Cruise- en passagiersschepen
Re: Cruise- en passagiersschepen
s.s. UNITED STATES
Bas, ik denk dat er altijd twijfel zal zijn omtrent haar snelheid.
The maximum speed attained for United States is disputed as it was once held as a military secret.
The issue stems from an alleged value of 43 knots (80 km/h; 49 mph) that was leaked to reporters by engineers after the first speed trial.
In a 1991 issue of Popular Mechanics, author Mark G. Carbonaro wrote that while she could do 43 knots (80 km/h; 49 mph) it was never attained.
Other sources, such as one done by John J. McMullen & Associates places the ship's highest possible sustained top speed at 35 knots (65 km/h; 40 mph).
Bas, ik denk dat er altijd twijfel zal zijn omtrent haar snelheid.
The maximum speed attained for United States is disputed as it was once held as a military secret.
The issue stems from an alleged value of 43 knots (80 km/h; 49 mph) that was leaked to reporters by engineers after the first speed trial.
In a 1991 issue of Popular Mechanics, author Mark G. Carbonaro wrote that while she could do 43 knots (80 km/h; 49 mph) it was never attained.
Other sources, such as one done by John J. McMullen & Associates places the ship's highest possible sustained top speed at 35 knots (65 km/h; 40 mph).
Grtn @Allen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Waarom zo'n discussie vervuilen met oneigenlijke eenheden. Knopen (kn) is een algemeen aanvaarde eenheid van snelheid in de scheepvaart (en de luchtvaart). Eventueel te vertalen in km/h. Mijn persoonlijke voorkeur is m/s, maar dat is een ander verhaal.
Adri
Adri
Re: Cruise- en passagiersschepen
Dus die 42 mijl zijn waarschijnlijk landmijlen (voor landrotten).
Ach, het is toch een interessante discussie, Adri?Waarom zo'n discussie vervuilen met oneigenlijke eenheden.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Ah..'t maakt niet uit hoe ze het noemen, het is en blijft een allerjessustempo !
Je zal het kanaal maar overzeilen in je 9m-bootje, en zoiets op je af zien komen stuiven...!
Poeh-hé...dan dreutelt het effe dun door de broek
Je zal het kanaal maar overzeilen in je 9m-bootje, en zoiets op je af zien komen stuiven...!
Poeh-hé...dan dreutelt het effe dun door de broek
Oost, west...ook best
Re: Cruise- en passagiersschepen
De Oceana 1913.
Owner: Hamburg-Amerika Linie DEU Hamburg
IDNo: 1180664 Year: 1913
Name: SIERRA SALVADA Type: Passenger/cargo Flag: DEU Tons: 8227
Country of build: DEU Builder: Bremer Vulkan Location of yard: Vegesack
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-13
17 AVARE - 23 PEER GYNT - 26 NEPTUNIA - 27 OCEANA - 45 EMPIRE TARNE - 46 SIBIR
stranded off Bolshoy Kamen 1963 & cut down in situ in the 1990s
Owner: Hamburg-Amerika Linie DEU Hamburg
IDNo: 1180664 Year: 1913
Name: SIERRA SALVADA Type: Passenger/cargo Flag: DEU Tons: 8227
Country of build: DEU Builder: Bremer Vulkan Location of yard: Vegesack
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-13
17 AVARE - 23 PEER GYNT - 26 NEPTUNIA - 27 OCEANA - 45 EMPIRE TARNE - 46 SIBIR
stranded off Bolshoy Kamen 1963 & cut down in situ in the 1990s
Re: Cruise- en passagiersschepen
Onderste foto, Independence 23719 brt. Export Lines, America 26454 brt, United States 53329 brt beide United States Lines, Olympia 22979 brt Greek Line en de Queen Elisabeth 83673 brt. die aan het afmeren is .
gr. Bas
Re: Cruise- en passagiersschepen
gr.Bas
Re: Cruise- en passagiersschepen
gr.Bas