Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2330
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 01 dec 2018 23:16

Nou ja Hollands glorie !
Gemaakt in China en in elkaar gezet in Singapore.
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Sparks316
Berichten: 244
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Sparks316 » 02 dec 2018 09:31

@ Adri: Gusto bouwde dacht ik in licentie van Amhoist. Mogelijk dat ze naderhand een eigen ontwerp hadden, maar daar weet ik weer weinig van.

@ Leo: ja Leo, natuurlijk zitten ze in China en wordt het elders in elkaar gefabriekt. Zou jij in Nederland willen zitten waar krachten minstens 3x zo duur zijn?
Het blijft wel Hollandse engineering en constructie anno nu, met de ervaring van jaren eerder en nu.

Daar ging uiteindelijk Nedlloyd (onze eigen super-maritieme club met helaas nog altijd een 17e eeuwse VOC mentaliteit) aan kaputnik. Dat zie ik bij Huisman en Heerema nog niet 1-2-3 gebeuren.

Dus wat mij betreft Hollands Glorie MMXVIII :mrgreen:
Louis

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 496
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Offshore

Bericht door Breeze » 02 dec 2018 11:40

Sparks316 schreef:
02 dec 2018 09:31
@ Adri: Gusto bouwde dacht ik in licentie van Amhoist. Mogelijk dat ze naderhand een eigen ontwerp hadden, maar daar weet ik weer weinig van.
Louis, als oud Gustoman trap je op mijn hart en natuurlijk denken wij bij Gusto dat AmHoist het kunstje heeft afgekeken in Schiedam. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Dat gezegd hebbende, er is in de tachtiger jaren een soort van samenwerking geweest tussen Gusto en Amhoist, want ze zagen toen zulke grote kranen aankomen (b.v. een superkraan voor Heerema) dat ze dat alleen maar konden behappen door samenwerking. Als je de geschiedenis van Amercan Hoist leest, zijn ze kapot gegaan door vakbondsperikelen. Het was zo erg dat ze de complete produktie van Minnesota hebben overgebracht naar North Carolina. De bonden pikten dat niet, enz., enz. en uiteindelijk hebben ze de stekker er uitgetrokken in 1985.

Oh en zowel bij Huisman als bij Heerema is of wordt er flink gesaneerd. Maar die hebben wel wat vet op hun botten, dus die zullen niet zo snel omvallen. Lang leve Hollands Glorie.

Adri

Sparks316
Berichten: 244
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Sparks316 » 02 dec 2018 12:13

Adri,

het fijne weet ik er ook niet van. Maar toen ik in 1973 zelf in de offshore begon te werken, begon die materie mij wel te interesseren.
Van het begin (zeg ff jaren 60) weet ik dat er vooral amerikaanse bakken naar de Noordzee kwamen met voornamelijk American kranen. Die waren rond de jaren 70 goed voor 500-700 ton. De eerste eigen kraanbak van Heerema, de Challenger, een ombouw bij Boele van een ouwe OBO bulker, had meen ik een kraan van 600 ton en als ik me niet vergis was dat licentiebouw van American. Correct me if I'm wrong.
Daarna werd het spul rap groter en zwaarder en meer en meer van die ouwe amerikaanse bakken verdwenen weer want ze hadden op de Noordzee te veel downtime.
Santa Fe begon met hun eerste semisubs (Choctaws I en II), als pijpenleggers maar ook als kraanbak met fundatie voor een kraantje van 800 ton. Ik meen dat alleen de II daadwerkelijk zo'n kraan kreeg.
Het raakte ook rap in een stroomversnelling. De fa. Clyde bouwde ook kranen, die kwamen ook rap op allerlei nieuw- en ombouw bakken.
Gusto zal ook best wel zelf aan het pionieren zijn gegaan om tenminste mee te komen, want er lag natuurlijk een heel nieuw veld open.
Godsamme, in Holland sprong ineens iedereen in de offshore. Remember Grootint, PSF Offshore, de NOC, ga maar ff door, de Nederlandse Zeeboor Maatschappij. Veel verdween net zo rap als dat het gekomen was.
Hoe oud Huisman is, is mij onbekend maar in de jaren 70 heb ik daar eigenlijk nooit van gehoord. Toch zijn ze nu heel groot. En al is de markt ook niet zo groot meer voor nieuwbouw constructies, maar die voor afbraak zal nog wel even duren. :wink:
Louis

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2330
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 02 dec 2018 13:08

Nou Louis er zitten op het moment wel heel veel in dat kleine vijvertje dat off shore heet te vissen
Ik heb eens een joep toep filmpje gezien gemaakt met een drone in Singapore
Dan schrik je van wat daar opgelegd ligt

En Adri interen op je vermogen gaat harder als opbouwen
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 496
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Offshore

Bericht door Breeze » 02 dec 2018 13:11

Sparks316 schreef:
02 dec 2018 12:13
En al is de markt ook niet zo groot meer voor nieuwbouw constructies, maar die voor afbraak zal nog wel even duren. :wink:
Dat is ongetwijfeld waar en vandaar dat het zo bijzonder is dat Pieter jr. de Sleipnir bouwt met 2x 10 000 t. Eigenlijk net zo'n grote sprong als Pieter sr. destijds met de Balder en de Hermod. En die gok pakte extreem goed uit.
De door jouw beschreven wilde Noordzeetijd ken ik allen maar van verhalen. En die verhalen werden mij door Gusto collega's verteld, dus gekleurd.
Dat NOC avontuur vond ik altijd wel bijzonder. Een stel geldschieters zagen gouden bergen in de offshore, bouwden een semi-sub kraanschip de Narwal met de kraan op de verkeerde plaats, in het midden en gingen snel ten onder in de hevige concurrentiestrijd tussen McDermott en Heerema. Kraan naar achteren verplaatst waar hij hoort, opgekocht door McDermott, hernoemd DB101 en toen Heerema en McDermott zogenaamd fuseerden kwam de hele inboedel na enige tijd helemaal onder Heerema.
De DB101 had een door Gusto ontworpen kraan met tie-back systeem en dat ging nog wel eens fout bij het inscheren van de extra blokken. Daarvoor moest de giek maximaal naar achtern worden gesteld en als je niet goed oplette kwam de giek tegen een eindstopper halverwege de lengte. En als je dan per ongeluk toch doortrok vervormde er iets in het vakwerk van de giekconstructie. Om te kunnen bepalen wat er veilig kon worden gehesen met een paar geknikte liggers in de giek, heb ik midden op de Noordzee een inspectie uitgevoerd. Dat was vanaf Newcastle met een helikopter naar het helidek v.d. DB101. Ik was altijd wel in voor zulke klusjes.

@Huisman-Itrec
Joop Roodenburg heeft de het kraanfabricagebedrijf van zijn vader overgenomen in de tachtiger jaren en uitgebouwd tot een respectabel en gerenommeerd heavy-lifting equipment bedrijf met vestigingen over de hele wereld. De vestiging in de Wilton haven is op dit moment vrijwel zonder werk, maar er komt natuurlijk een leuk klusje om die 5000 t kraan voor Edward Heerema te monteren op de Pieter Schelte (oh sorry die heet Pioneering Spirit tegenwoordig)

Adri

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2330
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 02 dec 2018 13:48

Hoe oud Huisman is, is mij onbekend maar in de jaren 70 heb ik daar eigenlijk nooit van gehoord.

https://www.huismanequipment.com/en/abo ... ny_profile , zie hier de history
Image2.jpg
Image2.jpg (53.41 KiB) 4875 keer bekeken
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Sparks316
Berichten: 244
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Sparks316 » 02 dec 2018 14:19

leo-shof schreef:
02 dec 2018 13:08
Nou Louis er zitten op het moment wel heel veel in dat kleine vijvertje dat off shore heet te vissen
Ik heb eens een joep toep filmpje gezien gemaakt met een drone in Singapore
Dan schrik je van wat daar opgelegd ligt
Leo, hetzelfde gebeurde al achter in de jaren 70 met Noren die dachten dat alles goud was.
In feite werd het de reden om mijn werk elders te gaan zoeken. Na 5 jaar voor Zapata gewerkt te hebben, verdween de ene na de andere rig uit de Noordzee (waar ik met mijn RH contractje alleen maar in het NL en Duitse deel mocht werken). Inmiddels bouwden die Noren zich helemaal mottig aan nieuwe semisubs, die stuk voor stuk daarna omgebouwd werden tot hulpding, blusvaartuig, accomodatieplatform of werkloos in de fjorden bleven liggen.
In feite betekende hetzelfde de ondergang van Zapata Offshore in de jaren 80, die ook een hele vloot semi's opbouwde die geen emplooi meer vonden. Die hap hebben ze aan een grote jongen overgedaan, die er wel raad mee wist.
De amerikaanse ouwe bakken van McDermott en Brown & Root gingen terug naar de US of A of ergens waar ze wel uit de voeten konden.
De NOC had een zootje werkschepen waarmee je nooit echt goed kunt hijsen zonder instabiel te worden, en bij het Narwal ontwerp maakten ze inderdaad de fout de kraan in het midden te zetten. Dat loste McDermott even beter op.
Ik denk dat Heerema gewoon net even kiener was dan zijn concurrenten, ik zag in 1978 nog niet dat die twee zusjes het 40 jaar zouden uithouden.
De order voor een zussie van de Challenger - de Conqueror - werd nog tijdens de ombouw ingetrokken en ze gingen naar het principe 'kraan op de kont" waarmee veel meer mogelijk is.
Tja, en al dat staal wat her en der ligt/staat: scheermesjes blijven ook nodig :mrgreen:
En Huisman bewijst dat je als relatieve nieuwkomer best wel kunt overleven, mits je de goeie mensen en inzichten hebt.

Tussen (), heb ik het goed dat Ron H. intussen ook voor Huisman werkt? Daar heb ik wat jaartjes geleden best vaak mee zitten discussieren over de ouwe meuk van toen 8)
Louis

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 496
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Offshore

Bericht door Breeze » 02 dec 2018 14:21

leo-shof schreef:
02 dec 2018 13:48
Hoe oud Huisman is, is mij onbekend maar in de jaren 70 heb ik daar eigenlijk nooit van gehoord.
Dat klopt Leo, tot ong. 1980 was Huisman relatief klein en onbekend. Maar Joop is een gedreven, kundig en ook aimabel persoon. Hij werkt(e?) dag en nacht en overzag bij wijze van spreken elk boutje en moertje van elke kraan die werd ontworpen en het bedrijf verliet. Het enige wat hij zichzelf veroorloofde was een jaarlijkse wintersport met de hele familie.
En zijn kraanconcept is redelijk uniek. De mastkranen worden in zijn bedrijf compleet met alle aandrijvingen, lieren en een deel van de scheepsromp gebouwd en getest, zodat de montage op het in aanbouw zijnde schip een fluitje van een cent is. Maar het mastkraanconcept loopt tegen een grens aan boven een bepaald hefvermogen. En de laatste grote kranen zijn dus weer van het vertrouwde bogietype, zoals gepionierd door AmHoist, Gusto, enz.

Afbeelding
Hier nog een plaatje van de NOC Narwhal

Afbeelding
En toen hij in McDermott DB101 was getransformeerd.

Adri

Ron H
Berichten: 683
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Offshore

Bericht door Ron H » 02 dec 2018 20:42

Op de openbare: https://www.facebook.com/groups/205981770137144/ wordt de Ocean Lifter momenteel behandeld. Een kruising tussen een semi-sub en de PS.

Geen nieuw concept, maar een idee van Jaap de Groot, De Groot Offshore (Grootint), van rond 1976 !!!!
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13988
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 20 dec 2018 17:00

Van Oord heavy lift installation vessel Svanen takes on another Baltic project

Van Oord has signed a contract with the Swedish energy company Vattenfall for the transport and installation of the foundations for Kriegers Flak wind farm. Van Oord will install the project’s 72 monopiles and transition pieces.
sv.jpg
sv.jpg (46.92 KiB) 4232 keer bekeken
With a production capacity of just over 600 MW Kriegers Flak will be Denmark’s largest offshore wind farm and is scheduled to be fully operational by the end of 2021. The Danish Kriegers Flak offshore wind farm is constructed in the Baltic Sea across a range of 15 to 40 kilometres from the Danish coast. The monopiles will be transported floating from Rostock, Germany and the transition pieces will be transported on barges from Aalborg, Denmark to the project location. Svanen in the Baltic Sea

Van Oord has been involved in building offshore wind farms since 2002. For the installation of the foundations Van Oord deploys its 8,000-tonne heavy lift installation vessel Svanen. So far the vessel has installed almost 650 foundations throughout Europe. The Svanen has installed the vast majority of monopiles in the Baltic Sea including the Anholt, Baltic 2 and Arkona projects. The contract for the installation work at Kriegers Flak is another sign of the competitiveness of Van Oord’s heavy lift installation vessel.

“Creating a sustainable energy system is one of the key challenges of this time. Van Oord wants to lead this development in offshore wind. With the construction of the Kriegers Flak offshore wind farm we make another significant contribution towards these goals.” - Arnoud Kuis, Director offshore wind.
Source: Van Oord
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13988
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 20 dec 2018 17:10

Processing topside leaves Samsung Heavy Industries yard ready for Johan Sverdrup

Fully assembled and tested, the topside for the Johan Sverdrup processing platform is leaving the Samsung Heavy Industries yard on time, below budget and with no serious incidents.
bk 1.jpg
bk 1.jpg (69.41 KiB) 4230 keer bekeken
Caption: The Johan Sverdrup processing platform is now sailing to Norway on board Boskalis Vanguard, the world’s largest heavy-transport vessel.

“The Johan Sverdrup project has been on a formidable improvement journey the last few years, mostly thanks to high quality in the execution phase. This has also been a defining characteristic of the delivery of the processing topside currently en route from South Korea to Norway,” says Trond Bokn, senior vice president for the Johan Sverdrup development.
“In cooperation with Aker Solutions, Samsung has delivered another high-quality topside for Johan Sverdrup according to plan and without serious incidents. Such deliveries are imperative to ensure a safe start-up of Johan Sverdrup in November 2019,” says Bokn.

Aker Solutions has been responsible for engineering and procurement management for the two topsides, while Samsung Heavy Industries has been responsible for construction of the riser platform and now the processing platform for the Johan Sverdrup field.
The riser topside was constructed in record time and below budget and sailed from the yard on Geoje island in February this year. The processing platform has been constructed as a complete topside, and after the actual construction phase was finalised in May this year, the platform has been subject to countless tests to complete the processing facility to the fullest extent possible before installation offshore at the Johan Sverdrup field next spring.
bk 2.jpg
bk 2.jpg (55.19 KiB) 4230 keer bekeken
“Having built this as a complete topside gave us a unique opportunity to test a lot of systems that we normally wouldn’t have been able to test prior to installation offshore. This has given us a better picture of the quality of the work undertaken and helps safeguard the plan towards start-up of the field next year,” says Jill Sale, project manager for the processing platform and responsible for the Johan Sverdrup project in South Korea.

“What I am most proud of, in addition to the quality of the processing facility, is that the work done here on both the riser platform and now the processing platform have been completed without any serious incidents,” says Sale.
Close to 17 million working hours have been spent on constructing the riser topside and the processing topside at the Samsung yard.

The processing platform is now sailing to Norway on board Boskalis Vanguard, the world’s largest heavy-transport vessel.
The topside is heading for the Kværner yard on Stord where two pedestal cranes will be mounted, and further preparations will be made, before it is to be lifted into position at the Johan Sverdrup field in one single lift by the Pioneering Spirit vessel in the spring of 2019.

“2018 has been a very busy and important year for Johan Sverdrup, involving a lot of offshore installation work – probably more installation activity in one season than for any other project on the Norwegian continental shelf before,” says Bokn.

“Both the beginning and end of 2018 have seen good deliveries from Samsung, first the riser platform that sailed away in February this year, and now we have another sail-away at the year-end. The processing platform will in many ways set the tone for 2019, as it will be the first of the last two topsides to be installed next spring.

Source: Equinor
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13988
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 22 dec 2018 00:30

BigLift Barentsz transports an 11,700mt jack-up platform

Beginning of October, BigLift Barentsz loaded a 11,700 mt Jackup Platform in Flushing, The Netherlands, to bring it to the West of Africa. Within three weeks the Platform was safely delivered to its destination.
BL 1.jpg
BL 1.jpg (61.88 KiB) 4063 keer bekeken
The Jackup platform has an overall breadth of 75 meters and its legs are 133 meters high. BigLift Barentsz was the right vessel for this project. She has a large, flush deck of 125 x 42 metres, with high deck strength and a uniform grid of bulkheads and web frames, all completed with a sophisticated ballast system.
With a very short lead-time – only three weeks between signing contract and starting loading operations – all design and engineering, procurement and construction was completed by the in-house project team. For load spreading purposes, 60 cbm of cribbing wood was securely positioned on BigLift Barentsz deck.
BL 2.jpg
BL 2.jpg (77.27 KiB) 4063 keer bekeken
The Platform stood waiting in the water of the port of Flushing, when BigLift Barentsz slowly inched herself underneath with her own engines, two bow anchors, four cross wires from her own winches to the platform and a stern tug. Once BigLift Barentsz’ had been meticulously lined up with the Jackup’s frames, the Platform could safely be lowered to land on BigLift Barentsz deck.
BL 3.jpg
BL 3.jpg (72.37 KiB) 4063 keer bekeken
Both the loading and discharge operation were performed within the course of a single day.
BL 4.jpg
BL 4.jpg (77.6 KiB) 4063 keer bekeken
Klik VIDEO
Source: BigLift Shipping
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13988
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 30 dec 2018 14:14

Kishorn Port to prepare world’s largest semi-submersible rig for new gig

When the Ninian Central oil production platform was towed out of Loch Kishorn in May 1978, at just over 600,000 tonnes it was the largest concrete structure that had ever moved across the face of the earth.
Over 40 years later, another giant of the oil and gas industry will be coming to Kishorn.
K-1.jpg
K-1.jpg (73.47 KiB) 3773 keer bekeken
Kishorn Port Ltd (KPL) has landed its first major contract, and the Yard that produced the super-sized Ninian platform will now host a visit by the largest semi-submersible offshore drilling rig in the world, the Ocean GreatWhite. Owned by Diamond Offshore, a global offshore drilling contractor, the Ocean GreatWhite weighs in at 60,800 tonnes and is a 6th Generation Harsh Environment drilling rig capable of drilling down to 10,000m in 3,000m of water. With a draft of over 23 metres, the rig needs deep water for anchoring and Loch Kishorn provides the ideal sheltered conditions.

The Ocean GreatWhite has made her way from Singapore, via Las Palmas in the Canaries over the last 5 months assisted by the Alp Defender, a large ocean-going offshore supply vessel weighing in at 5600t. The rig is destined to start a drilling contract in the North Sea early in 2019. The Ocean GreatWhite will not be drilling whilst at Kishorn. During its station, it will be made ready for its drilling program with Ferguson Transport and Shipping providing marine agency and stevedoring support. This activity will provide a welcomed lift to the local economy.

Alasdair Ferguson, a Director of KPL, recently visited the rig in Las Palmas and commented “I couldn’t fail to be impressed by the sheer scale of the Ocean GreatWhite. We hope that the berthing and support to the rig at Kishorn will herald a new era of engagement in the oil and gas industry at Kishorn”
Kishorn Port Ltd (KPL), a joint venture between and Leiths (Scotland) Ltd and Ferguson Transport and Shipping was created in 2008 to promote the regeneration of the Kishorn Yard and dry dock as a major facility for the manufacturing of renewable energy components, decommissioning and support to the North Sea oil and gas sector.

The Yard and the dry dock were very busy in the early years of the North Sea oil and gas boom, employing over 3,000 people and generating a huge contribution to the local Highlands economy. Howard Doris, the Yard operators finally succumbed to insolvency in 1988 and the Yard lay largely dormant until 1992, when the dry dock was resurrected to enable the casting of the two 2,500 tonne concrete caissons that support the Skye Bridge.

KPL secured a comprehensive Masterplan permission in 2013 and have been promoting the Yard and its unique dry dock for use by the renewables and oil and gas sectors for the last 5 years following significant investments in site infrastructure.

Simon Russell, Director added “After many years of working on the Kishorn project, this is a great step towards its future regeneration and the creation of local jobs and opportunities”

Source: Kishorn Port
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13988
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 30 dec 2018 14:30

EXMAR’s Tango FLNG sets sail to Argentina

EXMAR announced on Thursday (Dec27) that its Floating LNG Liquefaction Unit (FLNG), to be renamed Tango FLNG, has left China to the destination of its liquefaction operations: Bahia Blanca, Argentina.
Fo.jpg
Fo.jpg (36.76 KiB) 3770 keer bekeken
Tango FLNG is now on the move, just one month after contract signing, and the voyage to Argentina is expected to take approximately 45 days. Upon its arrival, Tango FLNG will be put in operation for EXMAR’s customer YPF S.A. and is expected to start up LNG production in the second quarter of 2019.
Tango FLNG is designed for a liquefaction capacity of about 0.5 million tons of LNG per year and is to play a central role in YPF’s efforts to export the Vaca Muerta gas reserves to the international markets.

Source: EXMAR
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13988
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 08 jan 2019 16:22

Odfjell Drilling takes delivery of Deepsea Nordkapp from shipyard

Odfjell Drilling has today taken delivery of Deepsea Nordkapp from Samsung Heavy Industries in Korea.
DSe.jpg
DSe.jpg (82.58 KiB) 3440 keer bekeken
Deepsea Nordkapp is the latest addition to Odfjell Drilling’s fleet of harsh environment drilling units. The semi-submersible is an enhanced Moss Maritime CS-60 design, winterized and purposely built for harsh environment areas. The unit will meet Odfjell Drilling’s requirements for delivering highly efficient operations.

Deepsea Nordkapp will now start on its voyage to the Norwegian Continental Shelf for its 2+2 year contract with AkerBP. Commencement of drilling operations is expected to take place in Q2 2019.

“We are very pleased to take delivery of Deepsea Nordkapp and we look forward to start operations for AkerBP later this year. Deepsea Nordkapp is an important contribution to the Alliance with AkerBP and we are well prepared to ensure safe and efficient operations, says Simen Lieungh, CEO of Odfjell Drilling AS.”

Source: Odfjell Drilling
Afbeelding

Plaats reactie