Info over pet embleem

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Peter.

Bericht door Peter. »

Bedankt Ruud!
Ik zal me inderdaad een jaartje hebben vergist, er komt nu ook ineens zoveel informatie boven water......!

Groet, Peter Kruger.

Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Peter,
Alleen de schepen lagen onder water maar de informatie heeft Ruud allemaal in zijn GROTE archief. :lol: :wink:
Gr. Adrie
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Bericht door Co »

Heb ik het mis?

Volgens mij is/was Van der Laan de enige echte "uitvinder"
van de hollandse zware ladingvaart.
Beetje cowboy's: gedoe met diploma's Antillen vlag etc.
Maar ook lef en durf!

Groeten van Co.
Peter.

Bericht door Peter. »

@ Ruud,

Heb je ook een datum en plaats waar die foto van de "Twin"is gemaakt?

Bedankt, Peter Kruger.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Peter,
Zoals je kunt zien, is de foto niet van mij, maar van de hr. Dijkstra, en waar die zich bevindt?Die zou jou uitleg kunnen geven, helaas ik niet, maar misschien komt dat ook nog boven water.
groetjes ruud
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding

Foto's van de proefvaarten werden in Delfzijl gemaakt vanaf de kop van deze pier,het schip voer er dan voor langs zodat Dijkstra zijn statie foto kon maken.

De "TWIN" werd 11 juni 1957 opgeleverd in Delfzijl.

Gr Bert.Romeling.
Peter.

Bericht door Peter. »

Bedankt voor de info!

Bij betere beschouwing van de foto van de "Twin" herkende ik het toch wel, m'n moeder heeft deze foto aan de wand hangen bij haar thuis!
De datum is nieuw voor mij, dus nogmaals bedankt!

Peter kruger.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Co,

Inderdaad één van de pioniers; in die tijd waren er meerderen actief in die opkomende tak van sport. Er zijn toen zelfs nog twee bestaande conventionele coasters tot een soor catamaranachtig geheel samengesteld om zich óók in die markt te storten.

Groetjes,
Bert de Boer
Peter K.

Bericht door Peter K. »

Ik heb lang geleden eens iets gelezen over die bewuste catamaran van twee coasters.
Heeft iemand meer info en misschien foto's?
R.vanLeerdam

Bernard John

Bericht door R.vanLeerdam »

Peter. schreef:Hallo iedereen,

Ik was degene die op het kustvaart forum info vroeg over het bewuste embleem.
Inmiddels ben ik eruit, het is van v/d Laan Zee Transport Onderneming Rotterdam.
Mijn, inmiddels overleden vader, heeft daar als kapitein voor gevaren, op de "Bernard John", rond 1955.
Met jullie hulp, en die van het andere forum, wist mijn 83 jarige moeder het weer te herinneren, bedankt allemaal!

Groet, Peter Kruger.
Hallo Peter,
Met belangstelling de verhalen over de BJ gelezen. Ik heb als 17 jarige jongen als assistent mach. van aug. 1956 t/m feb. 1957 op de BJ gevaren.
Twee reizen naar Alexandrië (Egypte) met spoorwagons en de 3de reis onder de vlag van de UN naar Port Said. Met bergingsmateriaal/materieel
van Van der Tak om de door Nasser afgezonken schepen te lichten.
Wij hebben in PS Kerst en oud en nieuw gevierd. De sleepboten Zwarte Zee en Witte Zee lagen een paar dagen (voor anker) naast ons.
De naam van de toenmalige kapitein was Muthist (naam niet goed te lezen in mijn monsterboekje).
Na de thuisreis (R'dam) zou de BJ om Kaap Goede Hoop naar Birma varen ook met spoorwagons. Afgemonsterd en daarna 33 jaar bij de KM gediend.
Groeten, Ruud van Leerdam (nov. 2005)


Plaats reactie