Shanty's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

De Kamper Kogge uit Zwolle


Jos ik hoor net dat de stadspoorten in Zwolle gesloten zijn. Er schijnen gewapende soldaten uitgerust met hellebaarden en musketten uit Kampen onderweg te zijn om de Kamper Kogge te heroveren. Zwolle is al eens gebrouilleerd (mooiste nederlands woord) geweest met Kampen. Aan dat akkefietje, hebben zoals je weet, de Zwollenaren de Geuzennaam Blauwvingers overgehouden. De zich voorzichtig herstellende relatie is door jouw uitlating weer op scherp gezet. Je wordt bedankt! Het wordt echt tijd dat je je eens gaat ontspannen op de kogge Costa Europa. Maar kom alsteblieft niet te te dicht bij de machine- en airconditioningkamer. Trouwens een leuke geste van je baas zo'n geschenk voor je zestigste verjaardag. Hoor net dat de voetbalwedstrijd Zwolse Boys - DOS Kampen dank zij jouw ongelukkige uitlating door de KNVB als risicowedstrijd is aangemerkt. Doe me een lol plak er nog een trip naar Canada aan vast. Misschien kan de allerbekendste Zwolse ex machinistenschoolleerling je nog een en ander bijbrengen.
Anne

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Anne,
Ik vond het ook al een beetje vreemd, maar het wapen van Zwolle staat op het schip en nu begin ik te twijfelen of die blauwwitte vlag de vlag van Zwolle of van Kampen is...
En aan boord stappen om deze domme vraag te stellen leek me ook niet zo verstandig, vanwege de hellebaardiers die dreigend op ons neerkeken.
Dus voor alle zekerheid heb ik die "Blauwvingers" maar op vier streken gehouden.
Zag ook nergens een uithangbord met "Grolsch". Misschien was DAT wel de reden.
All the best
Jos
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding

Vanmiddag was het gezellig op de boulevard van IJmuiden strand met de Raddraaiers ook uit IJmuiden.

gr Arie Ros
Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Bericht door Arie Ros »

Gast was ik, stom vergeten in te loggen.

gr Arie Ros
ed

shanties

Bericht door ed »

Hoi Jos en kombuizers
Weet je nog die tekenleraar/ex zeeman met z'n schilderijen?
Die zit ook bij een shantiekoor. Namelijk 'Dwars Getuigd'.
Deze groep van zo'n vijftig man komt uit het Brabantse Nuenen waar in de vertste verte geen zee te bekennen is maar waarvan de meesten toch met zeilen of varen te maken hebben.
We zijn te vinden en te beluisteren op www.dwarsgetuigd.nl We hebben twee cd's uitgebracht en werken alweer aan nieuwe shanties. In oktober doen we weer mee met de shantiekoren in Grouw.
Lecko voor en achter, Ed
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Arie en Ed,
Mooie actiefoto, Arie en Ed, lijkt me soms wel leuk om mee te zingen bij een shantykoor, maar nu heb ik er even geen tijd voor.
Vooral die solo's vind ik soms erg goed en altijd erg dapper, want er wil nog wel eens een stuk baard of zoiets in de keel zitten.

Voor de echte liefhebbers uit IJmuiden en omstreken, a.s. weekend het havenfestival.
All the best
Jos

http://www.havenfestivalijmuiden.nl/
Bram

Shanty`s

Bericht door Bram »

:D Hoi Jos ,heb je nog wat nieuws van het Shanty festival?????,of nog verzoeknummers?
8) Groetjes Bram
Gast

Bericht door Gast »

shantymhttp://img186.imageshack.us/img186/2825/herschaaldekopievanjanshantyma.jpg
Deze shantyman isook weer thuis na 'n heftig weekend.
Gr Jan
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram,
We zaten zaterdag precies aan de verkeerde kant van de haven wat shantykoren aanging.
Maar ons verder prima vermaakt.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Afbeelding
Misschien klopt het nu beter.
Gr Jan


Plaats reactie