Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
cor bal

Offshore

Bericht door cor bal »

Kombuispraat voor en door werknemers en oud werknemers in de Offshore Drilling industrie. Uitwisseling van foto's, info enz. Veel plezier,
Cor Bal, alias Shorti

cor bal

offshore

Bericht door cor bal »

Rinus het is gelukt zo als je ziet. Met andere woorden here we come the RIG PIGS.
ack

offshore

Bericht door ack »

Leuke foto cor

Volgens mij was dat hulpeiland de Santa fe die tegen de Brent charlie is gepositioneerd. Wij hebben dat platform nog een keer uit de firth of forth gehaald met de smit-lloyd 110 meen ik in 1983. Toen lag het een jaar opgelegd en waren alle boeien er afgerot en gevaren. Als eerste moest het toen naar een productie eiland dwars van aberdeen. Ik weet dat de kapitein toen Jan Noeker was. Leuk zuklke foto's

groetjes aad
Ron H

Bericht door Ron H »

Ack,

Indien je de bovenste foto bedoeld, het vaste booreiland is de Alba Northern van Chevron en het mobiele accommodatieplatform moet m.i. de Safe Caledonia zijn.
De Brent C was/ is een betonnen GBS.

Wie heeft nog meer van deze mooie foto's?
rinus

Bericht door rinus »

ja cor ik zie het ga zo door zie je morgen.
gr.rinus
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Cor Bal,
As je de broer bent van meester Bal, zal je wel een moeilijke jeugd gehad hebbe.
Maar je bent zo te zien goed terecht gekome.
Ach, die meester Bal had ook wel ze goeie kante, hangt er vanaf van welke kant je het bekijkt.
Maar me complimente, je maakt wat moois van de Off Shore op dit forem.
Hier eentje die ON shore legt.
De BAALLLLUUUHHHHHHHHHHHHH

Afbeelding
cor bal

offshore

Bericht door cor bal »

Ja Kees ik ben de jongste broer van Meester Leen, en ook de langste van de familie.( ha, ha Jos weet dat ) En volgens mij ben ik wel goed terecht gekomen hoor, ben nu getrouwd en heb drie lieve kinderen. Ik heb 15 jaar in de offshore gewerkt, en op het laatst ging dat parten spelen. 10 Jaar op de drilfloor is geen kattepis, dus na 15 jaar offshore de WAO in. Zeer veel last van mijn rug, en dat gun ik niemand.Maar mijn hart blijft trekken naar de offshore , en alles daar om heen. Daarom ben ik blij dat ik de kans krijg om met deze topic, toch nog van nut te kunnen zijn voor andere ex offshore werkers. Ik heb nu nog na 15 jaar contact met ex collega's, alleen die werken nu niet meer op de drilfloor. Maar van deze mensen hoor ik vandaag de dag nog wat er speelt in de offshore. Nou Kees tot de volgende keer maar weer.

gr cor bal
ack

offshore

Bericht door ack »

Cor,

Je hebt gelijk ik zag het te laat. Ik dacht eerst dat ik ze in een lijn zag en toen leek het net het Brent field. Inderdaad was de brent-B zo'n betonnen kolos. Lagen de platforms van de Chevron nu een stukje zuidwestelijkerm dan hetr Brent field en waren dit twee platform zoals je ziet op de foto?

groetjes aad
Teun Visser

Re: offshore

Bericht door Teun Visser »

Ja Cor, vroeger had je houten derricks en stalen mannen......
de houten klazen haken af na enkele jaartjes.... de echte stalen mannen overleven... :lol: :lol:
by the way ....groetjes uit Georgie....nog steeds je mailtje niet gekregen.
vlaggetjesdag was niet wat het moet zijn hoorde en las ik op kletspraat.
regards,
Teun Visser.
=================
rinus

Bericht door rinus »

Teun viel wel mee hoor het was binnen en buiten nat .
gr.rinus


Plaats reactie