ERASMUSGRACHT

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Aad v Staveren (RIP)

Erasmusgracht

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Zal ook al komt ze sávonds de Waterweg op proberen een paar foto's van de Erasmusgracht te nemen.Misschien valt het allemaal wel mee,ook wat tijd aangaat.
Hg Aad

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Laatste nieuws van de Erasmusgracht!
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Verhaal en foto's over de "Archangelgracht" is te vinden op deze Nieuw-Zeelandse website.

http://www.newzeal.com/theme/Ships/Spliet/Archcvr.htm
Old sailors never died.

Gr Willem V.
zwemmer

erasmusgracht

Bericht door zwemmer »

Afbeelding

ik vond nog een mooi fototje van de erasmus.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Laatste nieuws zojuist geplaatst.
All the best
Jos
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Ja, ik wil m'n overdracht wel ff afmaken... wanneer ?

mvg John
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo ketel, wat houdt dat precies in?
All the best
Jos
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Zag dat de "ERASMUSGRACHT" dwars van Gibraltar nog geen 10 mijl meer liep terwijl de AMSTELGRACHT"die er een knap eindje achter voer maar wel binnen AISLIVE bereik nog 16.5 mijl liep volgens AIS.

Mijn vraag is kloppen deze waarde's en is de stroomsnelheid in de "straat "hier debet aan ?

Jaco mag wel naar Delfzijl komen grote dok bij Niestern staat toch leeg kunnen dan gelijk met zout de Oostzee weer in ;)

Gr Bert
Aad v Staveren (RIP)

Erasmusgracht

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Bert toen ik omstreeks 09.30 keek liep de Erasmusgracht voor dat ze Europapoint bereikt had ongeveer 13,5 mijl.Nadat ze verder richting Atlantic gevaren was liep de snelheid terug naar ongeveer 10 mijlper uur.evens was de aanduiding van groen naar rood veranderd,met andere worden de Erasmusgracht verplaatste zich niet meer.Dit kan ook gelegen hebben, dat de verbinding met de sateliet niet optimaal was.Maar we kunnen dit voorleggen aan Jos en vragen of hij wil vragen hoe dit zit.
HG Aad
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bert en Aad,
Ik zal dit straks naar Jaco mailen, dan krijg ik vrijdag als het goed is antwoord.
Vrijdag ben ik de hele dag pleite, dus zaterdag weten we dan het antwoord.....
Ik kan me nog wel herinnenen dat er lokaal soms veel stroom stond in de Straat, maar zoveel verschil lijkt me niet logisch.
Op weg naar de straat kropen er vroeger ouwes van tankers vlak onder de Spaanse kust, daar zou een gunstige stroom staan, maar de details ben ik vergeten.
All the best
Jos


Plaats reactie