Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
-
Jos Komen
- Berichten: 31244
- Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
- Locatie: Heiloo
-
Contacteer:
Bericht
door Jos Komen » 19 sep 2015 23:22
ik zat al een poosie op zon reactie te wachten
Heb je toch eindelijk je zin gekregen.

-
Jos Komen
- Berichten: 31244
- Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
- Locatie: Heiloo
-
Contacteer:
Bericht
door Jos Komen » 19 sep 2015 23:33
De Lady Anne is gebouwd in 1903, maar had toen nog geen witte ankers.

- Lady Anne.jpg (167.83 KiB) 3608 keer bekeken
-
Thomas Cross
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 okt 2015 10:18
Bericht
door Thomas Cross » 12 okt 2015 08:49
Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
-
Patru
- Berichten: 1774
- Lid geworden op: 16 okt 2012 15:55
- Locatie: Zwolle
Bericht
door Patru » 03 nov 2015 12:43
Binnenkort kun je met je golftas inschepen. Ze zijn nog bezig om Joost Luiten en Tiger Woods aan te trekken als entertainers.

- Golf-nu week 33.jpg (347.86 KiB) 3233 keer bekeken
Groeten, Paul G.
-
peelander
- Berichten: 992
- Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43
Bericht
door peelander » 03 nov 2015 17:09
Jos Komen schreef:De Lady Anne is gebouwd in 1903, maar had toen nog geen witte ankers.
Verrek
Dat was me 11 oktober jl. niet opgevallen.

- lady anne 11 10 2015 (4) (Kopie).JPG (254.7 KiB) 3183 keer bekeken
Groeten
Jan van der Pluijm
-
lp
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
-
Contacteer:
Bericht
door lp » 18 nov 2015 21:27

Gezien op Facebook.

quo vadis
-
Jabar
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 nov 2015 07:16
- Locatie: Doetinchem
-
Contacteer:
Bericht
door Jabar » 19 nov 2015 04:44
Thomas Cross schreef:Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
the Volendam and the Veendam from the 80s also has two funnels
-
aegis
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 20 mei 2006 23:54
- Locatie: Epe
Bericht
door aegis » 14 jan 2016 20:07
De Aida Prima welke hierboven wordt genoemd is nu al meer dan een half jaar te laat opgeleverd en nu nog meer pech nu was er brand aan boord niet zo groot 100 vierkante meter is beschadigt echter ook veel belangrijke kabels zijn kapot volgens de Japanse werf.
Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Groet Feike
Varen of rijden met stoom cool!
-
Harry G. Hogeboom
- Berichten: 11050
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Bericht
door Harry G. Hogeboom » 14 jan 2016 23:23
Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Het bouwen en "op tijd en op budget" opleveren van Passagiersschepen is " een vak apart" in de scheepsbouw. Zelfs de Japanners hebben zich daar al eerder flink aan " gebrand". Dit zou best eens een bakkie kunnen zijn met een " onderliggende" reden........ vertraging in de oplevering door " overmacht", zou best eens welkom kunnen zijn. Die Aida lieden moeten dus weer hun boekingen afzeggen en verschuiven. Laten die Italianen nou op diverse fronten " opera en aria" zangers zijn, bij het bouwen van passagiers schepen EN op tijd opleveren neem ik m'n ouwe petje voor ze af!

D'r zijn al meerdere scheepswerven----- die dachten OOK flink verstand van scheepsbouw te hebben-----gierend onderuit gegaan met een passagiers schip ( OF een grote hopperzuiger, da's ook zo'n voorbeeld!!! Zelfs de Chinezen weten beter en bestellen een grote hopper in Nederland!! Voor zolang dat nog duurt

)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
-
Bert
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: 21 jul 2004 21:25
- Locatie: Delfzijl
Bericht
door Bert » 19 feb 2016 18:28
Gisteren uitgedokt de
"OVATION of the SEAS" bij de Meyer Werft te Papenburg. Ze komt volgende maand naar de Eemshaven.
lengte: 347,75 m.
breedte: 41,40 m.
passagiers: 4188.
gebouwd voor: Royal Caribbean USA.
Bert.Romeling
-
Harry G. Hogeboom
- Berichten: 11050
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Bericht
door Harry G. Hogeboom » 19 feb 2016 19:11
Gisteren uitgedokt de "OVATION of the SEAS" bij de Meyer Werft te Papenburg.
Die jongens leveren daar toch iedere keer weer een staaltje scheepsbouw waar ik U, GIJ en Meneer tegen zeg.Financieel meoten ze het ook geod doen, anders lagen ze al lang op de kont met dit soort giga projekten. Als ik dan b.v. lees dat de Jappen met 3 ( of 4??) stuks dikke slepers voor ALP met een dikke 90 miljoen van die groene kromme dingen aan HET Japanse aardgas gaan

dan wordt het toch wel even duidelijk dat dit om de donder geen " kattepis" is!!

MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
-
Bert
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: 21 jul 2004 21:25
- Locatie: Delfzijl
Bericht
door Bert » 12 mar 2016 10:43
Aankomst
"OVATION of the SEAS" in de Eemshaven vanmorgen, ze werd vannacht uitgebracht vanaf de Meyer Werft te Papenburg.
Overtocht op de Eems verliep voorspoedig mede omdat de spoorbrug bij Weener niet verwijderd hoefde te worden, daar ze onlangs door de
"EMSMOON" aan gort is gevaren .
Bert.Romeling.

Laatst gewijzigd door
Bert op 12 mar 2016 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martinus
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
- Locatie: Brasilia
Bericht
door Martinus » 12 mar 2016 20:40
Wat een windvanger!
-
warbout
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
- Locatie: Rhoon
Bericht
door warbout » 12 mar 2016 23:03
Gelukkig hadden we in onze vaartijd nog schepen.
Nu zijn het varende flatgebouwen.
Wij gingen info inwinnen voor een cruise.
Tijdens de promotiemiddag sprak men over balkon (dek) kamer (hut) raam (patrijspoort)
manager (Hofmeester/purser) obers (Stewards), kortom, ik had gelijk geen trek meer in die landrottensfeer
naar zee te gaan. Als je scheepstermen uitte begreep men niet waar je het nou precies over had
en men antwoorde: "U bent zeker nog niet eerder met een schip van onze rederij weggeweest?"
Grt, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"