Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Geep »

Er zijn meer foto's van schepen, dan van Neptunes, Bacchus, Eros en Klokke.....
(en van mij) vrgr.Geep

ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door ruudsijmons »

hey hey

die Dr Klokke aan de Geldersekade te Amsterdam .

het keuren was altijd een belevenis Eerst naar de Masro voor een foto dat moest in de ochtend gebeuren en dij\\\dr \klokke kin je pas op zijn vroegst om 14 : 00 uur terecht de tussentijd benutte je om te Lunchen benutte je met een d=stevige pot Amstel/Heineken om goed te kunnen plassen bij de doktor , die hielt er al rekening mee ipv een bekertje kreeg je eenhele kelk die werd vaak vol af geleverd .
In de wachtkamer was het ook vaak gezellig , vanwege de dames die daar op hun beurt zaten .
Denk nog wel eens aan die tijd terug , later werd het de KNSM arts , was wel minder gezellig, maar wel efficienter

groet Ruud DSoijmons ( Sijmpie)
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Die beurt hadden ze al gekregen voor ze bij dokter Klokke kwamen Ruud. 😂😂😂😂

Groetjes
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Geep »

Hinkepoot, grijze Nelie, Mevr,v Beeren?, malle Jopie, sloffige Hettie, Blote tiet, Venlose moppie!
Sodemieter op, stelletje sekreten....wij dan, weg rennen door de trompettersteeg/slop.
Moordtijd, ook de boodschappen voor hullie ophalen.
Wij het gajes, mensen die weg vroegen, steevast door de st.Annastraat heen sturen, ,,as me tante A???? tuis is, doet u er effe de groete, van Gepie.
Enne, mijn moeder maar denken dat ik nog niet van toeten en blazen afwist!
De mazzel, Geep (schurftkop!)
elizania
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 mei 2011 07:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door elizania »

Waarschijnlijk al eens eerder geplaatst: https://dickbal.wordpress.com/varen-ove ... ka/santos/

Situatie nu van de rua general camara Santos: http://www.santos.sp.gov.br/?q=tags/rua-general-c-mara
elizania
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 mei 2011 07:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door elizania »

ruudsijmons schreef: 04 okt 2017 12:37 hey hey

die Dr Klokke aan de Geldersekade te Amsterdam .

het keuren was altijd een belevenis Eerst naar de Masro voor een foto dat moest in de ochtend gebeuren en dij\\\dr \klokke kin je pas op zijn vroegst om 14 : 00 uur terecht de tussentijd benutte je om te Lunchen benutte je met een d=stevige pot Amstel/Heineken om goed te kunnen plassen bij de doktor , die hielt er al rekening mee ipv een bekertje kreeg je eenhele kelk die werd vaak vol af geleverd .
In de wachtkamer was het ook vaak gezellig , vanwege de dames die daar op hun beurt zaten .
Denk nog wel eens aan die tijd terug , later werd het de KNSM arts , was wel minder gezellig, maar wel efficienter

groet Ruud DSoijmons ( Sijmpie)
De Indonesische bedrijfsarts van de KNSM had je zo op tilt. I.v.m. een voorhoofd ontsteking vroeg hij wat er uit mijn neus kwam. Ik gaf hem een complete rookgas analyse. De spreekkamer moest ik gelijk verlaten. De paplappen (verpleegkundigen) zeiden gelijk: is het je weer gelukt.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Ik heb die KNSM dokter niet meer meegemaakt.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Harry G. Hogeboom »

die Dr Klokke aan de Geldersekade te Amsterdam .
Dit reissie naar " Memory Gelderse Kade Lane" deed me naar m'n ouwe Groene Boekie grijpen- da's tegenswoordig een Blauw Boekie begrijp ik!!-om voor de grap naar mijn laatste bezoek datums aan Dr. Klokke te kijken EN zag toen ook weer o.a. inentingen tegen de meest vreselijke tropische ziektes in plaatsen achter het befaamde bordpapier als Little Aden, Jeddah, Ras Tanurah etc. etc. ....huiver huiver :lol:( Ik lees elders op dit facinerende forum dat volgens betrouwbare en welingelichte kringen in Noord Grunning'n denken "ze" dat de wereld daar begint trouwens...d.w.z. achter het bordpapier :lol: ) Ik zie NU plotseling weer in m'n gedachten dat vieze Arabische mannetje in een soepjurk gemaakt uit een dropsheet van een huis-schilder met een enorme ouwe glazen/koperen ex-olie-spuit in Little Aden, die ons ieder - we stonden met een paar man op een rijtje- " een paar streepies gelig troebele vloeistof uit die oliespuit in de aderen joeg" we werden op de arm ontsmet met een even zeer zo niet NOG groezeliger tegen vettig leunend uitziend lappie dat ogenschijnlijk was achter gebleven toen het uit de kontzak van een massinist viel :lol: Met de wijsheid van achteraf was dat waarschijnlijk een toenmalige mislukte Jihad poging waar ze OF niet op de weerstand van Nederlandse zeelui hadden gerekend OF gewoon de dosis te klein hadden genomen en hadden misgekleund met de streepies.......Het MOET wel in mijn vroegere tijden van " Zalig zijn de eenvoudigen van geest" zijn geweest, dat ik daar zelfs maar intrapte!!Achteraf bekeken...WIE Haalt het in z'n hersens om dat juist DAAR te gaan regelen.En dat was toen de Limeys er nog iets te vertellen hadden, NU is het daar zover in het riool gezakt dat er een epidemie cholera heerst geloof ik, maar dat terzijde.Dr. Klokke???........anytime!!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

we stonden met een paar man op een rijtje- " een paar streepies gelig troebele vloeistof uit die oliespuit in de aderen joeg" we werden op de arm ontsmet met een even zeer zo niet NOG groezeliger tegen vettig leunend uitziend lappie dat ogenschijnlijk was achter gebleven toen het uit de kontzak van een massinist viel
Dat kon toen nog. Dat had geen nadelige gevolgen. Dat was in de tijd toen alle zeevarenden dagelijks - dat wil zeggen minstens twee-, maar vaker driemaal daags - van binnen grondig werden ontsmet met alcohol. Dat doodde alle gevaarlijke tokkelorissen en ander microscopisch klein gedierte dat al dan niet toevallig in de bloedbaan, de maag of de ademhalingsorganen terechtkwam. Tegenwoordig, nu de alcohol verbannen is van de schepen of hoogstens nog zeer schaars aanwezig, in welk geval het in verwaarloosbaar kleine en daardoor nauwelijks werkzame hoeveelheden wordt toegediend, zouden de arme, welhaast uitgedroogde sloebers na een dergelijke behandeling sterven als ratten. :roll:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door v+d »

Kijk, zulke stukkies om te lezen tijdens pikheet :-D daar wordt ik vrolijk van !


Plaats reactie