Reefers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Nah, gewoon een ordinair geval van vermaak, maar ja ,wat doe je met een collega die gaat trouwen?!?!?! Naar de "Bananenbar EN "Gewoon meehappen" 8) :D :D

Jaap van Delden

Bericht door Jaap van Delden »

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ik ben blij dat ik gelukkig niets van de uitleg van Ton begrijp.
Wat een vies mannetje zeg.....................!!!.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Roy,

Kan mij er wel wat bij voorstellen......het heeft ons toch wel enig onderzoek gekost in Belem wat nu de beste kroegen waren. Uitkomst na
zeer gedegen onderzoek was......waar de pisbakken het hardst stonken :!: Machtig mooie tijd trouwens dat ondezoek.....We waren nog steeds niet klaar toen ze ons van die dienst afhaalden :evil: .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:idea:
henk53

Bericht door henk53 »

is k.brouwer de kaptein waar ik 16,5 jaar geleden mee op de janwillem/janmayen heb gevaren?? toen met de naamsverandering en dat de flippen aan boord kwamen???
mist

lading

Bericht door mist »

Beste reefer sailors,

Ik heb een vraag? Is een reefer een koel en vries schip of zijn dit aparte schepen. En kun je als het schip vis gevaren heeft er later weer bevroren vlees ef bijv fruit mee vervoeren. Of blijft de vis lucht voor altijd in z n schip zitten.

groet mist,
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:oops:
harrie schepers
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:41
Locatie: radewijk

Bericht door harrie schepers »

Hallo Mist met een reefer kun je zowel koel als vries lading vervoeren.
Als we vis hadden gelost in Puerto Rico dan was het in het sinasappeltjes seizoen niet ongewoon om vanuit Cuba citrus naar Europa te varen.
Omdat het maar een paar dagen varen is moesten de ruimen met een noodgang schoon worden gemaakt, dan werden alle greating platen(platen met gaten die voor een goede koeling zorgden) uit het ruim gehaalt om aan dek te worden gesopt, het ruim werd ook grondig uitgesopt , je kunt je wel voorstellen hoe we er na een dag soppen uit zagen , we waren vissen zonder kieuwen, een leuk bijkomstig karwei was het" schubvrij" maken van het groffilter in de biels dan moest je onder de smurrie en met je handen het filter schoonmaken.Als je dan weer boven water kwam stond er meestal wel een potje bier voor je klaar.Per dag deed je 1 ruim en als het ruim gekeurd moest worden pleurden we er flink wat vanille extract in.Soms was het ruim spik en span maar werd het afgekeurd omdat de lading nog niet klaarwas en andersom als er haast met de lading was werd er niet op een visseschubje meer of minder gekeken.Alleen als je werd afgelost en je kwam zo vanuit het ruim na een snel doesje in het vliegtuig dan had je plek zat en werd je een beetje vreemd aangekeken gek he
thuis wil je naar zee , op zee wil je naar huis
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Henk53,

Ja dat klopt,ben jij soms diegene waarmee ik aan het stappen was in
Carthagena (Col.) en lekker aan een tafeltje met je zat toen ik plotseling
dacht wat zit iedereen toch naar me te staren,toen naast me keek en jij daar op tafel een perfecte striptease stond weg te geven??

Groeten,K.Brouwer.


Plaats reactie