Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Misschien vandaar al die tonnetjes op het dek
Staan er wat losjes bij lijkt mij, zal wel een mooi weer oversteekje zijn geweest
Staan er wat losjes bij lijkt mij, zal wel een mooi weer oversteekje zijn geweest
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Sparks
Zit wel staaldraad sjorringen omheen hoor.
Je wil met een goeie haal die vaten niet los aan dek hebben.
Groet
Hans
Zit wel staaldraad sjorringen omheen hoor.
Je wil met een goeie haal die vaten niet los aan dek hebben.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Dat is heel gewoon bij het ouder worden. B.v. bij het boodschappen doen, wat het hoofd vergeet moeten de benen dragen.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Je kunt ook zeggen dat wat het hoofd vergeet, hoeven de benen juist niet te dragen
Slim ! Houden we er in !
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Staaldraad sjorringen?
Ik kan me de vuilnistonnen op het achterdek nog herinneren met en staaldraad en touw vast aan de reling. Waren toch echt weg na een best stormpje in de golf van Mexico.
Ik kan me de vuilnistonnen op het achterdek nog herinneren met en staaldraad en touw vast aan de reling. Waren toch echt weg na een best stormpje in de golf van Mexico.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Sparks
Bij echte storm is geen enkele deklast veilig.
Ik heb vast gelaste deklast overboord zien gaan.
Deze vaten werden altijd zo vervoerd. Vaten met chemische stoffen mochten niet in de ruimen.
Groet
Hans
Bij echte storm is geen enkele deklast veilig.
Ik heb vast gelaste deklast overboord zien gaan.
Deze vaten werden altijd zo vervoerd. Vaten met chemische stoffen mochten niet in de ruimen.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Dat is heel gewoon bij het ouder worden. B.v. bij het boodschappen doen, wat het hoofd vergeet moeten de benen dragen.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Op m.s. Amstelland werden in B.A. (omkeer van de reis) de lege ruimen schoon geveegd, toevallig was ik in het dekhuis aan het werk aan een paneel voor de winches. De bootwerkers veegden alles op één hoop, er volgde een stofexplosie. De ruimluiken waren open, veel kwaad kon het niet.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ach ja...die deklading...
Wij hebben eens vroegtijdig van die Taiwan-jachten gelost tijdens een zware hurricane een eindje vóór Galveston… Vraag niet hoe: niemand heeft het zien gebeuren, maar 's ochtends meldde de 3e strm dat hij die boten niet meer zag staan...
En ergens tussen de Philipines en HongKong (of Taiwan) 2 grote White-betonmixerwagens in een staartje van een typhoon gedeeltelijk
De dekdienst had ze goed gesjord: met kettingen en spanners en met de assen op blokken....
...en eveneens: 's ochtends stonden alleen de chassis (mét motor) er nog...
Waar de rest was...?? Alvast gaan kijken of de ligplaats vrij was, denk ik..
Maar dat zijn mijn "highlights" van verloren lading...
Oh wacht ! In die begintijd bij Beck ! Een lading peatmoss of houtskool aan dek, je kon er nét overheenkijken vanuit de stuurhut, van Lossymouth naar Guernsey.... Een groot net eroverheen om het vast te houden, maar bij het uitvaren woei (!) het eerste al overboord. We hebben geeneens slecht weer gehad, gewoon een mooi zomerreisje, maar bij aankomst lag alleen dat net nog aan dek. En ons spoor was van laad- tot loshaven te volgen door de zwarte stukjes...
En weet je hoe het met geheugen gaat.....
Het mijne begint proporties en eigenschappen te krijgen van de Bermuda-driehoek...
Er gaat van alles in, maar er komt niks meer uit.....
Wij hebben eens vroegtijdig van die Taiwan-jachten gelost tijdens een zware hurricane een eindje vóór Galveston… Vraag niet hoe: niemand heeft het zien gebeuren, maar 's ochtends meldde de 3e strm dat hij die boten niet meer zag staan...
En ergens tussen de Philipines en HongKong (of Taiwan) 2 grote White-betonmixerwagens in een staartje van een typhoon gedeeltelijk
De dekdienst had ze goed gesjord: met kettingen en spanners en met de assen op blokken....
...en eveneens: 's ochtends stonden alleen de chassis (mét motor) er nog...
Waar de rest was...?? Alvast gaan kijken of de ligplaats vrij was, denk ik..
Maar dat zijn mijn "highlights" van verloren lading...
Oh wacht ! In die begintijd bij Beck ! Een lading peatmoss of houtskool aan dek, je kon er nét overheenkijken vanuit de stuurhut, van Lossymouth naar Guernsey.... Een groot net eroverheen om het vast te houden, maar bij het uitvaren woei (!) het eerste al overboord. We hebben geeneens slecht weer gehad, gewoon een mooi zomerreisje, maar bij aankomst lag alleen dat net nog aan dek. En ons spoor was van laad- tot loshaven te volgen door de zwarte stukjes...
En weet je hoe het met geheugen gaat.....
Het mijne begint proporties en eigenschappen te krijgen van de Bermuda-driehoek...
Er gaat van alles in, maar er komt niks meer uit.....
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Op de Graveland vervoerden we langs de kust van Brazilië en deel van een circus en enige circus dieren. De verzorger van de dieren had de hut naast mij. De patrijspoorten had hij op de knevel een stuk openstaan en de deur van zijn hut op de haak. Zelf lag hij te slapen op de bank onder de patrijspoorten. Een Braziliaanse bootwerker zag op het bureau een cassetterecorder staan en kwam de gang van de accommodatie binnen. De deur ging van het haakje af en deed een poging om de cassetterecorder te stelen. Van buitenaf had hij niet gezien, dat er 2 leeuwenwelpen voor de bank lagen. Ik heb iemand nog nooit zo hard horen gillen met de vier poten met de nagels van één welp in zijn rug. Hij kon wel hardlopen met de 2 welpen achter zich aan in de gang.
Siem Groen
Siem Groen