Cruise- en passagiersschepen
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Beste mede-kombuizers,
Eergisteren in Visby:
ms. Marco Polo, 1965 !!!!!
2x7 cylinder Sulzer RD76 (Poolse licentie Cegielski)
4x6 cylinder Wärtsilä hulpdiesel generators (2009), 4 x 1,200 kW. Sommige oudjes doen het niet slecht.
Groeten van Co.
Eergisteren in Visby:
ms. Marco Polo, 1965 !!!!!
2x7 cylinder Sulzer RD76 (Poolse licentie Cegielski)
4x6 cylinder Wärtsilä hulpdiesel generators (2009), 4 x 1,200 kW. Sommige oudjes doen het niet slecht.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
- Oosterwijk
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
- Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Re: Cruise- en passagiersschepen
Zie ik daar links op de eerste foto de brugvleugel van de Prinsendam Co?
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Scherp gezien Hans!
Groeten van Co.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14385
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Mooie plaatjes Co, knap van die jongens beneden, langzaam draaiende karren en geen rook op de pijp! Maaaar " hoopies wark" om zo'n ouwe boot een beetje knappies in de rit te houden!Sommige oudjes doen het niet slecht.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Cruise- en passagiersschepen
denk ik ook Harry: veel werk.
Over het roken: ja maar in de Baltic is ook ECA.
Gekoppeld aan redelijk actieve Port State varen zij vast en zeker op 0.1 %S diesel. En zo'n RD heeft zeer waarschijnlijk onderzuiger spoeling dus als de turbos nog niet genoeg leveren is er best nog wat spoellucht.
(denk ik....)
Groeten van Co.
Over het roken: ja maar in de Baltic is ook ECA.
Gekoppeld aan redelijk actieve Port State varen zij vast en zeker op 0.1 %S diesel. En zo'n RD heeft zeer waarschijnlijk onderzuiger spoeling dus als de turbos nog niet genoeg leveren is er best nog wat spoellucht.
(denk ik....)
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14385
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
ai ai Co, ALLE beetjes helpen bij een "ouwe passagiers boot"....hoe dan ook ik begin al te zweten als ik aan al dat wark moet denken en even stoppen op zee voor een zuigertje is er nait bie!!in de Baltic is ook ECA...... redelijk actieve Port State varen zij vast en zeker op 0.1 %S diesel.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Cruise- en passagiersschepen
Maar voor echte ouwe massinissies lijkt het mij een heerlijk schip om op te werken.
Lekker regelmatig zuigertjes trekken , lagertjes controleren en echt onderhoud plegen.
Op zo'n schip zou ik graag nog eens willen aanmonsteren.
Maarja, leeftijd
Jacob
Lekker regelmatig zuigertjes trekken , lagertjes controleren en echt onderhoud plegen.
Op zo'n schip zou ik graag nog eens willen aanmonsteren.
Maarja, leeftijd
Jacob
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14385
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Jacob......je weet jaaa nait wat je segt! Je romantische herinneringen van zuigertrekkend vroegaah hebben de overhand genomen Om met zo'n ouwe pasagiersboot een vast " op de dag en het uur" schema aan te houden heppie daar beneden nog geen tijd om een kouwe klets te drinken of een scheet te laten.........da's een joppie voor HELE jonge klanten, die " van buffelen weten"...ik neem er m'n petje voor af!Elke dag een andere haven en dan de Port State controls die op zo'n ouwe boot afkomen als vliegen op een hoop stront, in de hoop dat ze de flinke jongens uit kunnen hangen!!Op zo'n schip zou ik graag nog eens willen aanmonsteren.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Cruise- en passagiersschepen
Nou ja met een echte Sulzer viel dat onderhoud wel mee.
Ik heb een reis met zo'n naaimachientje gevaren, bijna net zo vervelend als op zo'n turbinetanker, je ketelpak wordt niet zwart en je spiermassa neemt af omdat je niet mag zwaaien met grote hamers.
Op zo'n koppenbordes is ook niets te beleven, beetje een saaie bedoening
Ik heb een reis met zo'n naaimachientje gevaren, bijna net zo vervelend als op zo'n turbinetanker, je ketelpak wordt niet zwart en je spiermassa neemt af omdat je niet mag zwaaien met grote hamers.
Op zo'n koppenbordes is ook niets te beleven, beetje een saaie bedoening
-
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Cruise- en passagiersschepen
Harry, aan zo'n vaarschema had ik even niet gedacht, dat had ook niet mijn ding geweest
Ik las iets over Sulzermotoren etc. toen kwamen er bij mij weer de herinneringen bovendrijven
over de werkzaamheden die we hadden bij V.Ommeren op tankers en bulccarriers en later
bij Van Uden op vrachtschepen waar we in de havens tijd hadden om te sleutelen en s'avonds
een brief konden gaan posten
Ik las iets over Sulzermotoren etc. toen kwamen er bij mij weer de herinneringen bovendrijven
over de werkzaamheden die we hadden bij V.Ommeren op tankers en bulccarriers en later
bij Van Uden op vrachtschepen waar we in de havens tijd hadden om te sleutelen en s'avonds
een brief konden gaan posten