Zware-Lading Schepen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Kees Hagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mei 2012 19:59

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Kees Hagen » 26 mar 2017 21:21

fjonges vroeg een halfjaar terug of er ook foto's zijn van de mk van de Happy Buccaneer of vergelijkbare schepen. Hierbij enkele plaatjes die ik heb kunnen vinden. Deze foto's heb ik in 1984 gemaakt op de werf van Hitachi Zosen te Innoshima tijdens nieuwbouw en tijdens de proefvaart.
Cooling Compressor room.jpg
Koel, vries en AC compressoren
Cooling Compressor room.jpg (160.29 KiB) 2530 keer bekeken
Galley (2).jpg
Ook tijdens proefvaart moet gegeten worden.
Galley (2).jpg (170.17 KiB) 2530 keer bekeken
Mooring space (2).jpg
Reserve schroefbladen in mooring space
Mooring space (2).jpg (158.91 KiB) 2530 keer bekeken
SB main engine(2).jpg
Hitachi Sulzer Z40
SB main engine(2).jpg (301.57 KiB) 2530 keer bekeken
Separator room (2).jpg
Fuel en lub. oil sparators
Separator room (2).jpg (179.4 KiB) 2530 keer bekeken
shrine (2).jpg
Altaartje van Japanners voor een behouden proefvaart.
shrine (2).jpg (153.36 KiB) 2530 keer bekeken

fjonges
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:06
Locatie: castricum
Contacteer:

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door fjonges » 27 mar 2017 07:59

Kees Hagen hartelijk dank voor de M.K foto's van dit bijzondere schip wat na ruim 30 jaar nog steeds in de vaart is.
als WTK ben ik erg geintereseerd in het
technische gedeelte van de hedendaagse grote
containerschepen

Gebruikersavatar
Co
Berichten: 477
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Co » 30 mar 2017 04:49

Beste mede kombuizers.
De Super Servant 4 vaart ook nog steeds.
Welliswaar met de zijkanten tussen de casings en de accommodatie dicht gemaakt. Vervoert jachten en ik zie ze regelmatig in Port Everglades.
Denk zelfs nog met de originele TM410 nen.
Aan het roken te zien 😊
Alhoewel aan het einde vorig jaar heb haar niet meer gespot?
Groeten van Co.

Capt. Ulgi
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2012 03:37

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Capt. Ulgi » 30 mar 2017 18:46

Ja hoor, de SS4 vaart nog steeds en met originele TM410. Is nu onderweg naar St Thomas, Virgin Islands.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 10970
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Harry G. Hogeboom » 30 mar 2017 21:25

met originele TM410
Dus de originele " Work's Poor's" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Co
Berichten: 477
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Co » 31 mar 2017 04:38

Hallo CapUlgi.
Bedankt ik miste jullie (Zit jij er op?) al.
Zoals Harry H. het zegt met 2x Workspoor 😊 6TM410
vind ik toch knap. Afgezien van lekke brandstof leidingen en dat droevige smeer systeem voor tuimelaars ed zijn het toch "kranige karretjes".
Ik was 2e wtk daar zo rond 1984 ongeveer.
Groeten van Co.

Capt. Ulgi
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2012 03:37

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Capt. Ulgi » 31 mar 2017 08:22

Nee, heb zelf nooit op de Supers gevaren. Alleen op de Mighties en Dock Express schepen. Vond het eigenlijk wel meevallen met de 6TM410. Als je tenminste de originele onderdelen kreeg van kantoor (plunjers brandstofpompen etc). Dit in tegenstelling tot de V12 van de Mighties. Daar was altijd wat mee. De Mighties hebben dan ook nieuwe motoren gekregen. Alle Nederlanders (waaronder ik) hebben een tijd geleden de zak gehad en zijn ingeruild voor goedkope(re) Russische collega's.

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 959
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door peelander » 31 mar 2017 15:56

jdbvos schreef:
12 mar 2017 15:23
Maar je moet toch wel een super-sarcast zijn om dergelijke schepen een "spits" te noemen...
Jan; spits zal een verbastering van het Franse PENICHE zijn.
Overigens mijn favoriete scheepje in de binnenvaart. Heerlijk om ze zo'n Frans sluisje te zien binnen schuiven. Past er altijd precies in.
resizer-nla24353d901ae678.jpg
resizer-nla24353d901ae678.jpg (203.68 KiB) 1898 keer bekeken
Net als de schipper trouwens :wink: :wink: :wink: .
groeten
Jan van der Pluijm

Jacob Bothof
Berichten: 189
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jacob Bothof » 31 mar 2017 16:20

Ik weet alleen niet hoe hij er recht vooruitvarend weer uit komt als ik goed naar het
verloop van de sluismuur kijk ? :roll:
Jacob

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 959
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door peelander » 31 mar 2017 18:20

Het zijn artiesten hoor die spitsenschippers :-D :-D :-D
Jammer, dat het een uitstervend ras is :cry: :cry: :cry:
groeten
Jan van der Pluijm

Jancorjoh
Berichten: 664
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jancorjoh » 02 apr 2017 09:24

Co schreef:
31 mar 2017 04:38
Afgezien van lekke brandstof leidingen en dat droevige smeer systeem voor tuimelaars ed zijn het toch "kranige karretjes".
Het zijn zeker kranige karretjes.
In het AMC in Amsterdam stonden twee 6TM410's welke in 2010 vervangen zijn. Motoren hadden na 30 jaar 235000 uren op de teller.

Gr. John

Bob
Berichten: 3080
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Bob » 02 apr 2017 18:21

Jancorjoh schreef:
02 apr 2017 09:24

Motoren hadden na 30 jaar 235000 uren op de teller.

Gr. John
2350000/30 = 7833 uur per jaar d.i. /24 ongeveer 326 dagen per jaar

Stonden die motoren dan de hele dag het ganse jaar te draaien?
En waarom dan? Zo onbetrouwbaar is het electriciteitsnet van A'dam nou ook niet? Of stonden die motoren, uiteraard met een dynamo neem ik aan idle mee te draaien om onmiddellijk de zaak over te kunnen nemen?
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Boots » 03 apr 2017 05:30

peelander schreef:
31 mar 2017 15:56
Ik weet alleen niet hoe hij er recht vooruitvarend weer uit komt als ik goed naar het
verloop van de sluismuur kijk ?
Jacob
Zou dat niet door het punt komen, hoe de foto is genomen, fotograaf staat hoger :roll:
"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D

Jancorjoh
Berichten: 664
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jancorjoh » 03 apr 2017 08:44

Bob schreef:
02 apr 2017 18:21
Jancorjoh schreef:
02 apr 2017 09:24

Motoren hadden na 30 jaar 235000 uren op de teller.

Gr. John
2350000/30 = 7833 uur per jaar d.i. /24 ongeveer 326 dagen per jaar

Stonden die motoren dan de hele dag het ganse jaar te draaien?
En waarom dan? Zo onbetrouwbaar is het electriciteitsnet van A'dam nou ook niet? Of stonden die motoren, uiteraard met een dynamo neem ik aan idle mee te draaien om onmiddellijk de zaak over te kunnen nemen?
Motoren stonden 24 uur per dag te draaien, niet alleen voor de electriciteitsopwekking maar ook voor de warmtelevering.
Van de motoren die er nu staan staan er 2 overdag op vollast en 1 stand-by en regelen 's nachts terug om net geen inkoop van E-vermogen te hebben.

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13264
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Joost.R » 03 apr 2017 22:28

Blue Water Teams Complete Heavy Lifting project for transportation of pontoons and columns at the Yangtze River in China

Precise planning, effective execution and excellent teamwork are key in this kind of complex projects.
“Everything went as planned due to the outstanding teamwork between us, our client and our partners. The challenge with such operation in the Yangtze river is that the daily loading window is very narrow. During the winter period, there is only approx. 90 minutes of slack tide (less current), before the current increases and it becomes unsafe to complete a float on operation”, says Lars Skov Christensen, Project Manager at Blue Water Singapore.
zw 1.jpg
zw 1.jpg (107.42 KiB) 1281 keer bekeken
Image courtesy of Blue Water Shipping
Blue Water's scope included the complete project management, chartering of a suitable semi-submersible vessel, engineering for sea-fastening and cribbing, chartering of several tugs for the float on operation and obtaining all permits from local authorities in China.
The largest pontoons measured 108 x 16 x 15 metres and weighed 4500 mt each. The lift on operations of the six columns were completed by floating crane. The dimensions of the columns are 15 x 15 x 20 metres and they each weighed 500 mt. The items will in the future form the lower hull of a semi-submersible drilling rig.
VIDEO https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ltZv5Y_NNY

Source: Blue Water Shipping
Afbeelding

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1947
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door leo-shof » 04 apr 2017 16:55

Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 25 gasten