Info over pet embleem

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
edhager
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2014 14:43

Re: Bernard John

Bericht door edhager »

:P [quote="R.vanLeerdam"][quote="Peter."]Hallo iedereen,

Ik was degene die op het kustvaart forum info vroeg over het bewuste embleem.
Inmiddels ben ik eruit, het is van v/d Laan Zee Transport Onderneming Rotterdam.
Mijn, inmiddels overleden vader, heeft daar als kapitein voor gevaren, op de "Bernard John", rond 1955.
Met jullie hulp, en die van het andere forum, wist mijn 83 jarige moeder het weer te herinneren, bedankt allemaal!

Groet, Peter Kruger.[/quote]

Hallo Peter,
Met belangstelling de verhalen over de BJ gelezen. Ik heb als 17 jarige jongen als assistent mach. van aug. 1956 t/m feb. 1957 op de BJ gevaren.
Twee reizen naar Alexandrië (Egypte) met spoorwagons en de 3de reis onder de vlag van de UN naar Port Said. Met bergingsmateriaal/materieel
van Van der Tak om de door Nasser afgezonken schepen te lichten.
Wij hebben in PS Kerst en oud en nieuw gevierd. De sleepboten Zwarte Zee en Witte Zee lagen een paar dagen (voor anker) naast ons.
De naam van de toenmalige kapitein was Muthist (naam niet goed te lezen in mijn monsterboekje).
Na de thuisreis (R'dam) zou de BJ om Kaap Goede Hoop naar Birma varen ook met spoorwagons. Afgemonsterd en daarna 33 jaar bij de KM gediend.
Groeten, Ruud van Leerdam (nov. 2005)[/quote]

enthoven
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 nov 2009 10:51

Re: Info over pet embleem

Bericht door enthoven »

peter,
De kapitein die je bedoeld is Muthart later wal kaptein supervisor bij ome bernard van der laan.
zelf heb ik 2 reizen als wtk op de gemaakt rdam-ipswitch-st kitts met zwaar materiaal voor het aan te leggen nieuwe vliegved en het laatste brugdeel voor de brug over het schotelt in willemstad weer geladen met perriet voor dort
mijn 2 e reis was met trafo's van manchester naar puerto rico ten leeg terug.

groet JanE


Plaats reactie