Zware-Lading Schepen.
Re: Zware-Lading Schepen.
Ron,
Die overhaal is onder mijn leiding gedaan, Na mij is er iets met een drijfstang gebeurd, en daar is een monteur bij geweest.
Die heeft geconstateerd dat er een drijfstang niet vast heeft gestaan de tijd weet ik niet meer ,maar het was maanden na de overhaal.
Daarna schijnt er een grote schade te zijn geweest,(na ongeveer 1 jaar na de overhaal) waarbij zelfs de cil balk van zijn plaats gedrukt is.
Op mijn vraag wat er gebeurd is hoorde ik iets over drijfstangen, ik mocht niet naar boord en een andere monteur schijnt het opgelost te hebben.
Als een drijfstang of meerdere stangen niet goed vast staan draait dit niet lang laten we optimistisch zijn een dag, maar da gaat het toch wel mis.
Dit is wat ik graag zou willen weten wat is er gebeurd, is er iemand die aan boord was tijdens bovenstaande.
Groetjes,
Fred
Die overhaal is onder mijn leiding gedaan, Na mij is er iets met een drijfstang gebeurd, en daar is een monteur bij geweest.
Die heeft geconstateerd dat er een drijfstang niet vast heeft gestaan de tijd weet ik niet meer ,maar het was maanden na de overhaal.
Daarna schijnt er een grote schade te zijn geweest,(na ongeveer 1 jaar na de overhaal) waarbij zelfs de cil balk van zijn plaats gedrukt is.
Op mijn vraag wat er gebeurd is hoorde ik iets over drijfstangen, ik mocht niet naar boord en een andere monteur schijnt het opgelost te hebben.
Als een drijfstang of meerdere stangen niet goed vast staan draait dit niet lang laten we optimistisch zijn een dag, maar da gaat het toch wel mis.
Dit is wat ik graag zou willen weten wat is er gebeurd, is er iemand die aan boord was tijdens bovenstaande.
Groetjes,
Fred
Re: Zware-Lading Schepen.
zet je vraag op de Wijsmuller - topic
Re: Zware-Lading Schepen.
Een "nieuwe" speler op de zware ladingmarkt Bigroll
http://www.bigrollshipping.com/news/big ... essrelease
Gr.John
http://www.bigrollshipping.com/news/big ... essrelease
Gr.John
Re: Zware-Lading Schepen.
Leeg ziet dit schip er niet echt indrukwekkend uit.
Name: STARMAN ANGLIA Type: Cargo ship (roro) Flag: GBR
DWT: 1970 Length overall: 93.9
Country of build: GBR
Beam: 16.0 Builder: Swan Hunter
Location of yard: Wallsend/Neptune
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
Subsequent History:
[Smith's Dock, Middlesbrough #1337] - 84 LAPAD
Disposal Data:
BU Aliaga 25.6.06
IDNo: 7607637 Year: 1978Name: STARMAN ANGLIA Type: Cargo ship (roro) Flag: GBR
DWT: 1970 Length overall: 93.9
Country of build: GBR
Beam: 16.0 Builder: Swan Hunter
Location of yard: Wallsend/Neptune
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
Subsequent History:
[Smith's Dock, Middlesbrough #1337] - 84 LAPAD
Disposal Data:
BU Aliaga 25.6.06
Re: Zware-Lading Schepen.
De ex-GLORIA VIRENTIUM.
Name: GLORIA VIRENTIUM
Type: Cargo ship (roro)
Flag: NLD DWT: 2487 Length overall: 80.4
Country of build: DEU
Beam: 20.3 Builder: Luhring
Location of yard: Brake
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-10
Subsequent History:
82 STARMAN ASIA - 93 STORMAN ASIA
Disposal Data:
BU Aliaga 2.3.12
IDNo: 7533721 Year: 1977Name: GLORIA VIRENTIUM
Type: Cargo ship (roro)
Flag: NLD DWT: 2487 Length overall: 80.4
Country of build: DEU
Beam: 20.3 Builder: Luhring
Location of yard: Brake
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-10
Subsequent History:
82 STARMAN ASIA - 93 STORMAN ASIA
Disposal Data:
BU Aliaga 2.3.12
Re: Zware-Lading Schepen.
Waar ?Jos Komen schreef:De ex-GLORIA VIRENTIUM.
Re: Zware-Lading Schepen.
Ahoy,
Hier de GLORIA VIRENTIUM,geen idee waar,zal wel ergens in 't Kanaal zijn genomen,door DELTA PHOT.
Gegevens bij STARMAN ASIA
©Delta Phot
Hier de GLORIA VIRENTIUM,geen idee waar,zal wel ergens in 't Kanaal zijn genomen,door DELTA PHOT.
Gegevens bij STARMAN ASIA
©Delta Phot
Re: Zware-Lading Schepen.
Ook de Jumbo Challenger (1984) is verkocht voor de sloop.
http://merseyshipping.blogspot.nl/2013/ ... 62013.html
Gr.John
http://merseyshipping.blogspot.nl/2013/ ... 62013.html
Gr.John
Re: Zware-Lading Schepen.
http://www.huismanequipment.com/en/prod ... ast_cranes
En op dat schip begon het succesverhaal voor de huisman masttkramen. de kraan op dat schip is dus de voorvader van de huidige kraan aan boord van de aegir van Heerema.
En op dat schip begon het succesverhaal voor de huisman masttkramen. de kraan op dat schip is dus de voorvader van de huidige kraan aan boord van de aegir van Heerema.
Re: Zware-Lading Schepen.
MARIA. Prinses Amaliahaven , Containerkraandelen lossen voor de nieuwe APM Terminal Maasvlakte 2.