Stappen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Jos Komen (R.I.P)

Stappen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Toen ik bij What Port heel even dacht dat het misschien wel Baltimore zou kunnen zijn, gingen mijn gedachten ook uit naar Baltimore Street.
Dat was vrij heftig daar voor Amerikaanse begrippen.
Op het oude forum hebben we het ook al over staphavens gehad en op andere forums blijft het ook actueel.
Zoals Peter Barc zo fraai uitdrukt:

Why do seamen go to sea?
To go Ashore.

All the best
Jos

Jos Komen (R.I.P)

Zeedijk

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gisteren zijn we in Amsterdam wezen stappen.
Deze foto is gemaakt in een Portugese zaak op de zeedijk, de eigenaar Quim bleek jaren als Chefkok gevaren te hebben o.a. op supplyschepen.
Op deze foto zijn een groepje artiesten Shanty's en seasongs aan het zingen.
Een van hun beste hits was: I have been a Wild Rover met Piet Karregat als solosinger.
Uiteraard komt Piet Karregat uit Volendam.
All the best
Jos


Afbeelding

klik op onderstaande link!!
http://www.deportugees.com
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit is echt op de ons allen welbekende Zeedijk!
Zelfs Rottedammers gingen er vroeger graag stappen.
All the best
Jos
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Bedankt voor de tip Jos, lijkt me een leuke tent. Hoe was het eten ?
Joke

Bericht door Joke »

En, was er ook iemand jarig?? Die truuk werkte tot nu toe in elke havenkroeg waar we kwamen (niet dat ik er honderden gezien heb, maar toch). Leverde altijd wel een of ander sapje op. En als je al genoeg op had smaakt het ook altijd goed. :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Leo en Joke,
Nadat de muzikanten waren afgenokt zijn we een straatje verder gaan kijken.
We zaten al uren lang binnen en dan ga je even een frisse neus halen.
We hebben later ergens daar in de buurt Indonesisch gegeten, maar waar....
Maar als je die site van Quim bekijkt en je hoort een klein stukje Amalia Rodriques en je ziet dat er plaats is voor groepen van 40 personen....
Prima gastheer Quim en nu maar hopen dat hij mijn e-mailadres bewaard heeft en kan ontcijferen, want hij zou een aantal actiefoto's uit zijn tijd als scheepskok opsturen.
All the best
Jos
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Hm, stukkie varen met de Christiaan Brunings en dan naar deze tent en mooi afzakken. Er zijn slechtere dingen in het leven te bedenken.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Hou het FF sjaakies a.u.b.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D :D Zeg he Leo & Jos!

Eerst zit Arij me FF lekker op te hemelen over de "Stoomdagen in Hellevoetsluis" en vervolgens beginnen jullie te eikelen over "stappen op de Zeedijk" varen met de Christiaan Brunings en "eten bij de Chinees of bij die Portugese tent!"

Is DIT een kampagne op Kombuispraat om ouwe verdwaalde Sallanders een gevoel van heimwee te bezorgen?? Jullie kunnen toch wel wat sympathie aan de dag leggen voor "ex collega's in den vreemde" en DAAAR niet zo "en publique" over praten!!! Hebben jullie dan helemaaaal geen schaamtegevoel?
Jullie hebben tocch OOK een moeder gehad? (Ik hoop voor je van NOG! wat DAT aangaat!)

PS.je Zeg Jos is het tegenwoordig op de nieuwe Kombuispraat "gewenst" om een "persoonlijke en wereldverbeterende spreuk" bij je verhaaltje te sturen? of kan het ook zonder? Anders moet ik er eentje uit m'n kollectie opdiepen, nou daaaar zeg je wat! En eh! veeeel plezier in A'dam Leo! Ik ruik die echte RIJST tafel al!! en ZIE de "Christiaan B" Zij brak vroeger OOK speciaal IJS voor de RWS
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie