de kater

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gerard

//

Bericht door Gerard »

En we gaan hier verder, want de server sloeg op tilt bij vier foto`s.

De enorme bioscoop, met een hoop lampen in het plafond. Een heel gevogel om die kapotte te wisselen. ,,Vànge Willuuuum!....."
Afbeelding
Het buitenzwembadje op het achterdek. Een keer goed gelachen daar. `s Avonds, als het donker was, waren daar geen passagiers, en mochten wij een plonsje doen. Aan de achterkant was een bankje. We zaten daar een keer met een man of vijf, zes, te buurten, in ons werkkloffie. Het was een beetje te fris om er in te gaan. Ik had mijn flesje Negrita Rum bij me. Naast mij zat een bakker, goeie gast maar wel veel sterke verhalen. Ik zette die fles aan m`n mond, en dee of ik daar een hele slok uit nam. Aaaah! Lekker! Vroeg an die bakker of hij ook een keer lurken wilde. ,,Ooo jaaa! Heeerluk!" hij pakte de fles aan en gloe gloe gloe nam een goeie teug. Hij liet die fles zakken, die ik vlug terugpakte. Z`n ogen puilden uit, z`n nek werd twee keer zo lang, en hij probeerde met z`n schuif wagenwijd open piepend nog iets te zeggen. Toen nam `ie een aanloop en dook met kleren en al dat zwembadje in. Daar lag hij een paar rondjes te zwemmen voor `ie weer bijgekomen was.
Afbeelding
,,Look Pops! Bought it in Santa Lucia! Only 35 dollar! "
Afbeelding
En hier liet Bolle Antonio zijn zompige kooiklamotten soppen, de wasserij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

A ship already in the process of being broken at Alang-Sisoya beach in Gujarat India.
Afbeelding
Gerard de Rotterdam zal hier niet terecht komen :!: Een beetje positief blijven jungske :wink: :wink:
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Jos. Mooooi hè? Ik geloof jou best als jij dat op de Costa Europa ook gezien hebt, inderdaad, ze nemen de goeie dingen mee voor de volgende nieuwbouw, spaart natuurlijk een hoop werk uit. Ik ga nog effe door, want good old Harry heeft een paar honderd foto`s op die c.d. gezet. Poe poe, wel een heel werk :shock:
Gerard

//

Bericht door Gerard »

O.k. Joost. We hopen het beste er van :D Maar grik mroet errrr grommel grommel nrrriet aan denken grrrrrommel :cry:
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Gerard,

Prachtige story bij dat zwembad.
Heb je ook op de foto gezien wat een heerlijk rustig kielzog zo'n stoomschip bewerkstelligd.....................!?.

m.v.g. Roy
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Door deze gangen moesten Willem en ik met die lompe lange ladder sjouwen, en NERGENS KRASSEN OF STOTEN!!!! Kreun....
Afbeelding
Weer zo`n prachtige trap, deze ging naar beneden :shock: . Hier moesten we vlug wezen met onze ladder, de passagiers mochten niet worden gestoord....
Afbeelding
Zaaaalig, zo`n cruise....
Afbeelding
Jaren later, toen ik in het Suezkanal op de Batjan van de Nedlloyd zat, zagen we in de verte iets aankomen. Heel klein. Boots de Ruijg, die scherpe ogen had, zei dat is de Rotterdam. Ik zei dat kan niet, want die is grijs. Maar hij had gelijk. Het was de Rotterdam, in de zwarte tjet.....Geen gezicht.
Afbeelding
Zo, en nou hou ik er effe mee op. Dit heeft me meer als twee uur gekost, ben al een keer van m`n kruk gevallen en zit net weer recht. Eerst een versnapering.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hoi Bankie, :D

Prachtig man!
Met die foto's erbij komen je verhalen nog meer tot leven.
En Harry ook jij bedankt, pracht foto's! :D

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ben gewoon jalours op Bram geworden, met dat powerliften. Ga ook maar `s beginnen, rustig aan da wel, met drie veertjes.....powertrekken...

Afbeelding
Bram

Bericht door Bram »

:D Gearard ga zo door mien jong ,dan kan je mij straks vervangen.
Groets {en waar is oze echte kater?}

Afbeelding

Bram :D
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram. Die komt, ik moet nu afwassen, en thee zetten......


Plaats reactie