Koninklijke Hollandse Lloyd
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Mooi Willem
Ik heb ze beide meegemaakt .
Groet
Hans
Ik heb ze beide meegemaakt .
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Old sailors never died.
Gr Willem V.
Gr Willem V.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Zo te zien toen al behalve de officieren en de koks geen Nederlanders meer te bekennen.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Portugezen, aangenamer gezelschap om mee te varen als die rode Chinezen destijds.
Met die Mao-mannen had ik nog wel eens een aanvaring over het een of ander, gelukkig waren ze nogal tenger maar wel tamelijk achterbaks dus moest je altijd wel wat voorzichtig manoeuvreren met die gasten
Met die Mao-mannen had ik nog wel eens een aanvaring over het een of ander, gelukkig waren ze nogal tenger maar wel tamelijk achterbaks dus moest je altijd wel wat voorzichtig manoeuvreren met die gasten
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
De grote ommekeer bij de K.H.L. begon in de
jaren 1964-1965. Niemand wou de maatschappij verlaten
i.v.m. de mooie reizen van 2 maanden uit 14 dagen thuis.
Men werd min of meer gedwongen een andere maatschappij
te kiezen, of een wal baan te zoeken toen die Portugezen het
roer overnamen.
Later werden de reizen ook om geturnd naar alle andere windstreken
dan de oostkust van Zuid Amerika.
Het meest opvallende van de bemanningslijsten is dat de Nederlandse
chef kok wel behouden bleef op een groot gedeelte van de K.H.L. vloot.
Groeten Jaap.
jaren 1964-1965. Niemand wou de maatschappij verlaten
i.v.m. de mooie reizen van 2 maanden uit 14 dagen thuis.
Men werd min of meer gedwongen een andere maatschappij
te kiezen, of een wal baan te zoeken toen die Portugezen het
roer overnamen.
Later werden de reizen ook om geturnd naar alle andere windstreken
dan de oostkust van Zuid Amerika.
Het meest opvallende van de bemanningslijsten is dat de Nederlandse
chef kok wel behouden bleef op een groot gedeelte van de K.H.L. vloot.
Groeten Jaap.
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Old sailors never died.
Gr Willem V.
Gr Willem V.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Net gisteren weer bij de tandarts geweest Jan, breek me het gebit jaaa nait los! Zou er werkelijk een boek over kunnen schrijven......meestal in negatieve zin, maar ooook heel enkel in positieve zin!aangenamer gezelschap om mee te varen als die rode Chinezen destijds.
Dezelfde walbaaazen die dat voor de KHL besloten, waren dus veel minder gevoelig voor soort gelijke argumenten van de Nederlanders a/b van de " Reuzen van Heusden"......waar we in pak weg 1966 werden opgescheept met een 100% Chinese crew en Chinese hofjood EN een " Chinese kok die Europees kon koken" waarschijnlijk omdat de "Reuzen" bekant nooit in Amsterdam kwamen .....ook hier verschillende ervaringen en oook hele goeie trouwens......als je de aardappeltje en de boontjes opgeeft voor een lekker bakkie rijst met toebehoren. Met een beetje zoeken kan ik nog wel wat schriftelijke recepten opscharrelen van een hele goeie Chinese kok, nog een aardige gozer ook, die hij voor mijn vrouw opschreef.Ik heb toen ook de kans van mijn leven om "alsnog rijk te worden"........helemaal gemist Die Chef kok bood me meerdere malen een "deal aan" om voor hem te regelen dattie naar Nederland kon komen en dan werden we partners in een Chinees restaurant in Amsterdam........aaaahwel " some you win and some you loose"dat de Nederlandse chef kok wel behouden bleef op een groot gedeelte van de K.H.L. vloot.
Ik herinner me een situatie waar we "naar enig aandringen" bij een gozer hem verzochten om te stoppen met die "Europese voedsel pogingen" en ons gewoon een goeie Chinese rijsthap voor te zetten........DAT weigerde die knakker ook want "hij was een Europese kok"
Mijn toen toekomstige vrouw kwam mij eens ophalen in Antwerpen, ik had mijn zakken helemaaal VOL van die Mao Chinezen en mompelde in de auto dat ik " de eerste de beste Chinees" die ik tegenkwam een kleun voor z'n eikel zou geven. In de buurt van Breda gingen we een happie eten.....bij de Chinees ....en m'n meissie suggereerde toen dat ik dat dan maar even moest gaan regelen met die klerenkast van een Chinees die daar achter de bar stond Ik heb dus toen maar even op m'n chou stokkies gebeten
Schiet me NU te binnen dat ik toendertijd een ontiegelijk klein oud Chineesje als olieman-stoker op wacht kreeg, was best een aardig baasje, kwam ergens uit de Chinese binnenlanden en deed zijn uiterste best.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Uit het boek " Vastmaken " van de koperenploeg.
Het s.s. Amstelland voor de sluis richting zee.
Gekregen via Peter Velthuisen.
Groet
Hans
Het s.s. Amstelland voor de sluis richting zee.
Gekregen via Peter Velthuisen.
Groet
Hans
- Bijlagen
-
- received_328136737975269.jpeg (82.72 KiB) 3041 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.