Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 feb 2010 01:15
Locatie: Rotterdam

Netherlands Offshore Company

Bericht door Roberto » 05 sep 2018 15:42

Beste allemaal,
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets te melden had maar ik heb een mededeling betreffende de Netherlands Offshore Company site. Deze is circa 18 maanden uit de lucht geweest. Mijn provider is deze op onverklaarbare wijze kwijt geraakt. Maar niet getreurd. Er is nu een nieuwe exclusieve Domeinnaam voor de site. Deze is inmiddels operationeel en is te vinden op http://www.nethoffshorecomp.nl
Er is meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele aanpassingen door te voeren.
Veel kijkplezier.
Groeten,
Roberto

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13830
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R » 24 okt 2018 14:54

Revolutionary Way of Lifting Offshore Successfully Tested

Heerema Marine Contractors (HMC) has developed a globally unique, innovative way of lifting that will redefine the boundaries of lifting operations offshore. This ‘QUAD lifting’ was tested successfully on October 22, 2018 in the Gulf of Mexico. The QUAD lifting enables HMC to integrally install and/or remove oversized topsides or jackets. This revolutionary innovation is an important expansion of HMC's services and guarantees unmatched lower overall project costs.
HMC.jpg
HMC.jpg (95.41 KiB) 2458 keer bekeken
The unprecedented QUAD way of lifting is suitable for installing topsides on any type of foundation; from jackets to floaters.

"We are proud of the excellent test results with two dynamically-positioned vessels with four cranes working in parallel: Thialf and Balder, two of the world largest semi-submersible crane vessels, both owned and operated by Heerema. As soon as Sleipnir, the largest semi-submersible crane vessel ever built, is in full operation, we are ready to perform the ultimate QUAD lift using our two giants with a combined lifting capacity of Thialf’s 14,000 mT and Sleipnir’s 20,000 mT”, says CEO Koos-Jan van Brouwershaven of HMC.
HMC 2.jpg
HMC 2.jpg (93.5 KiB) 2458 keer bekeken
“We are looking forward to this with great confidence. With our QUAD lifting method, we definitely enter a new era with more flexibility and efficiency throughout the entire process - from engineering, procurement and construction up to and including the commissioning and installation of the jacket and/or the topside - with lower project costs as a result.”
HMC 3.jpg
HMC 3.jpg (83.93 KiB) 2458 keer bekeken
The new QUAD lifting method was preceded by a thorough preparation with, in parallel, the certification process for this technology carried out by DNV-GL. Thanks to this QUAD lifting operation, topsides and jackets can now also be designed in a different way with more freedom for the engineers in terms of layout in relation to weight and dimensions. In addition, the QUAD lifting method offers the possibility to build the topside onshore as a total package including the commissioning. This results in substantially lower overall project costs.

Source: Heerema
Afbeelding

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2255
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 24 okt 2018 19:00

Voor de Hollanders onder ons
QUAD lifting.jpg
QUAD lifting.jpg (205.77 KiB) 2409 keer bekeken
:lol:
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 6642
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen

Re: Offshore

Bericht door jdbvos » 04 nov 2018 10:20

Dit geloof je toch niet...??
Op de Fluesen in Friesland vaart een zeil-aak kriskras door het hoofdvaarwater, zich beroepend op voorrang omdat hij zeilt, hier op de Noordzee (met alle scheidingsvakken en hoofdroutes) flikken ze zelfs dit hier
Sinds de uitvinding van de satnav en de navprogramma's op de pc wagen steeds meer clowns zich op zee...
Dus, als we het zó bekijken.....dan ligt humor zelfs op zeestraat....
Greetz!
Jan DB Vos

v+d
Berichten: 5446
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d » 04 nov 2018 11:08

Mooi hoor, de antwoordgever zag er de humor wel van in gelukkig.
Ach Jan die zeilers op de Fluesen die denken dat is een motorbootje dus die kan wel wijken.
Ik lag eens op koers naar Stavoren keurig op de door boeien aangegeven vaarweg en was al een paar maal gestopt voor kruisende recreatiezeilers in Valken. Dat snap je dan nog die waren jong en moeten nog wat leren(hoop je ), het volgende koppel waren twee enorme plastictobbes die onder vol zeil, vlak naast elkaar, al tegen ons schreeuwend de vaarweg wensten te kruisen.
Ik was er echt even helemaal klaar mee en het vletje bleef volle kracht haar weg vervolgen, de humor lag even in het water.
De dichtstbijzijnde boot moest draaien maar zijn maat zat te kort naast hem dus moest ook wijken, enfin het hele spul zat in no time ingewikkeld tegen elkaar aan en het vletje stroopte het eraf met wat rafels aan de kabelharing.
De eerste schipper riep: "Lul we varen een wedstrijd" Ik keek hem eens aan en zei: "Meneer u zit in mijn vaarwater en daar heb ik een bloedhekel aan, met wie vaart u eigenlijk een wedstrijd?" "Met mijn collega daar naast ons"
"Nou, als de averij hersteld is wens ik u nog een fijne voortzetting" Hij riep nog wel dat hij de schade ging verhalen en meer van die onzin, ik vond het verstandiger niet te reageren. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar deze heren kijken de volgende keer wel beter uit.

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Offshore

Bericht door Jinny » 04 nov 2018 11:43

Daarom vaar ik op de Fluessen een 100 meter buiten de vaarweg, scheelt een hoop idioten...
Een vrouw is van nature een Engel.
En als je haar haar vleugels afneemt, dan vliegt ze wel verder op haar bezem..
Eigen schuld.

Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1029
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Offshore

Bericht door jeroen » 04 nov 2018 15:32

02-11-2018 Nieuwe Waterweg, de Bokalift 1 inkomend voor Huisman in Schiedam. De Bokalift is het verbouwde resultaat van het afzinkbare zware lading schip Finesse naar kraan schip.
2018_11_02 Bokalift 1 (6).jpg
2018_11_02 Bokalift 1 (6).jpg (103.73 KiB) 1733 keer bekeken
2018_11_02 Bokalift 1 (18).jpg
2018_11_02 Bokalift 1 (18).jpg (127.54 KiB) 1733 keer bekeken
2018_11_02 Bokalift 1 (22).jpg
2018_11_02 Bokalift 1 (22).jpg (110.78 KiB) 1733 keer bekeken
Groeten Jeroen

Civieltechneut
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2014 12:18

Re: Offshore

Bericht door Civieltechneut » 11 nov 2018 20:20

Goedenavond heren,

Aansluitend op het bericht van ‘Jancorjoh’, over de nieuwe 5000-tons kraan van de Pioneering Spirit (zie 'zware ladingschepen'), bijgevoegde foto’s.
Ze zijn vanochtend genomen aan de Wiltonhaven in Schiedam, waar het ponton aan de kade van Huisman lag. De kraandelen zijn dus overgeplaatst van de ‘BigLift Barentz’ op ponton ‘CC Biscay’. Ik vraag mij af hóe, want met name het machinehuis lijkt mij een behoorlijk gewicht.

Het ponton ‘CC Biscay’ behoort overigens toe aan de forma ‘Coastal Carriers NV’, gevestigd in Schiedam. Ik kende de firma niet.
Het ponton meet 91x27x6 meter en is gebouwd in 2008. Kennelijk onlangs van een nieuw verfje voorzien, want het stond strak in de lak.

De kraandelen waren, voor zover ik het kon zien, degelijk zeevast gezet op het ponton en ik vraag me derhalve af wanneer en waar zij op de ‘Pioneering Spirit’ worden gebouwd, aangezien deze nog in de Zwarte Zee op 50 mijl van de Bosporus aan het werk is.
Het zou ook kunnen dat men in China slechts het grofstoffelijke werk heeft verricht en dat aan de kade in Schiedam het geheel wordt afgebouwd.
Maargoed, we gaan het zien.
Bijlagen
IMG_2660.JPG
IMG_2660.JPG (119.32 KiB) 1393 keer bekeken
IMG_2663.JPG
IMG_2663.JPG (157.27 KiB) 1393 keer bekeken

Ron H
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Offshore

Bericht door Ron H » 11 nov 2018 20:48

De Matador en 2 en 3 hebben het machinehuis op de Cc Biscay overgezet.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.

Civieltechneut
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2014 12:18

Re: Offshore

Bericht door Civieltechneut » 12 nov 2018 10:16

Dankjewel Ron.
Even nazoeken leverde inderdaad een kort artikeltje met foto's op op de site van Port of Rotterdam;

https://www.portofrotterdam.com/en/news ... ing-spirit
Bijlagen
Biglift Barentz Bonn Mees 1000px.jpg
Bron; portofrotterdam.com
Biglift Barentz Bonn Mees 1000px.jpg (138.38 KiB) 1292 keer bekeken

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2255
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof » 23 nov 2018 13:24

Een plaatje van de SLEIPNIR
2.jpg
2.jpg (223.51 KiB) 902 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (154.63 KiB) 902 keer bekeken
46488563_2273357736067803_6051743751972323328_n.jpg
46488563_2273357736067803_6051743751972323328_n.jpg (96.99 KiB) 901 keer bekeken
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Jancorjoh
Berichten: 687
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Offshore

Bericht door Jancorjoh » 01 dec 2018 11:47

Installatie van de kranen van de Sleipnir.

https://www.youtube.com/watch?v=IPQGXe4q4J0

Sparks316
Berichten: 155
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Sparks316 » 01 dec 2018 13:19

Vroegah had je American. Tegeswoordig is het Huisman.
Als je nog ff na dit filmpje door blijft kijken; vroegah hadden we De Vries Lentsch, tegeswoordig ook al Huisman.

We've come a long way! 8)
Louis

Johnny
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37

Re: Offshore

Bericht door Johnny » 01 dec 2018 18:40

Sparks316 schreef:
01 dec 2018 13:19
Vroegah had je American. Tegeswoordig is het Huisman.
Als je nog ff na dit filmpje door blijft kijken; vroegah hadden we De Vries Lentsch, tegeswoordig ook al Huisman.

We've come a long way! 8)

Hollands Glorie XXXXL dus

Sparks316
Berichten: 155
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Sparks316 » 01 dec 2018 20:34

Hollands Glorie anno 2018 :mrgreen: (hoe schrijf je dat in Romeinse cijfers?) MMXVIII ??? :lol:
Louis

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Offshore

Bericht door Breeze » 01 dec 2018 23:08

Sparks316 schreef:
01 dec 2018 13:19
Vroegah had je American. Tegeswoordig is het Huisman.
Kleine aanvulling: Vroegah had je Amhoist (American) én Gusto. Tot de Balder en de Hermod bouwde Gusto alle kranen voor Pieter Heerema. Daarna vanaf 1978 alleen het ontwerp, helaas. Amhoist ging failliet in 1985. Gusto Engineering bestaat nog.

Adri

Plaats reactie