de kater

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
gerard 2

de kater

Bericht door gerard 2 »

Er liep hier lang geleden een vrouw van een jaar of veertig door het bos te dwalen, ze woonde daar eenzaam in een hutje. Ze zuchtte bij zichzelf dat ze wel eens een goeie man tegen wilde komen. Plots verscheen de bosfee tussen de struiken. ,,maar vrouwtje, wat loop je toch te klagen?,,och`` zei de vrouw, ,,ik zou wel eens een goeie man willen, ik woon al tien jaar alleen met een kater in mijn hutje...```,,zal ik dan die kater in een mooie man veranderen voor jouw?``vroeg de bosfee. ,,nou`` zei de vrouw verheugd, ,,als U dat zou willen doen!``,,ga maar naar huis, het is gepiept`` zei de fee en verdween. de vrouw dolblij, rende naar haar hut, deed de deur open, en daar stond een pracht van een jonge man. ,,oooo, wat ben ik blij! Waaaat beeen IK blij!``riep de vrouw in extase. ,,Maar ikke niet!`` zei de man nors. ,,Hoezo niet?`` vroeg de vrouw verbaasd. ,, Jij hebt zeker vergeten`` zei de man vals, ,,Dat jij me vijf jaar geleden hebt laten castreren!!``

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,
je kunt dit bij de moppenhoek van Kees Bloemkool plaatsen.
Zal dit straks verwijderen.
Anders wordt dit een forum met onderwerpen van hier tot Tokio.
gewoon aanpiekelen bij een bestaand onderwerp.
Snappie?
All the best
Jos
gerard 2

kees bloemkool

Bericht door gerard 2 »

Jos: zal ik doen. maar: hoe kom ik op die kees bloemkool zijn site? (ik weet echt maar weinig van computerwerk, kan ooit de helft niet vinden....) groeten gerard.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 0&start=60

en beneden kun je teruggaan om de moppen te bekijken die er al opstaan.
Nieuw bericht en Klaar is Kees, zou Kees zeggen.
Je kunt gewoon bij ieder onderwerp een nieuw bericht maken, dan wordt het niet iedere keer een nieuw onderwerp op het forum.
Succes, ik laat dit maar staan, want er zijn meer nieuwe leden die de weg nog niet goed weten en dan afhaken, wat natuurlijk jammer is.
Je kunt verhalen ook plaatsen, of ze naar mij mailen, dan zet ik ze op scheepspraat bij Ingezonden verhalen, daar kan een mooi achtergrondje bij en eventuele foto's.
All the best
Jos
gerard 2

de heer bloemkool

Bericht door gerard 2 »

beste Jos: begrepen. ik noteer trouwens dat adres, anders fiets ik er weer naast. groeten gerard.
gerard 2

kater

Bericht door gerard 2 »

Jos: nou je dit er toch op laat staan, heb je er bezwaar tegen dat ik deze ,,kater`` gebruik voor andere verhalen? deze is voor mij (en meer beginners) makkelijk terug te vinden....groeten gerard. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,
Prima, heeft al een mooie titel: de Kater.
Wie kent dat niet?
Als het over een bepaald schip gaat kan ik eventueel een foto van het schip erbij zetten.
Gebeurt wel eens meer dat een bepaald onderwerp opeens over iets heel anders gaat.
All the best
Jos
gerard 2

kater and more

Bericht door gerard 2 »

Beste Jos: bedankt. We moeten af en toe een keer goed kunnen lachen, niettan. ik ben na veel geëxperimenteer hier terecht gekomen, en deze is makkelijk te vinden. groeten Gerard.
gerard 2.

mussen

Bericht door gerard 2. »

Op een warme dag, in Amsterdam, zaten twee mussen op straat aan een broodje te pikken. Zegt de ene tegen de andere mus: Lekker weertje hè?Ja, zegt die andere, waar woon jij ergens? Ik? In Zuid. derde dakpan links, en jij dan? Ooo, in Noord, vierde dakpan rechts. Weet je wat, zegt de mus van Zuid, kom vanavond met de vrouw bij ons op visite, een piertje eten? Ja gezellig zegt die mus van Noord, doen we! Ze vliegen ieder naar huis. De mus van Zuid zegt tegen de vrouw, we krijgen visite, haal een paar pieren extra. Dat dee ze, kwam even later terug en lei die pieren achter onder de dakpan. Maar `s avonds om negen uur: nog geen visite. Kom, zei de Zuid-mus we eten de pieren zelf op en gaan naar bed. Maar `s nachts word er op de dakpan geklopt. De Zuidmus steekt z`n slaperige kop naar buiten en ziet daar de mus van Noord met de vrouw. Maar weet jij wel hoe laat het is?? TWEE uur snachs!! Sorry zei de mus van Noord, het was zo`n lekker weer, we zijn maar komen lopen......
gerard 2

poolse meiden

Bericht door gerard 2 »

Kustreisje met de (verlengde) Streefkerk, Londen. cement laden. Ben, de pantryman, vroeg of ik mee de wal op ging, Ping de wasbaas en een amboneese matroos, Eli Hukon, gingen ook. Ik vroeg waar we heen gingen. ,,Het station```zei Ben. het station?? en wat moeten we DAAR doen?? we namen een taxi en Ben zei to the station. ``We gaan daar een stamp mooie spullen halen voor als we in Polen zijn straks``zei Ben. afijn, bij het station stapten we uit en liepen de enorme hal binnen. ,,daarheen``zei Ben. dat ,,daar`` waren een hoop automaten aan de muur waar in plastic verpakte panties en slipjes in zaten, en hele mooie, met kanten randjes, bloemetjes, rood, roze, alle soorten en maten. Hij, Ping en de Ambonees haalden van die grote rooie Engelse munten uit hun zakken en begonnen een berg van die slipjes en panties uit de automaten te trekken. Ik moest ze vast houden, en stond al vlug met een flinke stapel van die dingen in m`n klauwen. Ik keek eens rond. van alle kanten werden we aangegaapt door John publiek, mannen en vrouwen, die er natuurlijk de ballen niet van snapten wat daar een Chinees, een Indo, een Ambonees en een onbestemd figuur met baard met een berg van die slipjes moesten. Ik keek ze strak aan met een bakkes alsof we dit iedere dag deden. afijn, de muntjes waren op en we gingen weer naar huis met de taxi. later, in Stettin en Dantzig, begreep ik waarom die drie leperds dat gedaan hadden. we zaten ergens in zo`n enorme danstent rondom een tafel, tussen tientallen straalbezopen Polen die ons goed scheef aan zaten te kijken. Er kwam een Poolse aangewiegeld, en vroeg in net Engels of ze erbij mocht komen zitten. natuurlijk, of course, yes yes, dat mocht zeker, en bring your friends with you. die kwamen ook erbij. die arme Polen, die bij die dames geen schijn van kans hadden, werden steeds valser. Onze zakken puilden uit van de panties en slipjes, die je daar alleen in speciale ,,dollarwinkels`` kon krijgen, of voor Duitse marken. we gingen dansen. maar maar, er liepen wel een paar knapperds bij, ik wist dat ik niet te snel van stapel moest lopen, maar die helling werd steeds gladder... het eind (of begin natuurlijk) van het liedje was dat we een voor een met een knappe lady de tent uitgingen, wij blij met onze verovering en zij met een stuk of vijf slipjes of panties. ik moet erbij zeggen dat het nog in de communistische tijd was, en daar aan westerse spullen bijna niet aan te komen was. wordt vervolgd. gerard.


Plaats reactie