Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Offshore

Bericht door Knisten » 21 aug 2016 16:16

Ja Martinus, dacht eerst dat er een stukkie van het achterschip miste, maar blijkt zo ontworpen te zijn.... Kan het ook niet echt mooi noemen :?
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1758
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 21 aug 2016 19:44

Hij is niet voor het mooi gemaakt , maar om geld te verdienen en goed te kunnen werken . Toch :roll:
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

v+d
Berichten: 4395
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d » 04 okt 2016 17:23

Als je iets indrukwekkends wilt zien: http://allseas.com/pioneering-spirit-re ... -topsides/ Knap stukje werk :)

Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1012
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Offshore

Bericht door Henk van der Moolen » 04 okt 2016 17:43

Hollands glorie is weer terug.

vr gr Henk

Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Offshore

Bericht door Coco E » 12 okt 2016 20:27

De Lorelay van Allseas in de buurt van Stavanger.

Er werden daar geen pijpen gelegd, maar proefgevaren na een onderhoudsperiode bij Verolme.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Lorelay onderweg - 1991 .jpg
Lorelay onderweg - 1991 .jpg (194.38 KiB) 2579 keer bekeken

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1758
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 02 nov 2016 17:09

In transport on line gelezen http://www.transport-online.nl/site/761 ... f-heerema/

Ja de economie trek lekker aan
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1758
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Wist u dat .......?

Bericht door leo-shof » 15 nov 2016 09:09

Dat de Pioneering Spirit weer op de Noordzee bezig is
pioneering spirit.jpg
pioneering spirit.jpg (72.77 KiB) 2039 keer bekeken
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Frans de Lijster
Berichten: 978
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Offshore

Bericht door Frans de Lijster » 09 dec 2016 17:21

Werk voor de Pioneering Spirit:

http://maritiemnieuws.nl/76264/pioneeri ... warte-zee/

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )

arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door arij » 28 feb 2017 13:27

Hier enkele foto's van het Heerema's Kraanschip THIALF. De Thialf is een 'deepwater construction vessel' (DCV). Het is het grootste kraanschip ter wereld. De Thialf heeft een hijscapaciteit van 14.200 ton met twee kranen in 'tandem lift'. De kranen zijn zowel geschikt voor het takelen naar de zeebodem, als voor het installeren van topsides van platforms. Daarmee is de Thialf multifunctioneel inzetbaar. Het schip is voorzien van dynamic positioning. Het is bij uitstek geschikt voor de installatie van funderingen, ankersystemen, SPAR's, TLP's en geïntegreerde topsides, pijpleidingen en flowlines.
Lengte 201.6 m
Breedte 165.3 m
Hijscapaciteit 14,200 mT
Accommodatie 736 personen

liggende in het Calandkanaal bij het plaatsje Rozenburg.
Bijlagen
resizer-nl9be2bf2d3d7ece3thialf.JPG
resizer-nl9be2bf2d3d7ece3thialf.JPG (632.94 KiB) 688 keer bekeken
resizer-nl0269d56260243a1thialf.JPG
resizer-nl0269d56260243a1thialf.JPG (707.96 KiB) 688 keer bekeken
resizer-nl759fc966b9bb797thialf.JPG
resizer-nl759fc966b9bb797thialf.JPG (886.29 KiB) 688 keer bekeken
resizer-nl743291e920a8857thialf.JPG
resizer-nl743291e920a8857thialf.JPG (808.27 KiB) 688 keer bekeken
resizer-nlecc5041eed53650thialf.JPG
resizer-nlecc5041eed53650thialf.JPG (731.67 KiB) 688 keer bekeken
resizer-nl18f042c6e2a8621thialf.JPG
resizer-nl18f042c6e2a8621thialf.JPG (521.44 KiB) 685 keer bekeken

arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Re: Offshore

Bericht door arij » 01 mar 2017 16:30

Dank je Jos, dat je m,n foto's op de juiste plaats gezet heb. Ik had beter moeten kijken.
groet arij

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 12714
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 01 mar 2017 18:03

DEME orders next generation offshore installation vessel ‘Orion’

‘Orion’ will feature an unrivalled combination of exceptionally high transport and load capacity, impressive lifting heights and green technology. The vessel will be built at COSCO in China and is set to be delivered in 2019.
‘Orion’ will be deployed by DEME’s subsidiary GeoSea for the construction of the largest offshore wind farms, to service the oil and gas industry and for decommissioning of offshore installations.
deme or.jpg
deme or.jpg (168.07 KiB) 534 keer bekeken
Offshore installation vessel ‘Orion’ - Image courtesy: DEME

With a total installed capacity of 44,180 kW ‘Orion’ will be equipped with a high-tech crane with lifting capacity of 3,000 tonnes at more than 50 metres. The loads can be lifted to an unrivalled height of more than 170 m. Deck space has been maximised to provide exceptionally high transport and load capacity. The vessel can take the heaviest monopiles, jackets, wind turbine components and structures in a single shipment. With this unmatched combination of high load and lifting capacity, ‘Orion’ can transport and install the next generation of giant multi-megawatt wind turbines.
Environmental considerations have been an important element of the vessel design. ‘Orion’ has dual fuel engines and can run on natural gas (LNG). It will have a Green Passport and Clean Design notation. It will also have other environmental innovations on board, such as a waste heat recovery system that converts heat from the exhaust gasses and cooling water to electrical energy.

The 216.5 metres long Orion, featuring DP3 capability, can accommodate a crew of up to 131 people.

Luc Vandenbulcke, Managing Director GeoSea: “With ‘Orion’ we will be uniquely positioned to meet the future requirements of our customers and the trend towards larger capacity turbines and bigger wind farm projects, delivering energy at lower costs. ‘Orion’ will be capable of installing mega monopiles at greater depths. With DP3 technology the offshore installation vessel can continue operations under the most challenging conditions.”

Source: DEME
Afbeelding

arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Re: Offshore

Bericht door arij » 13 mar 2017 12:32

Gespot op de Oude Maas in de jaren zestig.
Bijlagen
waterway transport.jpg
waterway transport.jpg (126.1 KiB) 363 keer bekeken

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 12714
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 24 mar 2017 11:05

SCALDIS Completes Decommissioning Works For Offshore Horne & Wren Platform In 3 Days

In April 2016 Tullow Oil awarded SCALDIS with the contract to remove the offshore Horne & Wren platform. SCALDIS immediately started the extensive preparations and engineering works.
R-1.jpg
R-1.jpg (156.79 KiB) 142 keer bekeken
The Plugging & Abandonment (P&A) of wells and offshore preparatory works were carried out from the jack-up vessel Kraken. While Simultaneous Operations (SIMOPS) of the P&A took place, Scaldis team also performed Non-Destructive Testing (NDT) of the topside pad eyes, installed an access platform between the jacket and topside and placed a gangway landing platform on the jacket.

RAMBIZ, Scaldis heavy lift vessel, was mobilized from Flushing, the Netherlands, on March 10, 2017 and arrived at the offshore field two days later. Over the following three days, the complete platform was decommissioned; an in- and out-seabed survey was carried out; the topside was cut, lifted and sea fastened onboard the RAMBIZ; the jacket piles were dredged and cut; the Internal Lifting Tools (ILT’s) were installed; and the jacket was lifted. The RAMBIZ returned to a disposal yard in Flushing with the topside stowed on deck and the jacket suspended in the PS crane.
R-2.jpg
R-2.jpg (193.02 KiB) 142 keer bekeken
“The joint team effort from all parties involved including the outstanding cooperation from the client was key to this successful project,” said Igor Mastenbroek, Project Manager at SCALDIS. “The beautiful weather, excellent crew, detailed preparations and our good alliance with Tullow Oil also helped us to safely execute the decommissioning well ahead of schedule.”

“It has been an absolute pleasure to work closely with the SCALDIS team,” said Darin Scales, Senior Project Engineer for Tullow Oil UK Ltd. “Throughout the project lifecycle, SCALDIS has exceeded expectations and I would definitely recommend them for similar projects in the future. It was a slick and seamless operation.”
R-3.jpg
R-3.jpg (208.92 KiB) 142 keer bekeken
R4.jpg
R4.jpg (187.14 KiB) 142 keer bekeken
R-5.jpg
R-5.jpg (105.08 KiB) 142 keer bekeken
R-6.jpg
R-6.jpg (132.89 KiB) 142 keer bekeken
Source: Scaldis
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 9 gasten