Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

ik zat al een poosie op zon reactie te wachten
Heb je toch eindelijk je zin gekregen. :wink:

Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Lady Anne is gebouwd in 1903, maar had toen nog geen witte ankers. :)
Lady Anne.jpg
Lady Anne.jpg (167.83 KiB) 5579 keer bekeken
Thomas Cross

Names steamer travelled between Amsterdam-Vigo-South America

Bericht door Thomas Cross »

Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
Patru (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Binnenkort kun je met je golftas inschepen. Ze zijn nog bezig om Joost Luiten en Tiger Woods aan te trekken als entertainers. :-D
Golf-nu week 33.jpg
Golf-nu week 33.jpg (347.86 KiB) 5204 keer bekeken
Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door peelander »

Jos Komen schreef:De Lady Anne is gebouwd in 1903, maar had toen nog geen witte ankers. :)
Verrek :!:
Dat was me 11 oktober jl. niet opgevallen.
lady anne 11 10 2015 (4) (Kopie).JPG
lady anne 11 10 2015 (4) (Kopie).JPG (254.7 KiB) 5154 keer bekeken
Groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door lp »

:wink: Gezien op Facebook.
Afbeelding
quo vadis
Jabar
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2015 07:16
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Names steamer travelled between Amsterdam-Vigo-South Ame

Bericht door Jabar »

Thomas Cross schreef:Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
the Volendam and the Veendam from the 80s also has two funnels
Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

from the 80s
:?: :?:
Je bedoelt waarschijnlijk de Volendam 1922 en de Veendam uit 1923.
Volendam 1922.jpg
Volendam 1922.jpg (23.1 KiB) 4747 keer bekeken
Veendam 1923.jpg
Veendam 1923.jpg (31.05 KiB) 4747 keer bekeken
aegis R.I.P.

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door aegis R.I.P. »

De Aida Prima welke hierboven wordt genoemd is nu al meer dan een half jaar te laat opgeleverd en nu nog meer pech nu was er brand aan boord niet zo groot 100 vierkante meter is beschadigt echter ook veel belangrijke kabels zijn kapot volgens de Japanse werf.

Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.

Groet Feike
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Het bouwen en "op tijd en op budget" opleveren van Passagiersschepen is " een vak apart" in de scheepsbouw. Zelfs de Japanners hebben zich daar al eerder flink aan " gebrand". Dit zou best eens een bakkie kunnen zijn met een " onderliggende" reden........ vertraging in de oplevering door " overmacht", zou best eens welkom kunnen zijn. Die Aida lieden moeten dus weer hun boekingen afzeggen en verschuiven. Laten die Italianen nou op diverse fronten " opera en aria" zangers zijn, bij het bouwen van passagiers schepen EN op tijd opleveren neem ik m'n ouwe petje voor ze af! :roll:
D'r zijn al meerdere scheepswerven----- die dachten OOK flink verstand van scheepsbouw te hebben-----gierend onderuit gegaan met een passagiers schip ( OF een grote hopperzuiger, da's ook zo'n voorbeeld!!! Zelfs de Chinezen weten beter en bestellen een grote hopper in Nederland!! Voor zolang dat nog duurt :oops: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie