Mooi Bootje

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Mooi Bootje

Bericht door Ragnar »

Vond deze foto's op het web, naar mijn smaak een zeer mooi scheepje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de foto's zijn gemaakt door Erik Ask http://www.bergenships.com/galleri.html

Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Mooie foto's op die site Ragner, bedankt voor de tip.

Gr Bert.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ragnar&Bert,
Inderdaad keurig verzorgd, ik vond er nog 1 in Spanje, ook mooi en vele foto's.


http://www.navymar.com/

groetjes ruud
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Ook bedank Ruud zal eens kijken of ik wat van die "MYSTERY SHIPS" thuis kan brengen.


Gr Bert.
Gebruikersavatar
skipflip44
Berichten: 650
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
Contacteer:

Bericht door skipflip44 »

Smaken verschillen (gelukkig)
Waar moet ik wonen op dat ding?
Groetn oet Grun'n
Klaas
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Bert,
Ik had ze ook al bekeken, maar helaas, daar loop ik n0g te kort voor mee hier met foto materiaal, maar het archief wordt voller!!!!!
En deze heer heeft er toch ook een heleboel opstaan, komt uit Vigo.
groetjes ruud
PS.Klaas....je zult vaak verbaast staan van de accomodatie op dit soort schepen, 't is in ieder geval tig x beter als voor 40 jaar terug, maar da's met alles zo.....of?????, ik hoor toch ook vaak geluiden van die goede oude tijd, was ook niks mee.
Werner

Bericht door Werner »

Mooie fotos - nice pictures...
How did You that - from a bridge ??

hGroeten
Werner
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Als ik dit mooie scheepje een naam mocht geven zou het 'Hinde' of 'Gazelle' zijn.

Maar dat is dan puur van de foto's van de buitenkant, meer info heb ik niet.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Leo,
Volgens mij?.......is het deze.
Zo ja......info genoeg,maar ondanks de mooie naam CONCORDE; vindt ik die namen die jij gaf beter.is idd. een mooi scheepje.


93498
Ship Name CONCORDIA
Ex Name(s) CHIQUITA LAS AMERICAS, CONCORDIA
IMO-No. 9162679
Call Sign DPCT
Flag Germany
Port of Registry Hamburg
Ship Type Container Ship
Propulsion Motor ship
Owner Partenreederei
Correspondence Owner Gerd Koppelmann jr.


Hull 100 A5 E
SOLAS II-2,Reg.19
Container Ship

Machinery MC E AUT

Special Remark(s)
Damage Stability, Subdivision SOLAS Amendments 90/91, Chap. II-1, Reg. 25-1 (Cargo vessel)
Required Survival Probability 50 %
Anchor(s) / Chains AK3
Anchor Equipment No. / Numeral 132 / up 1670 to 1790
3 Anchors, Weight each 5250 kg
Anchor Chain Length 577.50 m
Note for Anchor Equipment For high holding power anchors and for special anchor equipment see our Construction Rules.


Tonnage Type Convention'69
Length overall 138.50 m
Length 129.450 m
Breadth / Moulded Breadth 21.75 m / 21.75 m
Draught 8.360 m
Freeboard 2.497 m
Gross Tonnage 7981
Net Tonnage 3814
Deadweight 11401.00 t
Light Weight 4379.00 t


Keellaying 1996-11-28
Launching 1997-11-10
Completion 1997-12
Shipbuilder J.J. Sietas KG Schiffswerft GmbH & Co.
Yard Number 1111
Number of Watertight Bulkhead(s) 9
Number of Continuous Deck(s) 3
Double Bottom Type Partly double bottom (e.g. interrupted in way of machinery space)
Longitudinal Frames Partly build on longitudinal frames
Material Shipbuilding steel (higher tensile)
Special Arrangement(s)
Loading Instrument Sietas Triscomp - Nave PC
1 Transvers thruster JASTRAM 550 kW, front
Loading Arrangement(s)
Number of 20ft Containers 864
Navigation
Radio Installation Telephony M/F short; Telephony H/F; Telephony V.H.F.; Inmarsat
Nautical Equipment Echo Sounder; Automatic Steering; Gyro Compas
Radio Navigation Equipment Radar; Satellite Navigation
Cargo Capacities
Grain 12977 m3
Bales 11275 m3
Service Tank(s)
Deep tank(s) Fuel oil, center
Peak tank(s) front and aft
Wing tank(s) Ballast water, center
Capacity of Tanks
Ballastwater 3199 m3
Fuel 966 m3
Lifting Device(s)
2 Cranes, each 50 t
Largest Hatch
Length 13.00 m
Breadth 18.26 m


Converted Power 2160 kW
Total Power 8640 kW
Two Main Engine(s)
Year of Manufacture 1997
Manufacturer Krupp Mak Maschinenbau GmbH
Model 9 M 32
Type Diesel engine(s), four stroke single acting
Transmission Main propulsion acts through gear(s) on the propellershaft(s)
1 Gear, Type Reduction gear
Power each 4320 kW
Main Engine Rated Speed 600 min-1
Propeller Revolution 119 min-1
9 Cylinder(s), Diameter / Stroke 320 mm / 480 mm
Propeller(s) / Speed
1 Propeller(s), Type Controllable pitch propeller, aft
Ship's Speed 18.80 kn
Electric Installation(s)
1 Plant 4185 kVA, 440 / 220 V
Generator(s)
1 Diesel generator 1220 kVA
1 Diesel generator 1795 kVA
1 Emergency generator 330 kVA
1 Shaft generator 840 kVA
One Boiler(s)
Manufacturer PWT Prozesswärmeträgertechnik GmbH
Year of Manufacture 1997
Boiler Type Thermal oil heater, oil fired
Max. allow. working pressure 10 bar
Heating Surface 35.0 m2
Two Boiler(s)
Manufacturer PWT Prozesswärmeträgertechnik GmbH
Year of Manufacture 1997
Boiler Type Thermal oil heater, exh.gas heated
Max. allow. working pressure 10 bar
Heating Surface 84.0 m2
Compressed Air Receiver(s)
2 Receivers, each 750 liters, 30 bar


Date of Class 2002-12
Class Period until 2007-12-31
Annual Hull 2003-12-13
Annual Machinery 2003-12-13
Intermediate Hull 2000-03-03
Intermediate Machinery 2000-03-03
Bottom Survey 2002-12-24
Shaft Survey 2002-12-25
groetjes ruud
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Klaas - skipflip44 - zei:
Waar moet ik wonen op dat ding?
Wat is dat nou voor een vraag? Gewoon... in je hangkast. :shock:

Maar lelijk is 'ie niet, dat moet worden gezegd. Het heeft - afgezien van die opbouw - in elk geval een beetje lijn.


Plaats reactie