Lash Schip

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Ed,

Inderdaad bedoelde men met het "kangaroeschip" een LASH systeem.

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Green Valley. [Lash Ship]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Atlantic Forest 1970.
Afbeelding
[M.Bjørndalen.]
Wullum

Bericht door Wullum »

Afbeelding

Voor de mensen die willen weten hoe die lelijke Spruce er nou eigenlijk uit ziet. Valt niet in de categorie 'mooie neusjes'.

Afbeelding

En nog een foto van de achterkant. Foto's zijn genomen van het voorjaar op de Nieuwe Waterweg. De loods wist te vertellen dat die Spruce eigenlijk als feeder voor de Hickory dient. Die Spruce vaart dus alleen maar heen en weer tussen Noord-Duitsland en Rotterdam.

Heb ik gelijk nog een vraag voor de LASH-kenners hier op het Forum: zijn die Dock Express-schepen van DockWise eigenlijk ook niet een soort van (afzinkbare) LASH-schepen? Die zijn ook uitgerust met een groot ruim, orgineel met portaalkranen die ook via die riggers iets uit het water kunnen pakken. Dus ook bv LASH-barges. Of heb ik het mis? Als extra hebben ze natuurlijk wel hun afzinkcapaciteiten om zo als dokschip te kunnen fungeren.

Groetjes,

Wullum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

De Dockexpress schepen hebben wel enige overeenkomsten met een LASH type schip. Ze kunnen echter niet als LASH schip aangeduid worden. Het zijn echte projekt lading schepen.

m.v.g. Roy
aike

Bericht door aike »

hallo allemaal,

Het is uiteraard wel een handig systeem de lash bakken, maar die lash schepen zien er niet uit.

We hadden er het laatst een in Vlissingen liggen, moest er maar 20 oppikken.
Geen gezicht.

Ik heb er een paar foto's van gemaakt, ik zal kijken of ik ze op dit forum kan zetten.
Groeten Aike
eskatee

Foto's gezocht Bilderdijk, München, Rhine Forest

Bericht door eskatee »

Hoi Allemaal,

In verband met het ontwerpen van een bouwplaat van het LASH-schip Bilderdijk 2 (vaart nu als Rhine Forest, bij mijn weten) wordt er fotomateriaal, juist ook van details aan boord, gezocht.

Wie heeft wat of kan helpen met tips waar iets gevonden kan worden dat niet direct via Internet geraadpleegd kan worden.

De bedoeling is, dat uit de bouwplaat de Bilderdijk, maar ook een versie als Rhine Forest en als München gebouwd zal kunnen worden. Tips omtrent verschillen met de München en mogelijke latere wijzigingen ook zeer welkom,

Bij voorbaat dank voor de gedane moeite,

Gert Stamkot


Voor vragen of suggesties, ook over kartonmodelbouw: eskatee@hotmail.com
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Afbeelding

Als model werkend gebouwd eerst schaal 1 : 50 later schaal 1 : 100.
Duwboten waren eerst 24 cm en later 12 cm lang.

Landgoed Nienoord Leek
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

,,ATLANTIC FOREST,, out of New Orleans in Cape Fear River.
Afbeelding
[Ro.Niec.]
Scheepvaart1

Bericht door Scheepvaart1 »

De Spruce is herdoopt in Eide Trader

Wullum schreef:
Voor de mensen die willen weten hoe die lelijke Spruce er nou eigenlijk uit ziet. Valt niet in de categorie 'mooie neusjes'.

En nog een foto van de achterkant. Foto's zijn genomen van het voorjaar op de Nieuwe Waterweg. De loods wist te vertellen dat die Spruce eigenlijk als feeder voor de Hickory dient. Die Spruce vaart dus alleen maar heen en weer tussen Noord-Duitsland en Rotterdam.

Heb ik gelijk nog een vraag voor de LASH-kenners hier op het Forum: zijn die Dock Express-schepen van DockWise eigenlijk ook niet een soort van (afzinkbare) LASH-schepen? Die zijn ook uitgerust met een groot ruim, orgineel met portaalkranen die ook via die riggers iets uit het water kunnen pakken. Dus ook bv LASH-barges. Of heb ik het mis? Als extra hebben ze natuurlijk wel hun afzinkcapaciteiten om zo als dokschip te kunnen fungeren.

Groetjes,

Wullum


Plaats reactie