Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door sparks »

Misschien vandaar al die tonnetjes op het dek :shock:

Staan er wat losjes bij lijkt mij, zal wel een mooi weer oversteekje zijn geweest :?:

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Sparks

Zit wel staaldraad sjorringen omheen hoor.
Je wil met een goeie haal die vaten niet los aan dek hebben.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
elizania
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 mei 2011 07:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door elizania »

jacko schreef: 20 jan 2019 13:33 Jan

Wat in het brein zit , gaat er nooit meer uit. Hooguit een beetje naar de achtergrond , in geval van " nood " komt het weer tevoorschijn.

Groet
Hans
Dat is heel gewoon bij het ouder worden. B.v. bij het boodschappen doen, wat het hoofd vergeet moeten de benen dragen.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
Je kunt ook zeggen dat wat het hoofd vergeet, hoeven de benen juist niet te dragen :lol: :lol:
Slim ! Houden we er in !
Oost, west...ook best
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door sparks »

Staaldraad sjorringen?

Ik kan me de vuilnistonnen op het achterdek nog herinneren met en staaldraad en touw vast aan de reling. Waren toch echt weg na een best stormpje in de golf van Mexico.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Sparks

Bij echte storm is geen enkele deklast veilig.
Ik heb vast gelaste deklast overboord zien gaan.
Deze vaten werden altijd zo vervoerd. Vaten met chemische stoffen mochten niet in de ruimen.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Martinus »

Dat is heel gewoon bij het ouder worden. B.v. bij het boodschappen doen, wat het hoofd vergeet moeten de benen dragen.
Icame.jpg
Icame.jpg (5.48 KiB) 3367 keer bekeken
elizania
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 mei 2011 07:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door elizania »

jacko schreef: 20 jan 2019 23:21 Sparks

Bij echte storm is geen enkele deklast veilig.
Ik heb vast gelaste deklast overboord zien gaan.
Deze vaten werden altijd zo vervoerd. Vaten met chemische stoffen mochten niet in de ruimen.

Groet
Hans
Op m.s. Amstelland werden in B.A. (omkeer van de reis) de lege ruimen schoon geveegd, toevallig was ik in het dekhuis aan het werk aan een paneel voor de winches. De bootwerkers veegden alles op één hoop, er volgde een stofexplosie. De ruimluiken waren open, veel kwaad kon het niet.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jdbvos »

Ach ja...die deklading...
Wij hebben eens vroegtijdig van die Taiwan-jachten gelost tijdens een zware hurricane een eindje vóór Galveston… Vraag niet hoe: niemand heeft het zien gebeuren, maar 's ochtends meldde de 3e strm dat hij die boten niet meer zag staan...
En ergens tussen de Philipines en HongKong (of Taiwan) 2 grote White-betonmixerwagens in een staartje van een typhoon gedeeltelijk
De dekdienst had ze goed gesjord: met kettingen en spanners en met de assen op blokken....
...en eveneens: 's ochtends stonden alleen de chassis (mét motor) er nog...
Waar de rest was...?? Alvast gaan kijken of de ligplaats vrij was, denk ik..
Maar dat zijn mijn "highlights" van verloren lading...
Oh wacht ! In die begintijd bij Beck ! Een lading peatmoss of houtskool aan dek, je kon er nét overheenkijken vanuit de stuurhut, van Lossymouth naar Guernsey.... Een groot net eroverheen om het vast te houden, maar bij het uitvaren woei (!) het eerste al overboord. We hebben geeneens slecht weer gehad, gewoon een mooi zomerreisje, maar bij aankomst lag alleen dat net nog aan dek. En ons spoor was van laad- tot loshaven te volgen door de zwarte stukjes...

En weet je hoe het met geheugen gaat.....
Het mijne begint proporties en eigenschappen te krijgen van de Bermuda-driehoek...
Er gaat van alles in, maar er komt niks meer uit.....
Oost, west...ook best
elizania
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 mei 2011 07:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door elizania »

Op de Graveland vervoerden we langs de kust van Brazilië en deel van een circus en enige circus dieren. De verzorger van de dieren had de hut naast mij. De patrijspoorten had hij op de knevel een stuk openstaan en de deur van zijn hut op de haak. Zelf lag hij te slapen op de bank onder de patrijspoorten. Een Braziliaanse bootwerker zag op het bureau een cassetterecorder staan en kwam de gang van de accommodatie binnen. De deur ging van het haakje af en deed een poging om de cassetterecorder te stelen. Van buitenaf had hij niet gezien, dat er 2 leeuwenwelpen voor de bank lagen. Ik heb iemand nog nooit zo hard horen gillen met de vier poten met de nagels van één welp in zijn rug. Hij kon wel hardlopen met de 2 welpen achter zich aan in de gang.

Siem Groen


Plaats reactie