Reefers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mariner (R.I.P.)

Re: Reefers

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Mijn laatste bootje, de 'Lulu" van Dammers.

Afbeelding

Heerlijke schepen om mee te varen en te werken!

Groets,

Mariner

Mariner (R.I.P.)

Re: Reefers

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groets,

Mariner
Mariner (R.I.P.)

Re: Reefers

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

De "Geeststar" van Waling van Geest. De tweede reefer van Van Geest en bij oplevering uitgerust met een revolutionaire voortstuwingsinstallatie, die echter al binnen enkele jaren vervangen werd door een degelijke diesel.

Afbeelding

Met als prominent passagier aan boord de toen tweejarige D.L. en zijn moeder:wink:

Groets,

Mariner
Denis

Re: Reefers

Bericht door Denis »

Inderdaad ik ben toen twee geworden aan boord en heb van de bemanning een driewieler gekregen, heb hem nog.
Wat ik mij herinner uit de overleveringen stonden er gasturbines in met vrij zuiger motoren ik dacht van stork.
Deze dingen gaven een hoop ellende, de reis dat ik ben mee geweest vertrokken we dacht ik uit Preston, en was het bij pest weer al gelijk drijven in de Ierse Zee, mijn moeder is toen zee ziek geworden en ben ik voor de rest van de reis stierlijk verwend door de bemanning.
Ik heb geloof ik nog wel en foto uit die tijd zal eens zoeken.
Ik weet het niet meer zo precies maar volgens mij werden er toen bananen gevaren van St Lucia , st Maarten en Trinidad.

Gr
Denis
Mariner (R.I.P.)

Re: Reefers

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Let op Denis!

Twee wel heel erg fraaie platen van de "Alicante Carrier" en de "Algeciras Carrier", gemaakt door Yvon Perdoc.
Schilderachtig zou je haast zeggen. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Ex Winter-class van Salen, later CoolCarriers. Hier varend voor Delmonte.

Groets,

Mariner
Mariner (R.I.P.)

Re: Reefers

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Nou is die plaat van de "Horn Bay" ondanks die vierkante kont en ro-ro ramp ook niet verkeerd. Eveneens gefotografeerd door Yvon Perdoc;

Afbeelding

Groets,

Mariner
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Reefers

Bericht door Roy »

Het Duitse Horn Linie gebeuren is door derden overgenomen en dat was het einde van deze oude bekend staande rederij........ :roll:
Weer een rederij naar La Klota. :?

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Re: Reefers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Cor (Cenaprints). :)
Blumenthal.jpg
Blumenthal.jpg (91.5 KiB) 4191 keer bekeken
De "Blumenthal", pictured in 1962 in Le Havre. Vindt het gewoon een mooie ouderwetse bananenboot met een fijne achtersteven. Cor.

IDNo: 5046918 Year: 1933
Name: PETEN
Type: Passenger/cargo (rf) Flag: USA Country of build: USA
Builder: Newport News SB
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2TE-16
Subsequent History:
[L as SEGOVIA] - 37 JAMAICA - 42 DIONE - 42 ARIEL - 46 JAMAICA - 58 BLUMENTHALDisposal Data:
BU Kaohsiung 5.12.69
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Reefers

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jos,

Kan mij nog een andere reefer herinneren met de naam Blumenthal. Lagen in een kleine marinehaven voor St. Petersburg ( dacht dat het Lomonosov heette) kippen,hamburgers en noem het maar op te lossen uit Philadelphia. Zal rond 1997 geweest zijn.

In die haven lag ook de Blumenthal,zag er aan de buitenkant goed uit doch geen levende ziel aan boord te bekennen. Hoorde bij navraag dat het schip brand in ruim 2 had gehad waarbij één Russiche brandweerman om het leven is gekomen. Naar ik meen te herinneren was het schip CTL verklaard en lag daar maar. Vond dat wel jammer want het zag er nog goed uit.

Weet verder ook niet wat ermee gebeurd is. Seatrade had in ieder geval geen interesse :wink: .

Groeten,K.Brouwer
zeehond

Re: Reefers

Bericht door zeehond »

de blumenthal heeft die soms een zusterschip gehad die blexen heet die heb ik in hoek v holl nog eens op de foto gezet helaas foto kwijt maar volgens mij was het zo.n zelfde schip gr joop


Plaats reactie