Opleidingsschip Pollux

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chris2

Opleidingsschip Pollux

Bericht door Chris2 »

Wie kan mij aan een digitale kopie van een Pollux diploma helpen?
Ik ben de mijne kwijtgeraakt bij een brand jaren geleden en wil er eentje namaken.
Ik weet eigenlijk niet of die diploma's veel zijn veranderd in de jaren, zelf zat ik er in de jaren zestig op.
Dus als iemand er 1 heeft hangen en deze zou willen inscannen dan zou ik daar heel gelukkig mee zijn.

email is: info@nautiek.nl

stormyweather

Bericht door stormyweather »

Zó ziet de mijne er na 35 jaar uit.

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Johan H.Withuis
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een fraaie recente foto opgestuurd door Hein Visbeek.
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

de pollux aan het maritiem kwartier, zo heet dat tochtgenwoordig. of als ik het mis heb hoor ik het wel.
Afbeelding

mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
stormyweather

liever langharig dan kortzichtig

Bericht door stormyweather »

Da`s ook wat als ik zo naar die foto van Johan Withuis kijk. Zat zelf een jaar eerder op de Pollux, 69/70 en toe moesten tot mijn spijt de lange haren er nog af. mzzls Fred
Ben Faber

opleidingsschip de pollux

Bericht door Ben Faber »

ahoy Beetje laat die reactie,ik sta niet op die foto van de groep Ronnie withuis,maar ik zat wel in dat jaar op de pollux,zijn er nog jongens van dat jaar op kombuispraat,reageer dan ook op dit onderwerp,lijkt me leuk
want ik ben best wel benieuwd hoe het iedereen vergaan is na al die jaren
is al weer ruim 30 jaar geleden.
Wybe-M

Bericht door Wybe-M »

Voor een foto uit 1926 waarbij de jongens van de Pollux een helft van de kabelaring van de mrb Dorus Rijkers dragen: http://www.dorusrijkers.nl/mrb/fotos/41

Ik heb nog twee/drie foto's hiervan, maar er zullen wel geen gasten uit die tijd nog achter de compu zitten.
Ben Faber

opleidingsschip de pollux

Bericht door Ben Faber »

Zit er nog iemand van het jaar 1972/73 op kombuispraat?
laat eens wat van je horen hans dirks, john de roover,bertus lantema,pietje brands,doozie,gerrit vonk,bert koenen,pieter brontgeest,
ronniewithuis,roel brouwer,stefan v.es,frits blok,nico buntsma,andre uit breda,en nog wat anderen.
Janduif

1e officiële reünie van de Vrienden van de Pollux!

Bericht door Janduif »

Aan alle oud Polluxberen!

Het is zo ver! Op Zaterdag 22 April 2006 wordt de 1e officiële reünie van de Vrienden van de Pollux gehouden aan boord van de geheel gerestaureerde Pollux, die gelegen is aan het Maritiem Kwartier Amsterdam Noord op het voormalige NDSM terrein.

Zegt het voort, zegt het voort!

Voor meer informatie zie de website www.vriendenvandepollux.nl

En bij deze wens ik alle Kombuizers en Polluxberen hele fijne feestdagen en een Gelukkig en Gezond 2006!
Met een Hartelijke groet,
Jan van Duivenboden.



Plaats reactie