Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Een filmpje van de test-trial met de Pieter Schelte
http://gcaptain.com/giant-pieter-schelt ... on-camera/
Wat een enorm ding zeg !
Ze moeten wel even Alseas naam er op nieuw op zetten
zit meer onderwater als er boven
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Bema

Re: Offshore

Bericht door Bema »

leo-shof,

Lees dan ff wat erbij staat: volledig be - ballast dus dan lees je idd allseas niet

Hollands glorie dit en mijn voorspelling komt uit, ze barsten van het werk voor dit "schip"
Hier op deze site is het nogal eens terugblikken in de roemruchte dagen van smit en wijsmuller.
Vergis jullie niet, ik denk dat heerema/allseas/fairmount aka boskalis die hoogtijdagen naar de kroon steken op niet mis te verstane wijze.
En nee ze staan niet meer met een zuidwester op een open brug maar technologisch zijn het verdomde hoogstandjes die er tegenwoordig uit worden gevoerd en daar mag, ook op deze site, weleens wat meer bewondering voor zijn ipv van dat "vroeger was alles beter" geleuter.
Is overigens niet tegen jou Leo, meer in z'n algemeenheid.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d »

Edward Heerema heeft zich volgens de berichten in de kranten een beetje laten oplichten, enfin het oude geintje, 100 miljoen leveren en denken dat je binnen dertien maanden 1,3 miljard terug krijgt :mrgreen: Technisch begaafde mensen, maar kennelijk komen ze toch realiteitszin te kort jammer, het is een prachtig project maar als het zo gefinancierd moet worden zal het toch niet lang blijven drijven. Of er gaat een ander mee slepen! Het lijkt mij totaal onnodig om het verleden van de vader van Edward Heerema er bij te halen zoals de kranten nodig vinden, jammer en niet ter zake doende!

Ik hoop van harte dat het ding afgebouwd wordt en gaat werken. Om op het bericht van Bema in te haken, vroeger waren er ook fantastische projecten die ten onder gingen aan gebrek aan geld, er lijkt weinig veranderd. Voor mensen met goede futuristische plannen is het vaak moeilijk geld bij elkaar te krijgen, maar zo moet het in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Jan

In welke krant stond dat artikel ?
En die journalisten leren dat toch nooit af , om hun vader zijn story er bij te slepen
ze kunnen zich beter is bekwamen in hun artikelen die ze in de krant zetten
dat die wel op waarheid gebaseerd zijn
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Offshore

Bericht door Ron H »

Geloof dat ik ook ergens een berichtje gemist heb. Maar ben wel benieuwd naar de inhoud. Dus..
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Ik heb het al gevonden Jan

Hier de link RonH

www4.nl/ondernemen/opgelicht-oliemiljonair-edward-heerema-slachtoffer-van-maltese-boef-506874.z2
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Ik heb het al gevonden Jan

Hier de link RonH http://www.z24.nl/ondernemen/opgelicht- ... oef-506874
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
jangoedhart (R.I.P)

Re: Offshore

Bericht door jangoedhart (R.I.P) »

Uit betrouwbare bron.Een delegatie van HUISMAN was onlangs op bezoek in Duitsland in verband met een eigen projekt.Daarbij ook een vertegenwoordiger van ALLSEAS.Die liet zo uit z,n mond vallen dat hij niet veel vertrouwen had in de zeewaardigheid van de PIETER SCHELTE.Gezien de resultaten van die proefvaarten.Kan ik me wel wat bij voorstellen.Vanuit de lucht is ieder opjekt op zee maar een stipje.Ze zijn knap maar ik denk dat ze nu toch te hoog grijpen.Het moet als maar groter op alle fronten.Wel,laten we hopen dat ze ruim van tevoren bekend maken wanneer dat ding hier binnen loopt.Genoeg aandacht denk ik.Mvg.jan :?
louis holleman

Re: Offshore

Bericht door louis holleman »

Wat een berichtgeving allemaal weer. Incl. de PERS die nooit feitelijk weet wat er aan de hand is en maar een verhaal schrijft om de eerste te zijn.
Ik ken dat al van decennia terug.
Natuurlijk zullen advocaten elkaar bestoken met aantijgingen die al dan niet uit de lucht gegrepen zijn en dus hebben ze allemaal gelijk.
Voorlopig ligt er nog niks vast, ik denk dat Heerema (zo blijf ik het maar noemen) best wel weet wat ze doet, dat deden ze al in de jaren 60 en verder en waar komt dan weer het verhaal vandaan dat de PS niet zeewaardig zou zijn? Graag met feiten en citaten en liefst ook nog bewijzen.
Als Allseas nu aandelen zou hebben die publiekelijk op de beurs te koop zijn, zou ik er zo een kwak geld in pompen 8) Zelfs nu een Brent barrel maar op iets van 80 dollar staat.
Bema

Re: Offshore

Bericht door Bema »

LH,

Ik zou m'n huis ervoor "onder water" zetten .. ik geloof er wel in.
De Balder en Hermod van die andere Heerema waren in een jaar terug verdiend. Die PS gaat ook een hoop cash genereren!


Plaats reactie