Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
ik vond nog een paar foto's van de amstelland aan de kade in amsterdam , ik denk eind jaren 70'.
- Bijlagen
-
- thuis amsterdam 1.jpg (156.24 KiB) 3774 keer bekeken
-
- thuis amsterdam 2.jpg (167.32 KiB) 3774 keer bekeken
-
- thuis amsterdam 3.jpg (191.54 KiB) 3774 keer bekeken
-
- thuis amsterdam 4.jpg (159.71 KiB) 3774 keer bekeken
-
- thuis amsterdam 5.jpg (194.25 KiB) 3774 keer bekeken
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo
Weer wat foto,s gekregen van Arie van Zoomeren.
Namen moet je er maar zelf bij verzinnen.
Zojuist een naam door gekregen, de persoon mét bril is Jopie Kort. ook wel Jopie de Sisser genoemd. Helaas veel te jong overleden.
Siem Groen heeft mij de naam gemeld.
Groet
Hans
Weer wat foto,s gekregen van Arie van Zoomeren.
Namen moet je er maar zelf bij verzinnen.
Zojuist een naam door gekregen, de persoon mét bril is Jopie Kort. ook wel Jopie de Sisser genoemd. Helaas veel te jong overleden.
Siem Groen heeft mij de naam gemeld.
Groet
Hans
- Bijlagen
-
- img304.jpg (101.66 KiB) 3655 keer bekeken
-
- img305.jpg (99.25 KiB) 3655 keer bekeken
-
- img380.jpg (172.72 KiB) 3655 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ook wat foto,s gekregen van Jan Harteveld.
Hier alvast een voorschot, een vreemde eend in de bijt.
De Zwitserse aan de vlag te zien "Basilea" heeft in de jaren ,50 voor de KHL gevaren.
Andere foto,s van KHL volgen later.
Groet
Hans
Hier alvast een voorschot, een vreemde eend in de bijt.
De Zwitserse aan de vlag te zien "Basilea" heeft in de jaren ,50 voor de KHL gevaren.
Andere foto,s van KHL volgen later.
Groet
Hans
- Bijlagen
-
- Basilea.jpg (122.52 KiB) 3651 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Wel al een behoorlijk modern bootje voor in die jaren 50 Jacko
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ik keek ook nog ff naar die fraaie foto's van Arie van Zoomeren, en daar vielen me (nu pas !) 2 dingen op...
1e: de geiwinches...erg modern; diverse (oudere) Nedlloyd-schepen hadden (nog) stelgeien....
2e: de opgetopte bomen vlak vóór de brug, in dergelijk weer.... dat lijkt mij aardig ongebruikelijk...
...dat dat me nou pas opvalt.....
En die Zwitserse schepen....
Ja die vielen mij ook vaak op...thuishaven Zürich....
Ik zou wel eens een foto van zo'n kudde zeeschepen in de haven van Zürich willen zien...
Maar ik vrees dat ze zelfs niet in het vaarwater "de Boontjes" thv Zurich (tussen Kornwerderzand en Harlingen) werden gefotografeerd....
1e: de geiwinches...erg modern; diverse (oudere) Nedlloyd-schepen hadden (nog) stelgeien....
2e: de opgetopte bomen vlak vóór de brug, in dergelijk weer.... dat lijkt mij aardig ongebruikelijk...
...dat dat me nou pas opvalt.....
En die Zwitserse schepen....
Ja die vielen mij ook vaak op...thuishaven Zürich....
Ik zou wel eens een foto van zo'n kudde zeeschepen in de haven van Zürich willen zien...
Maar ik vrees dat ze zelfs niet in het vaarwater "de Boontjes" thv Zurich (tussen Kornwerderzand en Harlingen) werden gefotografeerd....
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
De foto op zee met getopte bomen is de Salland van de KHL, bomen kon je goed vast zetten op de winch.
Nedlloyd is voor mij een scheldwoord.
Van de Basilea heb ik helaas nog geen verdere gegevens kunnen vinden , foto heb ik met jaren ,50 gekregen van Jan.
Thuishaven van de Basilea zal Basel of Zürich geweest zijn.
Groet
Hans
Nedlloyd is voor mij een scheldwoord.
Van de Basilea heb ik helaas nog geen verdere gegevens kunnen vinden , foto heb ik met jaren ,50 gekregen van Jan.
Thuishaven van de Basilea zal Basel of Zürich geweest zijn.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Nog een plaatje van de Basilea en de gegevens van Miramar.
Owner: Alpina-Reederei AG CHE Basle
IDNo: 5037632 Year: 1952
Name: BASILEA Type: Cargo ship Flag: CHE DWT: 9565
Country of build: DEU Builder: Flensburger Location of yard: Flensburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
78 LUCKY PENNY
BU Split 9.7.83 [Brodospas]
Owner: Alpina-Reederei AG CHE Basle
IDNo: 5037632 Year: 1952
Name: BASILEA Type: Cargo ship Flag: CHE DWT: 9565
Country of build: DEU Builder: Flensburger Location of yard: Flensburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
78 LUCKY PENNY
BU Split 9.7.83 [Brodospas]
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
--------------
Ik zie 87.000 dwt ook nog niet zo gauw naar Bazel varen...
Met 49 moderne schepen die het water dun varen, doen de Zwitsers het best goed. Het is de grootste vloot onder de landen die op geen enkele manier een verbinding met de zee hebben en ze staan nummer 59 op de wereldranglijst. De laatste echte Zwitserse kapitein is in 2015 met pensioen gegaan, maar er worden nog steeds jonge Zwitserse officieren opgeleid, dus te zijner tijd zullen er vast wel weer een paar Zwitserse kapiteins varen. Waar ze tegenwoordig naar school gaan, weet ik niet, maar in mijn tijd zaten ze in Rotterdam. Toen ik daar voor mijn 2de rang zat, zaten er drie man. De Zwitsers hebben nu nog alleen bulkers en chemicaliëntankers. Olietankers hebben ze nooit gehad en hun zes containerschepen hebben ze nog niet zo lang geleden verkocht. Er zijn zes Zwitserse zeerederijen, drie in Zürich en drie in Genève.
De Zwitserse vloot werd in 1941 onder druk van de Tweede Wereldoorlog gesticht, om te zorgen dat Zwitserland voldoende bevoorraad werd. Dat beviel zo goed dat ze ook na de oorlog gewoon zijn doorgegaan.
Ik zie 87.000 dwt ook nog niet zo gauw naar Bazel varen...
Met 49 moderne schepen die het water dun varen, doen de Zwitsers het best goed. Het is de grootste vloot onder de landen die op geen enkele manier een verbinding met de zee hebben en ze staan nummer 59 op de wereldranglijst. De laatste echte Zwitserse kapitein is in 2015 met pensioen gegaan, maar er worden nog steeds jonge Zwitserse officieren opgeleid, dus te zijner tijd zullen er vast wel weer een paar Zwitserse kapiteins varen. Waar ze tegenwoordig naar school gaan, weet ik niet, maar in mijn tijd zaten ze in Rotterdam. Toen ik daar voor mijn 2de rang zat, zaten er drie man. De Zwitsers hebben nu nog alleen bulkers en chemicaliëntankers. Olietankers hebben ze nooit gehad en hun zes containerschepen hebben ze nog niet zo lang geleden verkocht. Er zijn zes Zwitserse zeerederijen, drie in Zürich en drie in Genève.
De Zwitserse vloot werd in 1941 onder druk van de Tweede Wereldoorlog gesticht, om te zorgen dat Zwitserland voldoende bevoorraad werd. Dat beviel zo goed dat ze ook na de oorlog gewoon zijn doorgegaan.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Heren dank voor de toevoegingen.
Ja grote zeeschepen uit Zwitserland is net zoiets als een twintig meter jacht uit Nieuw-Vennep.
Je kunt hier net met een roeiboot komen.
Groeten
Hans
Ja grote zeeschepen uit Zwitserland is net zoiets als een twintig meter jacht uit Nieuw-Vennep.
Je kunt hier net met een roeiboot komen.
Groeten
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Oké daar zijn de volgende
2 x Amstelland
2 x Brabantia
2 x Delfland
1 x Eemland
Alle foto,s toegezonden gekregen van Jan Harteveld.
Groet
Hans
2 x Amstelland
2 x Brabantia
2 x Delfland
1 x Eemland
Alle foto,s toegezonden gekregen van Jan Harteveld.
Groet
Hans
- Bijlagen
-
- Amstelland-1a.jpg (92.67 KiB) 3740 keer bekeken
-
- Amstelland-1b.jpg (114.16 KiB) 3740 keer bekeken
-
- Brabantia- (2).jpg (120.31 KiB) 3740 keer bekeken
-
- Brabantia-.jpg (116.77 KiB) 3740 keer bekeken
-
- Delfland-in 1916, havenhoofd geraakt.jpg (126.55 KiB) 3740 keer bekeken
-
- Delfland1942(2)1b.jpg (76.61 KiB) 3740 keer bekeken
-
- Eemland (3).jpg (140.57 KiB) 3740 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.