Pagina 55 van 55

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 12 jul 2017 14:29
door Harry G. Hogeboom
vloot zwareladingschepen al jaren geen NL monsterboekje meer te bekennen!
En hoe staat het bij die "wroeters in de aarde met een lagje water er boven" erbij Wim??...ook steeds minder Groene Boekies ( of zijn ze tegenswoordig niet groen meer?) :lol:

PS: Dat zeer interessante " Slijk der Aarde" wordt denk ik veel te weinig EN " met aandacht" gelezen!! :roll:

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 13 jul 2017 10:33
door Wim Plukker
Nou Harry,

Die boekjes zijn al sinds ik mij kan heugen blauw, groen exemplaar ken ik alleen van mijn vader die er kort na de oorlog een had maar al snel bij de marine ging varen. Ik ben zelf inmiddels aan mijn 4e (laatste?) monsterboekje begonnen.

Bij ons is de verhouding al heel lang 50/50, NL en Filipijnen, bij Boka is dat minder omdat zij met veel officieren uit de Baltische staten varen, alleen de staf is nog NL. Hoe het bij de Belgen zit weet ik eigenlijk niet zo goed maar ik denk dat die ook meer 50/50 gaan waarbij ze een mix van NL en BE officieren hebben.

M.v.g.

Wim

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 13 jul 2017 14:00
door Harry G. Hogeboom
sinds ik mij kan heugen blauw, groen exemplaar
Bedankt Wim, gewoon doorgaan met "wroeten in de aarde".......waaant je weet als gienaaander " gien zaand, gien vreet'n" :lol:
Nou da's ook een manier om me " oud te gaan voelen".......met m'n ouwe " Groene Boekie" :lol: :roll: Uitgave Maart 1964.
De Machtiging "om te gaan varen" werd toen getekend door mijn beste Vader, ondanks het nodige en stevige tegenspartelen van mijn Moeder, beiden zaliger.Zijn woorden waren: " As tie jonguh noar zee wil, dan geettuh noar zee" en al sinds vele jaren bekijk ik dat als " DE vrijheid van HET groene Boekie"en vandaar dat die Machtiging hier NU ingelijst voor m'n neus op de boekenplank staat!

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 13 jul 2017 15:56
door Jacob Bothof
Harry, als ik dit lees dan zie ik de tranen in de ogen van mijn moeder nog
toen mijn vader de machtiging tekende voor het verkrijgen van mijn groene boekie in 1960 .
Ik heb beide nog.
Alleen mijn vader sprak niet met zo'n uitheems dialect :lol: , het was bij hem echt plat Rotterdams wat
ik toen te horen kreeg :-D alleen kan ik dat niet meer nadoen alhoewel ik toch al een pikheetje in het
Brabantse land woon en nog steeds de vraag krijg van kommie uit Rotterdam dan :-D

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 13 jul 2017 17:03
door jdbvos
alleen de staf is nog NL
Wanneer je je mensen niet opleidt, is die (ervaren) staf ook snel opgedroogd.....
Dat uitsterfbeleid is al jaren gaande; personeelsadvertenties plaatsen, en hard roepen dat NLs niet meer 'te krijgen' zijn, is alleen maar voor het verkrijgen van de subsidies: 'ze' worden toch niet aangenomen....
Althans: dat zijn de geluiden die ik hier hoor....
5 van de 8 die nu nog varen die ik ken, varen resp bij Maersk en die Deense (of Zweedse) tankers.
1 zat op die zwarelading-schepen, maar zit nu (uitbesteed) bij Spliethof, de andere 2 op -zeg maar- de KHV

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 13 jul 2017 23:40
door Harry G. Hogeboom
niet met zo'n uitheems dialect
WAT zeggie Bothof???? :mrgreen: PLAT Rotterdams!!! Da's geen dialect, maar een spraakgebrek man :lol: Ik hep toevallig vroegaah in de vorige eeuw nog een pikheetje in Rotjeknor Zuid gewerkt!!Wees nou a.u.b. voorzichtig met m'n gebitje!! :lol:

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 14 jul 2017 09:41
door Jacob Bothof
Oke Meneer Harry , gesnopen :lol:

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 17 jul 2017 16:51
door leo-shof
Dock Wise ging net weer naar buiten om te draaien nu op weg naar Rotterdam
Migthy Servant 3.jpg
Migthy Servant 3.jpg (89.75 KiB) 1147 keer bekeken

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 18 jul 2017 15:43
door Jacob Bothof
15072017436.jpg
15072017436.jpg (176.12 KiB) 997 keer bekeken
Tussen het neusje met deze opbouw en het kontje zat heel veel vrije ruimte aan dek :)
Jammer dat het een beetje mistig was, of misschien lag het aan de fotograaf :lol:

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 18 jul 2017 18:47
door leo-shof
Jacob kijk even bij de haven van IJmuiden hier op het forum
En zie de foto´s van Ruud Koster
BALTIC%20s=v.JPG
BALTIC%20s=v.JPG (136.8 KiB) 956 keer bekeken

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 18 jul 2017 21:15
door Jacob Bothof
Leo bedankt, ik zag hem zaterdag toevallig afgemeerd liggen in IJmuiden toen ik het
nieuwe sluizencomplex wilde bezoeken. :wink:
Jacob.

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 09 aug 2017 17:13
door Joost.R
World’s largest semi-submersible heavy-lift ship transports BLRT Grupp’s floating dock from Montenegro to Lithuania

The floating dock acquired in June 2016 began its journey to Klaipeda, where it will be installed at the Western Shipyard owned by BLRT Grupp.
dwv.jpg
dwv.jpg (72.21 KiB) 623 keer bekeken
In the beginning of August, the floating dock weighing 11,000 tons was loaded onto the Dockwise Vanguard - world's only vessel with a deadweight of 110,000 tons for carrying heavy loads and floating oil and gas platforms.
The most complicated loading operation lasted 11 hours under strict supervision of BLRT Grupp specialists and Dockwise company representatives. After traversing 3825 miles, the dock should be delivered to Klaipeda by the end of August.
dwv 2.jpg
dwv 2.jpg (65.09 KiB) 623 keer bekeken
BLRT Group acquired a 235 meters long and 53 meters wide floating dock from the Adriatic Shipyard Bijela in Montenegro.
"The dock will be the biggest dock in the Baltic countries and will open up new opportunities for ship owners and shipyard to carry out repair and modernization projects on Panamax-type ships," said Arnoldas Šileika, Western Shipyard's Director General.
dwv 3.jpg
dwv 3.jpg (81.58 KiB) 623 keer bekeken
Source: BLRT Grupp

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 07 sep 2017 23:33
door Joost.R
BOSKALIS acquires USD 50 million worth of marine transport contracts

Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) has recently been awarded a number of marine transport contracts with a combined contract value of approximately USD 50 million.
Dockwise, a wholly-owned Boskalis subsidiary, was awarded a contract by Husky Oil Operations Ltd. for the transportation of the West White Rose Topside from Texas, USA to Newfoundland and Labrador, Canada.
The contract includes the engineering, preparation and execution of the loading, transport and discharge operation of the topside. The topside will be skidded onto a large barge, which in turn will be floated onto the semi-submersible heavy transport vessel Dockwise Vanguard that will transport the cargo to Newfoundland and Labrador. The transport is expected to take place in 2021.
dwv.jpg
dwv.jpg (35.53 KiB) 297 keer bekeken
Dockwise was also awarded a contract by Lamprell Energy Ltd. for the transportation of 36 jackets from the construction yard in Jebel Ali, United Arab Emirates to Vlissingen, the Netherlands. The jackets will serve as foundations for the East Anglia offshore wind farm development. Two semi-submersible heavy transport vessels will be deployed for this contract.

In addition, Dockwise was awarded a contract by Heerema Marine Contractors for the transportation of the semi-submersible crane vessel Hermod. The Hermod will be loaded onto the Dockwise Vanguard in the port of Rotterdam, the Netherlands and will be transported to Zhoushan, China. Once discharged, the Hermod will be dismantled and recycled at the Zhoushan Changhong International Ship Recycling yard. The loading will take place in the coming days and the vessel is expected to depart shortly thereafter.

Furthermore, Dockwise in partnership with Patriot Shipping received a contract from the US Navy's Military Sealift Command for the transportation of the destroyer USS Fitzgerald. The USS Fitzgerald will be loaded onto the semi-submersible heavy transport vessel Transshelf off the coast of Yokosuka, Japan and will be transported to the US port of Pascagoula in the Gulf of Mexico. The destroyer was damaged following a collision with a container ship on 17 June 2017. The transport will take place in the fourth quarter of 2017.

Source: Boskalis