Bericht
door cenaprints » 28 mei 2016 13:44
Op de foto van de Aida lijkt het net of je naar een stukje kinderspeelgoed kijkt. Niet dat het een speeltje is maar al die "vrolijke" kleuren. Kan de rederij het schip, dat meer lijkt op een condo dan een schip, niet in een meer serieuze kleur laten verven? Het zal best zijn dat de Harmony of the Seas een klimwand heeft, maar wanneer ik geld uitgeef om met een schip als passagier te varen, wil ik de golven en de horizon zien. Er zijn nachtclubs, maar die zijn er op de wal ook. Vijf cinemas, op het vaste land ook, 16 restaurants, bij mij om de hoek zijn er al twee. Ik zal het wel weer verkeerd bekijken, maar dat zal wel komen omdat ik oud wordt en nog de echte passagiersschepen in m'n gedachte achter het Centraal Station over het IJ voorbij zag komen.
Colombie
built 1931 at Atelier et Chanatiers de France, Dunkirk
grt. 13.391, l.o.a. 155.20, width 20.20
owner Compagnie General Transatlantique, Le Havre.
is tot 1970 in de vaart geweest, in 1970 gedeeltelijk gesloopt in Perama, Griekenland en wat over was in 1974 naar Barcelona gesleept en daar verder gesloopt.
Manhattan, werd in 1941 omgedoopt in Wakefield
owner United States Lines. New York
built 1932 at New York Shipbuilding Company, Camden
Grt. 24.289, l.o.a. 214.93 mt., br. 26.30 mt.
Parson geared turbines from builder, twin screw, 36.620 shp. speed max. 22.7 kn.
Bu.u. 1965 at Kearny, N.J.
-
Bijlagen
-

- Colombie032.jpg (472.65 KiB) 1798 keer bekeken
-

- Manhattan037.jpg (461.89 KiB) 1798 keer bekeken