Moeder zaliger te denken EN..." mijn klep dicht te houden" met de handjes op de rug!:lol:Lloyds surveyor genaamd Gerrit, geen last .. moeilijke titels voor zijn naam, wel praktische ervaring waar je U tegen zei.
@ Leo.
Volgens mijn vriend die er een ietsie pietsie mee op de hoogte is
Personen die "een ietsie pietsie" van dikke ArcticProof Kranen weten, spreken dus niet meer over " gewoon ijzer".....doe hem dan maar mijn hartelijke groeten Leo, alsmede mijn suggestie om zich eens "een ietsie pietsie" te verdiepen in het " hoe en wat" van dat "ijzer"....de speciale las procedures, het testen van de gespecificeerde materialen, waaronder de kerfslagproef etc. etc. allemaal best interessant.Welke staal soorten dat zijn weet hij ook niet, hij noemt het gewoon ijzer
Ik ben nu net FF druk, maar zal eens een paar plaatjes opzoeken van mijn kollektie proefstukkies, waaronder wat "restanten van kouwuh kerfslag proeven"......vertel je vriend van de "ietsie pietsie kranen" maar vast een goed gebruik bij het eventuele bijwonen van zo'n test dat zijn oren dan in feite NET zo belangrijk zijn dan zijn ogen. Bij het kerfslag-testen van een "stukkie precies op speciale maat voor de proef gemaakt ijzer" laat je dat eerst een lekker poossie in vloeibare stikstof liggen ( dat doe je dus met een tangetje en NIET met je handjes ) en dan doe je de test als dat ijzer op de juiste KOUWE temp is en dan rappido in de hamer. Hoor je dan piiiiing en vliegen de 2 stukkies alle kaaanten op, dan kun je d'r haaast donder op zeggen dat dit pispot ijzer is!....Hoor je dan THUD en buigt/breekt het test stukkie, maar zit nog wel aan elkaar vast........DAN zit het er dik in dat je dat soort ijzer wel voor je kraan ( of andere kouwe zaakies!) kan gebruiken ...ALS je het goed last....maar da's weer een aaander verhaal. Om zeker te zijn doe je natuurlijk wel even 2 of 3 gelijke tests om de resultaten even te vergelijken.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Zware-Lading Schepen.
EN..." mijn klep dicht te houden" met de handjes op de rug!:lol:
Harry dit geld ook voor mij
Ik zou per ongeluk dingen op het forum zetten , dat ze in Leiden niet leuk vinden
En hem daar door in verlegenheid zou brengen
Harry dit geld ook voor mij
Ik zou per ongeluk dingen op het forum zetten , dat ze in Leiden niet leuk vinden
En hem daar door in verlegenheid zou brengen
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Zware-Lading Schepen.
Ik ben in mijn "offshore dagen" maar heeeel weinig verlegen lieden tegen gekomen.....EN onder "onze landgenoten" zijn die net zo zeldzaam als " sneeuw in de Sahara"En hem daar door in verlegenheid zou brengen
" Ter Leeringhe ende Vermaaaeck"
Zie hieronder een klein deel van mijn verzameling van Materiaal beproevings teststukkies, bij al die stukkies is een verhaal verbonden......maaar de meeste verhalen zijn inmiddels " met de mistige muziek mee" .
In de rechter-onder hoek zie je 2 stukkies vierkant geknakt en in een V gebogen, in de midden zitten ze nog aan elkaar vast. DAT zijn zgn. THUD stukkies, die ondanks dat het proefstukkie iets van min dgr. C. was TOCH de hamer van de kerfslag meloochum stopten met een THUD. Heppie dus bros "pisbakken ijzer" dan knalt die hamer is doorheen en hoor "piiiing"
https://www.twi-global.com/technical-kn ... y-testing/
Volledigheidshalve is hier een website met een verhaal over Kerfslagtesten en waar ik het plaatje van HET machien heb geleend.
- Bijlagen
-
- Materiaal-beproeving teststukkies.jpg (41.56 KiB) 9014 keer bekeken
-
- CharpyTestMachine.gif (14.89 KiB) 9009 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Zware-Lading Schepen.
Heren,
Ik plof dit maar even op dit Topic.
Werden in "die tijd" ook uitgescholden voor zware lading schepen.
Kwam deze Siamezen ergens tegen en denkelijk zijn er nog wel een paar die de historie van deze metgezellen beter weten dan ik.
Zou zeggen: Brandt maar los.
Warenlos van elkaar destijds de Coaster "Hermes" (1956) en "Hada II" (1957).
Eigenaar verlangde denkelijk naar een twee-ling rn heeft het toen maar zo opgelost.
Scheepjes zijn in 1969 aan elkaar vastgemaakt en hebben toen de geweldig klinkende lyrische naam gekregen van " Multi Service 300".
Je moet het maar verzinnen.
En in service gesteld bij C.Holscher's Scheepvaartbedrijf.
Was wel makkelijk, want als je een beetje mot kreeg kon je zo over stappen naar het andere schip.
Gr. Koos
Ik plof dit maar even op dit Topic.
Werden in "die tijd" ook uitgescholden voor zware lading schepen.
Kwam deze Siamezen ergens tegen en denkelijk zijn er nog wel een paar die de historie van deze metgezellen beter weten dan ik.
Zou zeggen: Brandt maar los.
Warenlos van elkaar destijds de Coaster "Hermes" (1956) en "Hada II" (1957).
Eigenaar verlangde denkelijk naar een twee-ling rn heeft het toen maar zo opgelost.
Scheepjes zijn in 1969 aan elkaar vastgemaakt en hebben toen de geweldig klinkende lyrische naam gekregen van " Multi Service 300".
Je moet het maar verzinnen.
En in service gesteld bij C.Holscher's Scheepvaartbedrijf.
Was wel makkelijk, want als je een beetje mot kreeg kon je zo over stappen naar het andere schip.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Multi Service 300 (1).jpg (132.39 KiB) 7489 keer bekeken
-
- Multi Service 300 (2).jpg (154.13 KiB) 7489 keer bekeken
-
- Multi Service 300 (3).jpg (141.78 KiB) 7489 keer bekeken
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
FAIRLANE 1977 Gebouwd bij de Groot en van Vliet Slikkerveer
FAIRLANE 1977 - 1996
MEDGLORY 1996 - 2001
FAIR 2001 - 2003
RULA 2003 - 2011
+ +
In 2011 voor de sloop verkocht naar India
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
BLUE MARLIN 2000
Re: Zware-Lading Schepen.
Boskalis gaat de Vanguard inzetten als mobiel droogdok.
https://www.marinelog.com/news/video-bo ... d-repairs/
https://www.marinelog.com/news/video-bo ... d-repairs/
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Zware-Lading Schepen.
Een prachtige actie van Boskalis en dat in zo'n korte tijd. Aanvang 12 juli.
Groet,Jan
Groet,Jan