Mooi Bootje

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
skipflip44
Berichten: 650
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
Contacteer:

Bericht door skipflip44 »

Tsja de hangkast!

Na vooruit dan maar,

Op een zondagmorgen komen de beide leerlingen m'n hut binnen met de vraag of ze mijn video kamera mogen lenen, wat ze er mee wilden kreeg ik niet te horen.

1 van de leerlingen moest het doen met een hut van 1 kooilengte en iets minder breed en ,jawel hoor, een hangkast.
(De andere had een iets langere hut met alleen een bovenkooi. De onderkooi hoorde bij een andere hut met als bewoner een heftig rokende matroos, dus als de leerling al niet stierf van de rooklucht dan lag hij wel wakker van het gerochel van deze matroos).
's Avonds was de premiere van de film.
Het bleek te gaan over een leerling die last heeft van claustrofobie en zelfmoord wil plegen in zijn hut met behulp van een stuk touw. Omdat er geen bevestigings punt voor het touw is in de hut komt de leerling op den duur in de hangkast terecht.
Ook daar mislukt de poging, omdat de hangkast te klein is.

Dit soort films is wat moeilijk te beschrijven, maar we hebben hem met veel gelach bekeken onder het genot van enkele biertjes, (en de leerlingen mochten hierna de camera natuurlijk vaker lenen).

Nog ff over de lijn van de concorde: voorschip OK, achterschip niet OK en wel hierom:
Kan op het water slaan met die brede achterkant waardoor ooit es bijna de 2e wtk onthoofd werd door een rondvliegende deur op een vergelijkbaar schip. Ook de inhoud van het magazijn zag er na de klap op dit nieuwbouwschip ineens 100 jaar ouder uit.

Groetn oet Grun'n, Klaas.
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Klaas,


Denk dat de meeste schepen tegenwoordig zo gebouwd worden, die ronde vormen zijn langzaam aan het verdwijnen. Het is daarom niet fijn om ten anker te liggen met zo'n brede/platte achterkant. zeker niet met een zeetje dit geeft vervelende klappen die je door de hele accomodatie voelt. Heb dit ook twee weken achter elkaar mogen ervaren.

Aan de andere kant denk ik dat deze boot gewoonweg een uitbreding is van die eerder gebouwde Sietas schepen die twee containers minder breedt zijn
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Wat een lelijke bak

Bericht door Eric »

Tja, smaken verschillen.....
Ik vindt het een zeldzaam lelijk schip.
En enigste aardige wat ik er in kan ontdekken is de verhoogde bak.
De rest is vrij standaard, maar die opbouw.........doet pijn aan m'n ogen.

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Bert schreef:Mooie foto's op die site Ragner, bedankt voor de tip.

Gr Bert.

Hallo Bert,

Dit is ook een zeer mooie site

http://www.termaloma.com/
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

we gaan gewoon nog effe door;

nog een mooie

Afbeelding
HR afbeelding http://www.ragnarworks.com/bbcspain-hr.jpg
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Nu ik toch nog, naast de satantenne, een kortegolf antenne op die BBc Spain zie de volgende vraag:

Wordt er nog met enige regelmaat gebruik gemaakt van kortegolf (en middengolf??) op moderne schepen, die dus van alle moderne sat snufjes zijn voorzien ??

Als je op de korte golf naar de scheepvaart freq. luistert krijg je het idee dat er alleen russen en grieken op zee zijn.. :lol:
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief


Plaats reactie