Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Offshore

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Na ruim 2 en een half uur pompen ligt hij bijna droog
Mooie foto's Leo, bedankt. Hoe lang duurde dat hele laden proces vanaf invaren-plaatsen en droog??
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Nou Harry ze zijn van morgen om 3 uur de Hermod op gaan halen in het Calandkanaal
en om 10 uur zeg half 11 begonnen met het in varen
en nu ligt hij droog, maar volgens mij moet de Vanguard nog wel een beetje omhoog
78     15.25 uur.jpg
78 15.25 uur.jpg (149.62 KiB) 10223 keer bekeken
Te zien op deze webcam: http://fotopaulmartens.netcam.nl/future ... tart=false
Hij kapt er alleen steeds na 3 minuten mee, en dan moet je hem weer even een zetje geven
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

66.png
66.png (937.76 KiB) 9903 keer bekeken
68.png
68.png (1008.24 KiB) 9903 keer bekeken
indrukwekkend zo lomp en zwaar
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d »

Mooi om te zien en nog mooier om er aan mee te werken lijkt mij.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Het lijkt me mooi om er is met me handen diep in me zakken
gewoon effe lekker overal rond te scharrelen
maar ik mag niet klagen Jan, ik ben er een keer op geweest
maar dan zie je zo veel, en heb ik eigenlijk nog niks gezien
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Image1.jpglaatstebericht  21-09 om 17 uur.jpg
Image1.jpglaatstebericht 21-09 om 17 uur.jpg (111.63 KiB) 9720 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Een daggie op de Hermod.jpg
Een daggie op de Hermod.jpg (239.11 KiB) 9712 keer bekeken
Kijk Jan waar ik goed in ben, me handen diep in me zakken :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d »

Ha Leo, daar ben ik ook goed in :-D
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Nog mensen die foto´s willen gaan nemen of het van dicht bij willen zien
vertrek.jpg
vertrek.jpg (124.04 KiB) 12023 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R »

FSO Ailsa’s hull touches water for the first time

Danish oil firm Maersk Oil has shared a photo on its social media channels showing its Culzean field-destined Ailsa floating storage and offloading (FSO) vessel in the water for the first time.
The company said on Monday that the FSO had undocked on schedule, which is another step towards the Ailsa leaving Singapore and beginning its journey to the North Sea in 2018.
ai.jpg
ai.jpg (21.71 KiB) 11885 keer bekeken
Caption: FSO Ailsa' hull touches water for the first time - Image courtesy of Maersk Oil
Maersk added that, since the FSO is now afloat, the focus has moved to finishing off the turret and topside sections aiming for mechanical completion at year-end.

The vessel, when fully completed, will be 243 meters long which is, according to Maersk, longer than three Airbus A380s, the world’s largest passenger plane. The vessel’s highest point, at 52 meters, will be taller than Nelson’s Column in London and the vessel will be able to store the equivalent of over 430,000 barrels of oil.
“It’s a significant milestone for the project,” says Claus Vissing-Jorgensen, Deputy Project Director and Facilities Manager. “It marks a major step towards readying the FSO to leave Singapore next year and travel to the North Sea. I’d like to congratulate the team on this success. It’s especially great to see a mega-project such as ours consistently hitting milestones on target. It definitely couldn’t be done without a strong and talented team, and that is what we have.”
Lars Banke, site and interface manager, said: “Construction of the FSO has been spread across six different yards in Singapore and Indonesia so it’s been a real challenge to make sure everything stays in sync and on track.”
Steve Michie, FSO and subsea manager, added: “The team will next be working on installing the turret which is a pivotal piece of the mooring system and also the FSO topsides, key to processing the condensate when on board. At the same time, we’re preparing for our two month tow from Singapore to the UK North Sea waters and the subsequent offshore commissioning campaign.”

Singapore’s Sembcorp Marine cut first steel for the Ailsa FSO vessel on July 22, 2016. After it begins work on the Culzean field, the FSO will remain in service until at least 2033.
As far as the field goes, Culzean is a high-pressure/ high-temperature field in the UK North Sea developed using three bridge-linked platforms: a wellhead platform where drilling and production takes place; a central processing platform where the produced gas and condensate are processed and exported; and utilities and living quarters, providing accommodation, living space, and services for the crew.

The installation of central processing facilities (CPF) and the utilities and living quarters (ULQ) jackets was completed on July 20, while the wellhead platform (WHP) jacket was installed last year. All three jackets were built by Heerema and installed using the Heerema Marine operated crane vessel; the Thialf.
Gas will be exported to the CATS pipeline, coming onshore at Teeside, with condensate exported via a short pipeline to the FSO vessel for offloading onto a tanker.

Source: Offshore Energy Today


Plaats reactie