Machinekamers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Machinekamers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry toch. Nooit gehoord van de middelsnellopers van SEMT-Pielstick
Dom gebooor'n en het weinige dat ik later in Sallandse hoofdstad heb bijgeleerd alweer haast allemaal vergeeet'n :lol: .........Maaaaar Adri, je moet toch zo zachies aan wel weeet'n dat je niet alles wat je leest zomaar voetstoots en voor zoete koek aanneemt. Fransen.....en Motoor'n....zijn woorden welke je gewoon " uit principe" noooooit in eeeen zelfde zinsnede moet gebruiken. Dus wees maar gerust.....gelukkig nooit met Pielstick gevaaarn, maaar er dus wel " met het zweet des aanschijns" aan gesleuteld etc. :lol: ....ook al; weer vroegaah toen ik bij gelegenheid nog wel eens anderen behulpzaam was voor een plakkie kaas op de boterham :roll:
Drie Sulzers van 850 pk in een sleepboot. De Damco 9 etc. etc.
Vroegaah op die grote Damco en andere Rijn slepers kregen die karren ook niks kado als die hele hap naar Zwitserland moest " tegen de bult op" :lol: In mijn Sleeuwijkse dagen idem dito met een sterretje op die grote duwboten met een zwik geladen bakken ervoor op de Merwede kon je ze 'snachts horen "scheuren" op de rivier.In Sliedrecht zag ik ze dan zo'n serie geladen bakken achteruit de Merwede op trekken en dan VOL an met 3 of misschien wel 4 karren om de hele hap op gang te krijgen tegenstrooms.Ik denk dat er teugenswoordig ook zomaar 3 of wellicht 4000 van die paarden daar beneden staan!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Machinekamers

Bericht door Fluks »

De duwboot Wiking had 3 x 2.200 pk MAK.Groet,Arie.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Machinekamers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

3 x 2.200 pk MAK
There we go.......daaar konden vroegaah vele pakkies bootjes slechts van dromen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Machinekamers

Bericht door Breeze »

Harry G. Hogeboom schreef: 09 nov 2018 23:44Fransen.....en Motoor'n....zijn woorden welke je gewoon " uit principe" noooooit in eeeen zelfde zinsnede moet gebruiken.
LOL, ik had je motorenkennis onderschat.

Dat allemaal gezegd hebbende, ik rijd nu in Frans voertuig met een Franse Ottomotor, die mijns inziens één van de betere is die er de laatste 50 jaar op 's Heerenwegen heeft rondgereden.

Afbeelding

ES9J4, 3 liter V6. Gezamenlijke ontwikkeling van PSA en Renault. Sterk, soepel en zeer betrouwbaar. Ten prooi gevallen aan milieubezuinigingswoede.

Adri
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Machinekamers

Bericht door v+d »

Adri ben je er zo gek op dat je hem binnen hebt gezet?
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Machinekamers

Bericht door Sparks316 »

Nee, maar die franse zooi is toch allemaal roestbak?
Louis
schuttevear
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2011 23:12

Re: Machinekamers

Bericht door schuttevear »

Sparks316 schreef: 10 nov 2018 21:40 Nee, maar die franse zooi is toch allemaal roestbak?
Hoe kan je dat nou zeggen...…………….ze roesten al in de folder :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Machinekamers

Bericht door Breeze »

Afbeelding
Ja en m'n racefiets staat 's nachts naast m'n bed.

Adri
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Machinekamers

Bericht door jdbvos »

In de Peugeot 404 (die met die vleugeltjes naar de achterlichten toe) stonden geweldige dieselmotoren. Onverwoestbaar waren ze... Heel goed bekend in de jachtvaart (en kleine binnenvaart) , die Perkins-motoren.
Ik heb zelf 3 boten gehad met zulke Peugeot-motoren, 2 met 40pk, 1 met 60pk. En alle drie varen ze nog steeds, én met dezelfde motoren, tot groot genoegen van hun huidige eigenaren
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Machinekamers

Bericht door Breeze »

'k Denk dat je je vergist Jan. Perkins heeft niets met Peugeot te maken.
CGM (of Indenor) was en is de motordivisie van Peugeot, nu PSA en leverde in het verleden ook aan anderen zoals Ford, Talbot en DAF. Grote afzet hebben ze ook in bootjes, tractors, enz.

Mijn zoon had een 504 Break met een Indenor

Afbeelding

Een ex TdF ploegleiderswagen, waarmee hij regelmatig reed voor vervoer van zijn fietsclub WTOS (wij trainen ons suf) naar zonnige streken. Er gingen 6 frames en 20 wielen op het dak.
Aangezien de 2,1 Indenor met 4-bak wat moeite had met gebergtes als de Pyreneeën, heeft hij met de mede-eigenaar er een 2,5 Indenor met 5-bak ingesleuteld.
Helaas werd het gebruik te weinig en de wegenbelasting te hoog en heeft hij hem aan een Egyptenaar verkocht, dus hij rijdt nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds als taxi in Caïro rond.

Adri


Plaats reactie