Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jacob Bothof »

Vroeger zag je nog mensen op de bak staan bij voor-en achter :-D
Nu zie ik alleen maar een lullig touwtje uit een extra kluisgaatje komen.
Leeft iedereen daar benedendeks tegenwoordig , behalve te teveel betalende
passagier :wink:
Die goedkope Chinezen mogen zeker niet buiten komen van opperhoofd Mao op de brug. :-D

Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie actiefoto van de Koningsdam, Meestertje!
Ik ben blij dat we nog foto's te zien krijgen hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. :wink:

En geen 20-duims Manilla meer, Jacob. :lol:
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Meestertje »

Nog van harte Jos, Im westen nichts neues :P

Tsja een smietlientje.... vroeger gooiden ze een peuk uit je bek en nu krijgen ze een medaille als ze de sleepboot raken :twisted: .
Je moet er maar onder kruipen en hopen dat je niet op de hoorn(bulb) genomen wordt. Stuur 5 probeert de Flippen aan te sturen vanaf de baksvleugeltjes :roll: . Met 3 boegschroeven nog een sleepboot voor de sluis bestellen... breek me de bek ja nait los :lol:
Machinare nesse est!
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jacob Bothof »

Om te beginnen ben ik nooit een grote fan geweest om op dat soort schepen te varen, maar ik zat bij de HAL
en daar vonden ze op kantoor dat ik zonodig van een vrachtschip (Akkrumdijk) waar ik het goed naar mijn zin had
overgeplaatst moest worden naar de Westerdam (ferrydienst Rotterdam-New York),wat ik na 2 reizen wel gezien had.
Terug naar een vrachtschip bij de Hal was niet bespreekbaar, dus ,een andere werkgever gezocht.
De passagiersschepen van nu vind ik meer drijvende galerijflats/pretparken, wat in mijn ogen niets meer
te maken heeft met zeevaart zoals het vroeger was.(ik weet het tijden veranderen) zou Ome Jos zeggen :wink:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n Officiers-crew er nu uit ziet op zo'n schip,
Kapitein, 1e Stuurman en hoeveel lagere stuurmansrangen, HWTK, 2e WTK en hoeveel lagere wtks ?
In mijn tijd was dat Kapt.,1e,2e,3e,4e stuurman , Hwtk, 2e, 3e,4e wtk en minstens 3 ass.wtks.
Sparks en een Elec.
Ik heb een keer geprobeerd tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam een gesprek aan te gaan op een stand
van de HAL , maar daar konden (wilden) ze me niet verder helpen omdat ik niet geinteresseerd was in een
Cruise. Er werd wel gezegd dat tijdens een Cruise de officiersverblijven , Brug en Machinekamer verboden
terrein is, waar mijn interesse alleen maar naar uitging. Het reilen en zeilen op de moderne zeevaart.
Maar dat werd meegedeeld door ik denk een gepromoveerde Hofjood.
Dan vraag ik , wie maakt er de dienst uit aan bord.?
Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wie de dienst uitmaakt aan boord?
De “Cruise-Director”, die vond dat de Queen Elizabeth aan stuurboord voor de kant moest. :wink:
Erikdepooter schreef: 31 jul 2017 10:33 Gisteren vertrok de Queen Elizabeth uit Rotterdam.
Achteruit. Vraag me af waarom ze haar niet omkeren, met de kont in de Rijn- of Maashaven.
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Meestertje »

Je slaat de nagel op zijn kop Jos :-).
Vanaf het moment dat ze personeelszaken, human resources zijn gaan noemen,
is het faliekant mis gegaan!
Machinare nesse est!
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Erikdepooter »

De “Cruise-Director”, die vond dat de Queen Elizabeth aan stuurboord voor de kant moest
Het ging mij om het wegvaren. Ze trekken haar tot aan de Waalhaven achteruit, terwijl omdraaien toch al eerder had gekund. Verkeer was er nauwelijks. Alleen de Berenboot :P

Nogmaals gefeliciteerd, Jos. Het was mijn schuld, dat iedereen gisteren te vroeg was.
Harry ook nog gefeliciteerd. Daar ben ik weer te laat mee, dus dat compenseert.
Zo, nu kan ik me in de Hamburg bar lekker laten vollopen op jullie kosten . . . :lol:

Jullie hadden het ook over publiek aan dek: Er stonden er genoeg, zie uitsnede.
Bijlagen
BSC01112uitsnede.JPG
BSC01112uitsnede.JPG (143.55 KiB) 6050 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Drentenier »

Zo, nu kan ik me in de Hamburg bar lekker laten vollopen op jullie kosten . . .
Dan heb je goed pech gehad, Erik, want dáár mag je alles zelf betalen :lol: :lol: :lol:
Wij zitten gezellig met z'n allen in de Ambuggiebar en da's wel op kosten van Jos :-D
Groet,
Hans
Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Fluks »

Zou het met de diepgang te maken kunnen hebben? Groet,Arie.
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Erikdepooter »

Wij zitten gezellig met z'n allen in de Ambuggiebar en da's wel op kosten van Jos :-D
Toch wel bekend dat de Hamburgbar alleen maar Ambuggiebar heet omdat Maria de H niet kon uitspreken?
Proost, Jos!
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)


Plaats reactie