Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Van Facebook gejat
- Bijlagen
-
- FB_IMG_1529431788966.jpg (150.7 KiB) 4856 keer bekeken
-
- FB_IMG_1529431839756.jpg (97.96 KiB) 4856 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
gr.Bas
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Om de topic weer tot leven te wekken.
En wegens gebrek aan nieuwe inbreng , maar weer eens in de schoenendoos gedoken.
Hier het ms Amstelland te Buenos Aires ???? of Montevideo
groeten
Hans
p.s.
Ik ga nu even een weekje varen , maar dan graag weer nieuwe foto's
En wegens gebrek aan nieuwe inbreng , maar weer eens in de schoenendoos gedoken.
Hier het ms Amstelland te Buenos Aires ???? of Montevideo
groeten
Hans
p.s.
Ik ga nu even een weekje varen , maar dan graag weer nieuwe foto's
- Bijlagen
-
- img087.jpg (63.42 KiB) 3941 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
De KHL was ook agent voor de Argentina State Lines. Hier aan de Handelskade de Yapeyu.
Het schip is in 1951 afgeleverd door de werf van der Giessen. De overdracht vond plaats op 21 april 1951 in de Parkhaven te Rotterdam, daarna kwam ze naar Amsterdam. Op de foto ziet ze er nog aardig nieuw uit, dus ik neem aan dat die eind april 1951 genomen is.
Het schip was dubbelschroefs en werd voortgestuwd door 2x Werkspoor-Sulzer 2TSA 10-cilinders(600x1040).
Hier het koppenbordes tijdens de proefvaart op 19 april 1951.
Groet, Paul G.
Het schip is in 1951 afgeleverd door de werf van der Giessen. De overdracht vond plaats op 21 april 1951 in de Parkhaven te Rotterdam, daarna kwam ze naar Amsterdam. Op de foto ziet ze er nog aardig nieuw uit, dus ik neem aan dat die eind april 1951 genomen is.
Het schip was dubbelschroefs en werd voortgestuwd door 2x Werkspoor-Sulzer 2TSA 10-cilinders(600x1040).
Hier het koppenbordes tijdens de proefvaart op 19 april 1951.
Groet, Paul G.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
- Locatie: ede
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
hey hey
wat betreft die Argentijnse schepen er waren er 3 gezusters
de Alberto Dodero
Yapeyu
Maypu
ikheb ze alle 3 daar aan de kad tegenover ons huis zien liggen, wat de Maypu betreft was het volgens de overlevering dat ik het heeeel erg vond dat de Maypu nooit meer terug kwm ikwa toen 5 jaar
de \maypu was dacht ik op zijn maidentrip in de Duitsebocht vergaan
groet Ruud Sijmons (Sijmpie)
wat betreft die Argentijnse schepen er waren er 3 gezusters
de Alberto Dodero
Yapeyu
Maypu
ikheb ze alle 3 daar aan de kad tegenover ons huis zien liggen, wat de Maypu betreft was het volgens de overlevering dat ik het heeeel erg vond dat de Maypu nooit meer terug kwm ikwa toen 5 jaar
de \maypu was dacht ik op zijn maidentrip in de Duitsebocht vergaan
groet Ruud Sijmons (Sijmpie)
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hoi Ruud,
Dat waren 3 prachtige schepen. De Maipu (overgedragen op 9 juni 1951) en Alberto Dodero (overgedragen op 31 oktober 1951) waren gebouwd door De Schelde. De Maipu is inderdaad na een aanvaring in de Duitse bocht gezonken op 4 november 1951.
Volgens mij op haar 2e reis Zuid-Amerika/West-Europa.
Hier een plaatje van de eerste binnenkomst van het schip in haar thuishaven Buenos Aires begin augustus 1951.
Groet, Paul G.
Dat waren 3 prachtige schepen. De Maipu (overgedragen op 9 juni 1951) en Alberto Dodero (overgedragen op 31 oktober 1951) waren gebouwd door De Schelde. De Maipu is inderdaad na een aanvaring in de Duitse bocht gezonken op 4 november 1951.
Volgens mij op haar 2e reis Zuid-Amerika/West-Europa.
Hier een plaatje van de eerste binnenkomst van het schip in haar thuishaven Buenos Aires begin augustus 1951.
Groet, Paul G.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Op dit topic zijn al veel foto's van de Flevoland (1973) voorbij gekomen.
Deze heb ik (nog) niet kunnen vinden, dus zet ik hem er maar in voor de liefhebbers.
Groet, Paul G.
Deze heb ik (nog) niet kunnen vinden, dus zet ik hem er maar in voor de liefhebbers.
Groet, Paul G.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Dank je wel Paul.
Deze inderdaad nog niet gezien.
Kom net weer thuis van een tropenreisje naar de Waddenzee, gemiddelde temperatuur 30 graden op West Terschelling.
In de hut rond de 38 graden.
We wilden warm weer , nou dat hebben we gekregen.
Op de terugreis twee uur liggen dobberen voor de sluis bij Kornwerderzand ,pfffff lijkt Santos wel.
Maar geen klagen maar dragen , goede bemanning en precies genoeg drank , in Johan Frisokanaal de laatste drankjes uit de koelkast .
Ook de koelskast had het zwaar.
Groet
Hans
Deze inderdaad nog niet gezien.
Kom net weer thuis van een tropenreisje naar de Waddenzee, gemiddelde temperatuur 30 graden op West Terschelling.
In de hut rond de 38 graden.
We wilden warm weer , nou dat hebben we gekregen.
Op de terugreis twee uur liggen dobberen voor de sluis bij Kornwerderzand ,pfffff lijkt Santos wel.
Maar geen klagen maar dragen , goede bemanning en precies genoeg drank , in Johan Frisokanaal de laatste drankjes uit de koelkast .
Ook de koelskast had het zwaar.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
dus bij aankomst, bunkeren en stores aanvullen voor de nieuwe lange omvaart
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Eerst het onderwaterschip even knippen en scheren Jacob.
De mosselen halen de vaart er een beetje uit.
Groet
Hans
De mosselen halen de vaart er een beetje uit.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.