Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Oebele

Bericht door Oebele »

Hallo Elstoplo,

Schitterende fotos, heb je die zelf gemaakt?
Of heb je toevallig zelf op een cruiseschip gevaren?
Meld je anders ff aan, volgens mij heb je nog veel meer mooie fotos! :D

de mazzl Kabeljauw :!:

Bertus

cruiseschepen

Bericht door Bertus »

Hoi Kabeljouwtje,
Snap ik niet, heb me al enkele weken geleden aangemeld en m'n naam staat ook helemaal bovenaan als gebruiker.
Nee ik he niet op deze schepen gevaren, alleen de 2 cruises gemaakt.
Toen is het eigenlijk gekomen, want op de Southern Cross hing een foto met levensverhaal van de Spirit of Londen en ben toen regelmatig naar het kanaal gegaan om foto's te maken. Bij de Havendienst kon ik de info over schepen krijgen. Vaar ook regelmatig met een rondvaartboot dus als er dan een lig waar ik nog geen foto van heb is het kat in bakkie zeggen we dan. Ja ik heb inmiddels vele foto's zowel kleur als zwart wit (Afdrukken was een hobby van me)
Ja zal er regelmatig wel een paar plaatsen en indien er een bepaald schip is meld je maar.
Groeten Bertus.
Bertus

Cruiseschepen

Bericht door Bertus »

Nogmaals Kabeljauwtje ,
Heb niet goed naar de naam gekeken, maar bedoel je elstoplo of over de foto's welke ik (bertus) net heb geplaatst.
Anders sorry, bertus.
Elstoplo

Bericht door Elstoplo »

Hallo,
Klopt helemaal, ik heb ook ooit mijn maidentrip gemaakt.
Holland Amerika Lijn, van Ommeren en later nog in de bagger (J de Nul) waren mijn bazen.
Al geruime tijd aan de wal alleen mijn hart ligt nog op het water vandaar dat ik regelmatig alle maritieme nieuwtjes en sites afstroop.
Ik blijf het volgen en hoe plaats ik foto's. geef anders maar een adres dan mail ik wel wat door.

Jan
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een Cruiseschip uit 1881 van de NAM (Nederlands Amerikaanse Stoomvaart Mij)
De "Spaarndam"
All the best
Jos

Afbeelding

Foto Maritiem Digitaal
mink

cruise

Bericht door mink »

hallo bertus dat probleem met hoog bouw hebben wij hier ook
in rotterdam.
maar ik vind het stoort niet want de opbouw van de huidige cruise schepen is ook strak en recht.
ja smaken verschilen,maar met de huidige teken prog kan je lekker
een end weg stuffen.

h.g.mink.w
Tom

Re: cruiseschepen

Bericht door Tom »

Bertus schreef:Hoeveel liggen er bv. in de Tafelbaai?. ja, ja, denk maar even na. Bertus
"Sank west of Cape Town South Africa on 21 October 2000 while under tow for scrapping".
Afbeelding
groet,
Tom
Oebele

Bericht door Oebele »

Hallo Bertus en Elstoplo,

Nee Bertus, ik had het niet tegen jou maar tegen Elstoplo,
toch bedankt voor de moeite en als ik een foto nodig heb mail ik je wel ff okay? 8)
En elstoplo, als wat heb je bij de HAL gevaren? WTK, stuurman?
Lijkt me ook een geweldige rederij om bij te varen...
maar ik ben bang dat het voorlopig nog even bij dromen blijft...
Afin, Bedankt mensen en ik spreek jullie wel weer,

De mazzl Kabeljauw
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

hierbij even wat fotos die ik vorig jaar in Amsterdam (vanaf het java-eiland) heb gemaakt.

Afbeelding

ik probeer er eerst ff 1, want deze zijn nog gemaakt met zo'n wegwerp toestelletje. gelukkig heb ik met kerst een scanner gekregen, dus nu kan ik de fotos mooi inscannen. dit is alleen de eerste keer dat ik hier een ingescande foto ga posten dus ik wil eerst ff zien hoe het resultaat word! :idea:

de mazzl Kabeljauw
Oebele

Bericht door Oebele »

beetje klein zie ik wel, maar het kan er mee door nietwaar?

de mazzl Kabeljauw!


Plaats reactie