Lash Schip

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik denk dat er toch wel toekomst is voor het lash-ship.
Alleen moeten ze de nieuwe lashschepen dan aanpassen aan de huidige duwbakken. :wink:
In China 500 van die bakken laden en vanuit Rotjeknor kunnen ze zo de Rijn op. :idea:
Maar daar ga ik me echt niet meer mee bezighouden. :lol:
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Lash System

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos1-2

Jos 2 zegt het al " de flexibiliteit" van de huidige container" oftewel, " deur tot deur" daaaar is toch moeilijk mee te concureren.

ECHTER, het opzetten van een " infrastructuur", systemen, schepen, havens, overslag etc. etc. maakt het, lijkt mij, vrijwel financieel onmogelijk om de door LASH opgelopen achterstand te overkomen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Dan kunnen we dus ook wel aannemen dat het Sea-Bee systeem van de Lykes Lines om dezelfde reden gestopt c.q. geflopt is !?.
Ze hadden 3 schepen in vaste lijndienst op N.W.Europa varen, t.w. de "Tilly Lykes", "Doctor Lykes" & "Almeria Lykes".
Met het Sea-Bee systeem werden de bakken verrold en middels een lift in de kont tewater gelaten.
In grote lijnen was dit het verschil met het LASH systeem dat met een gantry crane behandeld werd.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Lash-Sea Bea

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeh Roy,

Dat denk ik wel, ik men alweer een pikheetje geleden te hebben geelzen dat die schepen ergens in de wereld rond Vietnam nog actief waren, maar zoals we hiervoor al hebben besproken, de lokatie "van HET Bakken syteem" bepaald waar ze varen, omdat je met dit systeem "op geen ander schip uit de voeten kan" zit je dus vast " waar die bakken rondhangen" en het is kompleet ON-economisch om voor een enkel bakkie hier of daar " an de gang te gaan"

Nog niet zooooooo lang geleden was de ouwe "Bilderdijk" hier een keer in de haven en de foto heeft wel op Kombuis gestaan meen ik, maar het geeft aan "hoe ze vast zitten aan een van A naar B pendulum" i.v.m. die bakken.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Zo te lezen houdt ook het Amerikaanse leger deze schepen in stand.
Gr. Arie.

http://www.globalsecurity.org/military/ ... island.htm
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Lash

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Arie,

Je bent duidelijk helemaal bij de les, ik had dit artikeltje en nog enkele anderen een tijdje terug gelezen, en het is duidelijk dat die schepen aan het "eind van het verhaal" zijn en daarmee " het systeem", zie :
On the night of February 16, 1999, GREEN ISLAND was battling its way through 40-foot waves and 50-knot winds while 150 miles northeast of Bermuda. Pounding from the heavy seas eventually caused the ship's interior web frames to carry away and break through its outer plating, opening a 30- by 90-foot hole in GREEN ISLAND's hull. Seawater quickly poured through the gaping hole, flooding the ship's starboard wing tank and causing a 20-degree list. Water also poured into the engine room through the ventilator shafts.

OOK kan slechts een " US Government Kontrakt' ze van de ondergang behoeden, commercieel is dat allang "einde oefening"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Johan.A

Bericht door Johan.A »

Ter illustratie foto's van de Bacoliner en een barge operation
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
L1

Bericht door L1 »

De Spruce en Rhine forest afgelopen zomer in de Waalhaven

Afbeelding

Afbeelding

L1.
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Bericht door Skipper »

Zeg, die Rhine Forest is dat niet de oude Bilderdijk?
Volgens mij staat op de kont onder de naam de gelaste naam nog
steeds. Ik kan mij herinneren dat dit Bilderdijk was.
NAVIGARE NECESSE EST
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Tsja, zo zijn we eigenlijk de discussie gestart.
Dat was op het topic "Haven van Rotterdam"................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie