Cruise- en passagiersschepen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Heb je toch eindelijk je zin gekregen.ik zat al een poosie op zon reactie te wachten
Re: Cruise- en passagiersschepen
De Lady Anne is gebouwd in 1903, maar had toen nog geen witte ankers.
Names steamer travelled between Amsterdam-Vigo-South America
Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
Re: Cruise- en passagiersschepen
Binnenkort kun je met je golftas inschepen. Ze zijn nog bezig om Joost Luiten en Tiger Woods aan te trekken als entertainers.
Groeten, Paul G.
Groeten, Paul G.
Re: Cruise- en passagiersschepen
VerrekJos Komen schreef:De Lady Anne is gebouwd in 1903, maar had toen nog geen witte ankers.
Dat was me 11 oktober jl. niet opgevallen. Groeten
Jan van der Pluijm
Re: Names steamer travelled between Amsterdam-Vigo-South Ame
the Volendam and the Veendam from the 80s also has two funnelsThomas Cross schreef:Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
Re: Cruise- en passagiersschepen
from the 80s
Je bedoelt waarschijnlijk de Volendam 1922 en de Veendam uit 1923.
Re: Cruise- en passagiersschepen
De Aida Prima welke hierboven wordt genoemd is nu al meer dan een half jaar te laat opgeleverd en nu nog meer pech nu was er brand aan boord niet zo groot 100 vierkante meter is beschadigt echter ook veel belangrijke kabels zijn kapot volgens de Japanse werf.
Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Groet Feike
Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Groet Feike
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Het bouwen en "op tijd en op budget" opleveren van Passagiersschepen is " een vak apart" in de scheepsbouw. Zelfs de Japanners hebben zich daar al eerder flink aan " gebrand". Dit zou best eens een bakkie kunnen zijn met een " onderliggende" reden........ vertraging in de oplevering door " overmacht", zou best eens welkom kunnen zijn. Die Aida lieden moeten dus weer hun boekingen afzeggen en verschuiven. Laten die Italianen nou op diverse fronten " opera en aria" zangers zijn, bij het bouwen van passagiers schepen EN op tijd opleveren neem ik m'n ouwe petje voor ze af!Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
D'r zijn al meerdere scheepswerven----- die dachten OOK flink verstand van scheepsbouw te hebben-----gierend onderuit gegaan met een passagiers schip ( OF een grote hopperzuiger, da's ook zo'n voorbeeld!!! Zelfs de Chinezen weten beter en bestellen een grote hopper in Nederland!! Voor zolang dat nog duurt )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"