Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Offshore

Bericht door Douwe J. »

Brave Tern  2012  a   28-9-2015 +.jpg
Brave Tern 2012 a 28-9-2015 +.jpg (103.06 KiB) 6568 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R »

McDermott Awarded EPCI Project Offshore Qatar

McDermott International, Inc. announced on Nov 09 that it has been awarded a large brownfield contract
by RasGas Company Limited (RasGas) for the engineering, procurement, construction and installation (EPCI)
of a flow assurance and looping project consisting of 74 miles of 6- and 8-inch pipeline and topside modifications,
offshore Qatar. Work is scheduled for completion by the end of the third quarter of 2017.
MCD.jpg
MCD.jpg (137.18 KiB) 6309 keer bekeken
Image: mcdermott

McDermott and RasGas have worked closely together for two decades with McDermott having fabricated
and installed numerous RasGas facilities offshore Qatar. Currently, the companies have an Engineering Service Agreement (ESA)
under which McDermott has executed several concept studies and Front End Engineering Design (FEED) projects. Additionally,
the McDermott team is assisting with the upgrade and replacement of three helidecks.

“Some 20 years ago, McDermott and RasGas began building what has become a historically strong working relationship,”
said Tom Mackie, McDermott’s Vice President, Middle East. “This set the stage for this award.
By combining our knowledge of the customer’s current production infrastructure,
early collaboration through our ESA, and our unique brownfield capabilities, McDermott provided RasGas with an optimal EPCI solution.”

Engineering, procurement and fabrication is expected to be performed by McDermott’s teams based in Dubai, U.A.E.
Vessels from the McDermott global fleet are expected to undertake the installation work.

Revenue for the order will be included in McDermott’s third quarter 2015 backlog.

Source: mcdermott.com
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Re: Offshore

Bericht door kees »

Bert (R.I.P.)

Re: Offshore

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding

"VOS SWEET" op nieuwjaarsdag onder stoom te Delfzijl.

Bert,Romeling.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Offshore

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie witte rook van de Vos Sweet. :wink:
louis holleman

Re: Offshore

Bericht door louis holleman »

DÀT staat natuurlijk nog maar te bezien, Jos, of die rook wel uit de Vos Sweet komt. Misschien staat in rechte lijn achter die schoorsteen wel een andere schoorsteen zo te "roken".
Een motorschip "onder stoom" liggen?
Of was er net een nieuwe paus gekozen?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Offshore

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mooie witte rook van de Vos Sweet.
Tjaa dat soort gepraat krijg je als vonkentrekkers en stuurlieden zich met de techniek gaan bemoeien, dit is het huidige " milieu vriendelijke roetblazen"........op moderne schepen zit er een zwart-wit omvormer in de roetblazen pijpies!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d »

lekke koppakking :lol:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R »

First X-STERN arrived at Ulstein Verft Shipyard Ready for Its Paint Job

The hull of the first of two service operation vessels being built for the offshore wind industry arrived at Ulstein Verft shipyard,
Ulsteinvik, in the morning hours of January 3.
b1.jpg
b1.jpg (100.41 KiB) 4994 keer bekeken
Image: Ulstein / Don Johansson
Under construction for German-based ship manager Bernhard Schulte Offshore, the first X-STERN hull made its journey from Poland to Norway.
A vessel featuring the X-STERN can be positioned with the stern faced towards the weather instead of the bow,
leading to improved weather resistance, greater operability and reduced power and fuel consumption while on DP mode,
according to Ulstein. During the next months the hull will be outfitted and will receive final coating.
b2.jpg
b2.jpg (127.11 KiB) 4994 keer bekeken
mage: Ulstein / Don Johansson
The service operation vessel is scheduled to undergo sea trials in late spring,
following which it will start working at the Gemini wind farm in the Netherlands for Siemens Wind Power Service.
b3.jpg
b3.jpg (142.35 KiB) 4994 keer bekeken
Image: Ulstein / Roy Lindset
Featuring a length of 88 meters and a breadth of 18 meters, the vessel can reach a maximum speed of 13.5 knots and accommodate 60 people.
b4.jpg
b4.jpg (166.66 KiB) 4994 keer bekeken
Image: Ulstein / Don Johansson
Source: Ulstein.com
louis holleman

Re: Offshore

Bericht door louis holleman »

FF een flashback. Ik heb hier ooit uitgebreid foto's neergezet van mijn periode Chaparral eind 73 tot begin 78.
TOEN boorden we voor de duitse BEB (zuster van de NAM, eigendom Shell/Esso) op het duitse deel van het continentaal plat.
Oa. A6-1, A6-2, B4-1 en A9-1.
A6-1 en 2 plus B4-1 waren gas, A9-1 was droog. A6 was behoorlijk gas, zelfs.
In de loop van de jaren informeerde ik als RH-sparks naar "hoe nu verder?", mede i.v.m. mijn eigen werkgelegenheid.
A6 was "niet commercieel genoeg", zo heette het toen. Tja, jammer dan...
B4 ligt trouwens oostelijk van het blok A6 en A9 zuidelijk.
Goed, na nog enige tijd op de Zapata Explorer te hebben gezeten ben ik bij RH vertrokken. (Redenen zie o.a. boven)
Geen zin om nog "op bootjes" te gaan zitten...

Kom je er in 2015 achter dat het toch anders is gelopen:
Wintershall_1174sm.jpg
Wintershall_1174sm.jpg (295.1 KiB) 4804 keer bekeken
In 1978 was het niet commercieel... nou, wacht ff. In die tijd moest er een pijpleiding van daar naar Duitsland getrokken worden. Die van Phillips Norway (gas) van Ekofisk naar Emden zat al vol kennelijk. Die lag niet zo ver oostelijk van ons.
Dus moest er een nieuwe komen.
Maar in de jaren 80 en 90 legde de NAM en nog wat clubjes de NOGAT leiding aan op het NL deel. O.a. van F3 naar Den Helder.
Die was redelijk ruim bemeten, want onderweg kon ook nog iets worden opgepikt her en der onderweg.
Toen werd voor het zelfs voor de BEB interessant om A6 te gaan exploiteren, want een pijppie naar F3 kostte natuurlijk een stuk minder. Dus werd ca 2000 het A6 platform als gasproducent aktief. Ik geloof 1 miljoen kuub per jaar...

Shit Holleman, je had tot je pensionering daar kunnen zitten... nou ja...


Plaats reactie