Reefers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Reefers

Bericht door altena 1 »

Afbeelding

Afbeelding

altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Reefers

Bericht door altena 1 »

Afbeelding

Afbeelding
Denis

Re: Reefers

Bericht door Denis »

Deze boot was volgens mij het zusje van de ocean sprinter, ik dacht gezonken in de buurt van New Foundland
Bijlagen
sprinter.jpeg
sprinter.jpeg (212.35 KiB) 4439 keer bekeken
Jan Dikker

Re: Reefers

Bericht door Jan Dikker »

Heel erg bedankt Denis!

Kort gevaren als 2de wtk op dit jachie!
Maar ik had niet zo'n mooi plaatje ervan.

Daarna negen maanden op de Ocean Sprinter.
Maar dat was voor het voorval bij New Foundland.
Het schip heeft daarna trouwens nog vele jaren dienst gedaan.

Good goan!

Jan
Denis

Re: Reefers

Bericht door Denis »

Jan,

Graag gedaan, ben zelf als mannetje van 5 mee geweest op de ocean sprinter naar Las Palmas, ik geloof dat er toen tomaten werden gehaald.
Mijn vader was HWTK op dat schip ( Dirk Lagarde) volgens mij heb ik ook nog ergens een foto van de ocean sprinter, zal eens zoeken.

Gr
Denis
Jan Dikker

Re: Reefers

Bericht door Jan Dikker »

Hallo Denis,

Ik houd me aanbevolen voor de Ocean Sprinter.

Ik heb een reis gemaakt als 2de wtk op dat scheepje en aansluitend tot half december 1964 als Hwtk.
Ik ben de naam vergeten van de Hwtk waarvan ik het overnam. Zover ik me kan herinneren woonde hij in een torenflat in IJsselmonde. Hij zat er toen al een poosje op.

Ik heb de Ocean Sprinter verlaten in Holtenau om met verlof te gaan. Er was toen geen aflosser. Maar men had kennelijk dispensatie gekregen voor het ontbreken van de vereiste diploma's.

De eerste reizen die ik erop maakte waren inderdaad met tomaten, die in een Franse Haven (Dieppe of Le Havre) en Rotterdam gelost werden. Ze werden in Sta Maria di Leuca op de Canarische Eilanden geladen.

Hat zijn maar een paar reizen geweest. In de zomer gevaren op Chicago en de laatste reis was naar Gdansk.


Good goan!

Jan
Denis

Re: Reefers

Bericht door Denis »

Jan,

Ik doe mijn best en hou je op de hoogte, mogelijk weet je het al , maar op het Kustvaart forum staat een heel relaas over de Ocean Sprinter bij New foundland, tevens als je ocean sprinter googled krijg je veel fotos.

Gr
Denis
Denis

Re: Reefers

Bericht door Denis »

Nog een foto van de Ocean Sprinter gevonden
Bijlagen
O sprinter.jpeg
O sprinter.jpeg (281.3 KiB) 4123 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Reefers

Bericht door Roy »

Bij Smit Lloyd heb ik nog eens met een kok gevaren die ook op één van die twee Sprinters gevaren had.
Ik mag verrekken als ik nog weet hoe die man heette. Ik meen dat het bemannen van deze twee reefers via Van Ommeren ging. Klopt dat een beetje ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Denis

Re: Reefers

Bericht door Denis »

Roy,

Dat bemannen via van ommeren klopt geloof ik wel, dat kan ik denk ik nog wel uitvogelen.
Ik weet de naam van een kok die er in 62 op voer, dat was P.H Kuiper mogelijk zegt je dat iets.

Gr
Denis


Plaats reactie