Zware-Lading Schepen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:shock:

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:shock:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:shock:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:shock:
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Tijdens het laden van een stukje van +/- 1200 ton
Afbeelding


Afbeelding


En later tijdens het lossen van een ander stukje, niet bijz zwaar, wel lang
Afbeelding

Dit alles op de Jumbo Javelin, het laden in Mipo Korea begin december en het lossen rond oud en nieuw in Sohar, Oman
Mijn excuses dat de monitor even gedraaid moet worden bij de middelste foto, zal vast wel iemand zijn die dat kan "fixen"

Gr. Jeroen
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Vanmiddag aangekomen in het Calandkanaal, Dockwise's Swan met eiland Seafox 2

Afbeelding

Zag vanavond dat ze ook al bezig waren met branden bij de stoppers, dus ze zal een dezer dagen wel afzinken om het eiland te lossen.

Gr. Jeroen
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:shock:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:shock:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Log barges

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ha die Joost,
Tja , de kust van British Columbia is in vele opzichten te vergelijken met Noorwegen en de houtindustrie verscheept nog steeds zoveel mogelijk over het water als het maar FF kan, dus grote partijen "logs" dat zijn dus boomstammen worden drijvend bij elkaar geharkt in de een of andere inham op de kust, al naar gelang waar op dat moment de vernieling van de bossen plaatsvind!! (Ik bedoel dus de oogst van boomstammen-DUS het grootschalig in ZIJN TOTALITEIT van de aardbodem wegvagen van totale bos oppervlaktes van een grootte die je je in Nederland NIET voor kunt stellen, behalve als je het zelf hebt gezien, niks mis met oogsten, HOOP mis met vernielen en hoop mis met milieu voor onze kinds kinderen!! maar ik dwaal af)

zoals de meesten van jullie wel kunnen zien, worden die bakken met de kraantjes geladen want die boomstammen kruipen niet van zelf an dek!!

MAAR ZE DONDEREN DE'R WEL VANZELF VANAF ALS JE DE BAK SCHEEF BALLAST!!!

En DAAR zit um de kneep!! Bakken zijn zodanig gebouwd dat ze dat kunnen zonder om te donderen, en vervolgens ligt het hele zooitje weer in het water, NU vlak bij de papierfabriek of bij de zaagmolen en worden ze met kleine bootjes (min of meer drijvende motoren met een jesus schroef d'r an!!) bij elkaar geveegd en naar de kant getransporteerd.

En ZO is het gekomen, zelf lossende log barges dus, als je het de eerste keer ziet lijkt het alof de hele handel omflikkerd en er weer een stuurman een cholere streek uithaald, maar in dit geval is het zo ontworpen door een kundig scheepswerktuigkundige en KUNNEN ze zelfs niet omkuukelen!! :wink:
Daarom worden ze dan ook in de wandelgangen hier "Mate proof self-discharging logbarges" genoemd :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In 1974 was ik op mijn eerste Deense schip de "Casuarina"


Plaats reactie