Cruise- en passagiersschepen
Re: Cruise- en passagiersschepen
gr.Bas
Re: Cruise- en passagiersschepen
Een omgebouwd vliegdekschip.
IDNo: 5347104 Year: 1943
Name: FENCER Type: Aircraft carrier Flag: GBR DWT: 14170 Ship Design: C3-S-A2
Country of build: USA Builder: Western Pipe Location of yard: San Francisco
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-17.5
[1951 cv to passenger ship, 14707gt] - 51 SYDNEY - 68 ROMA - 70 GALAXY QUEEN - 73 LADY TINA - 73 CARIBIA 2
BU La Spezia 1.9.75
IDNo: 5347104 Year: 1943
Name: FENCER Type: Aircraft carrier Flag: GBR DWT: 14170 Ship Design: C3-S-A2
Country of build: USA Builder: Western Pipe Location of yard: San Francisco
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-17.5
[1951 cv to passenger ship, 14707gt] - 51 SYDNEY - 68 ROMA - 70 GALAXY QUEEN - 73 LADY TINA - 73 CARIBIA 2
BU La Spezia 1.9.75
Re: Cruise- en passagiersschepen
gr.Bas
Re: Cruise- en passagiersschepen
gr.Bas
Re: Cruise- en passagiersschepen
Adri, ik heb deze gegevens uit een betrouwbare bron. In 1952 heeft hij de afstand tussen Ambrose en Bishop´s Rock afgelegd met een gem. snelheid van 35,59 mijl en het hoogste dag gem. was 36,21 mijl.Terug was de snelheid gem. 34,51 mijl. Met zijn vermogen van 220.000 pk was het schip volgens de ontwerpers in staat meer als 42 mijl te lopen. OP de foto ter hoogte van Bishop´s Rock liep die 42 mijl. L.L.von Munching heeft het onderzocht nadat de geheime gegevens na 16 jaar door de Navy waren vrij gegevenen.Hij had een heel artikel met foto´s geplaatst. Daarom geloof ik dat. Hij schrijft ook dat het uniek is voor zo´n schip.
gr. Bas
gr. Bas
Re: Cruise- en passagiersschepen
karbo
ik heb er geen verstand van
maar geniet wel van al die mooie foto s
gr alex
ik heb er geen verstand van
maar geniet wel van al die mooie foto s
gr alex
Re: Cruise- en passagiersschepen
Da's bepaald geen kattepis !42 mijl
...en ik vond de 27 kn van de AbelTasman al heel indrukwekkend....zo ongeveer wk 7.... Wanneer we tegen wat wind inliepen, mochten we niet meer via dek naar voren, maar moesten via de catacomben...
Maar 42 kn ??? Da's bij windstil weer Bft 9 aan dek !
Bft 4 recht van voren, en nog eens 42 kn snelheid: dan waaien de poorten zowat uit hun kozijnen, en gaat de schoorsteen schuin achterover....Da's op de brug de pet andersom op de kop, de stormband onder de kin, en de stuurwielspaken onderhands vastpakken...!
Oost, west...ook best
Re: Cruise- en passagiersschepen
s.s. UNITED STATES
Bas, ik denk dat er altijd twijfel zal zijn omtrent haar snelheid.
The maximum speed attained for United States is disputed as it was once held as a military secret.
The issue stems from an alleged value of 43 knots (80 km/h; 49 mph) that was leaked to reporters by engineers after the first speed trial.
In a 1991 issue of Popular Mechanics, author Mark G. Carbonaro wrote that while she could do 43 knots (80 km/h; 49 mph) it was never attained.
Other sources, such as one done by John J. McMullen & Associates places the ship's highest possible sustained top speed at 35 knots (65 km/h; 40 mph).
Bas, ik denk dat er altijd twijfel zal zijn omtrent haar snelheid.
The maximum speed attained for United States is disputed as it was once held as a military secret.
The issue stems from an alleged value of 43 knots (80 km/h; 49 mph) that was leaked to reporters by engineers after the first speed trial.
In a 1991 issue of Popular Mechanics, author Mark G. Carbonaro wrote that while she could do 43 knots (80 km/h; 49 mph) it was never attained.
Other sources, such as one done by John J. McMullen & Associates places the ship's highest possible sustained top speed at 35 knots (65 km/h; 40 mph).
Grtn @Allen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Waarom zo'n discussie vervuilen met oneigenlijke eenheden. Knopen (kn) is een algemeen aanvaarde eenheid van snelheid in de scheepvaart (en de luchtvaart). Eventueel te vertalen in km/h. Mijn persoonlijke voorkeur is m/s, maar dat is een ander verhaal.
Adri
Adri