Opleidingsschip Pollux

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Frans,
Mooie foto's, alles glimt je tegemoet.
Is de Pollux dagelijks te bezichtigen?
All the best
Jos

Frans
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:22
Locatie: Voorthuizen
Contacteer:

Bericht door Frans »

Hallo Jos, de Pollux is nog niet geopend, voor zover ik weet gaat dit in september gebeuren, het zal een soort grand café worden, met misschien
ook nog verkrijgbaar zeemansvoedsel, zoals raasdonders en rotmok.
Van buiten is de Pollux nog Pollux maar van binnen is alles mooi betimmerd en geïsoleerd en gemoderniseerd, de trappen naar beneden doen nog wel herinneren aan vroeger, maar de buizen waar de hangmatten werden opgehangen zijn alllemaal weg en veel ruimtes zijn veranderd, de tijd dat we daar de kale metalen wanden moesten schoonmaken met poestskatoen en een emmer met oplossing groene zeep is voorbij. Maarja gelukkig kunnen er nog vele herinneringen
worden opgehaald op zo'n reunie, die wellicht eens per jaar of twee jaar
wordt herhaald. De eerste was in ieder geval zeer geslaagd.
En vele herrinneringen zijn op te halen op de website
www.vriendenvandepollux.nl , waar ook vele foto's op staan ook van de laatste reünie van zaterdag j.l. Groeten Frans.
Janduif

Het Pollux Rotmokforum

Bericht door Janduif »

Beste kombuizers,
sinds deze week hebben de Vrienden van de Pollux een geheel nieuw forum dat via de onderstaande link is te bereiken, ik nodig jullie dan ook allemaal uit, om eens een bezoekje te brengen aan ons Rotmokforum, dit is een forum voor en door de Pollux vrienden!

Dus kom gezellig eens langs en klik even op de onderstaande link

http://www.vriendenvandepollux.nl/phpBB/

Met een Hartelijke Vriendengroet,
Jan van Duivenboden-5140
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
Anno 1949


Dit hoorde ook bij de opleiding.
royb

Bericht door royb »

Was niet in mijn opleiding zo erg hoor. ( 87/88 ) Op de foto van de runners staan mijn oude klas/schoolgenoten. Want genoten hebben we wel.

Was en is nog steeds elke dag een bepalend deel van mijn leven.
Alhoewel ik na het varen op een ijzererts schip het rap gezien gehad.

Ben inmiddels via diverse technische functies (w.o. motoren, diesel techniek etc), micro-elektronica bedrijven op gegaan tot Lucent, DTO (luchtmacht meeste basis in NL gezien, en marine) en laatste project voor Thales. (o.a. radar dus blijf indirect betrokken).

Nu weer op zoek naar het volgende project. Dus wie wat weet, ik hou me aanbevolen. ( Als je muziek het op de radio doet, heb ik mijn werk nog steeds goed gedaan hahahahahahaha )

Maar dat hoort men dan vanzelf wel.
Jolly Sailor

Re: Opleidingsschip Pollux

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
Les in splitsen en kompasleer
Jolly Sailor

Re: Opleidingsschip Pollux

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
ca 1955 Commandeur Vietor
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: Opleidingsschip Pollux

Bericht door jandezeeman »

Hij zit er bij van zo hier ben ik de baas.
Maar thuis heb ik niets te vertellen. :lol: :lol: :lol:

Gr,

Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Jolly Sailor

Re: Opleidingsschip Pollux

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
Het zeilschip de H.M. Brik "Pollux" is in bruikleen overgedragen door de Britse minister van Marine, aan de Koninklijke Nederlandsche Roeivereniging om dienst te doen als opleidingsschip voor het Matrozen-instituut, Amsterdam, Nederland 1913. Foto: De autoriteiten tijdens de overdracht van het zeilschip.
Jolly Sailor

Re: Opleidingsschip Pollux

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
1918 - Niks klagen over het eten aan boord vreten met je platte bek en niet zeuren.


Plaats reactie