Havenmuts

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ikke jan
Contacteer:

Bericht door ikke jan » 20 aug 2005 14:39

Beste mensen,
Als godvrezend eerlijk zeeman heb ik altijd mijn best gedaan om vrouwvolk van boord te weren.
Maar ja, men moet met zijn tijd meegaan.
Ik kreeg vorige week een bekeuring van een vrouwelijke politieagent, die mij aanhield omdat mijn fiets niet aan de huidige regels voldeed.
Ik heb deze fiets al 50 jaar, toen maakten ze nog echte fietsen.
Ik moest ermee naar de fietsenmaker, om een en ander aan te laten passen aan de huidige verkeersregelementen.
Deze vakman vertelde mij dat er geen licht op zat. Klopt, ik fiets nooit in het donker, dus waarom zou ik licht op mijn fiets moeten hebben.
Is wel verplicht, kreeg ik te horen.
40 euro voor de bekeuring en 68 euro voor de fietsenmaker.

Ik vind wel dat de havenmuts mooie foto's mag plaatsen en niet moet worden afgeschrikt door die Bram, die van die prentjes plaatst zoals de matrozen die vroeger aan boord boven hun kooi hadden hangen.
Foto's uit de Lach en de Playboy.
Toen sloeg de zedeloosheid al toe.
En nu begint het alweer te regenen.
Ik groet u allen.
Ikke Jan
Zwarte wolken hebben altijd boven mijn hoofd gehangen. Het was mijn lot voor altijd ongelukkig te zijn.

Leen B

Havenmuts.

Bericht door Leen B » 22 aug 2005 17:43

Hallo Rose :D om nog even op jou naam Havenmuts terug te komen :lol: hier vonden we dat wel grappig. :lol: Als jong vadertje had ik drie tiener dochters en een zoon. Als de mutsenclub :P zoals Aly mijn vrouw onze drie dochters en zichzelf noemde :wink: [ toen ook al] wat te bespreken hadden, moesten ik en mijn zoon altijd het veld ruimen. :evil: Dus was jouw aanduiding havenmuts helemaal geen nieuws hier. :wink: Als mijn vrouw nachtdienst had ging ik altijd Zaterdags de boodschappen doen. Bij van Leeuwen op de hoek ,zo,n ouderwets winkeltje waar alles nog in puntzakken[jes] werd geschept en gewogen. Ik las dan alles van een briefje af, en het leukste vond ik altijd als Mevrouw van Leeuwen, haar zelf mij hielp. :lol: Daar de Mutsen toen allemaal ongesteld werden hadden we een heleboel veel maandverband nodig :!: Nefa hete dat merk toentertijd ik zou niet weten of dat merk nog bestaat. :cry: Maar ik wachte altijd tot het laatste moment om het maandverband aan mevrouw van Leeuwen te vragen. Wenst u nog iets :?: vroeg ze dan op zeker moment aan mij,me met haar glimmend met groene zeep gewassen gezicht aankijkend. Ja zei ik dan met stemverheffing zodat alle klanten van ons christelijke dorp het zouden kunnen horen. Ik zou graag vier pakken hangmatjes voor zieke mutsen van het merk Nefa van u willen hebben? Nou Rose ik kan je vertellen een tomaat kon niet roder worden dan mevrouw v/ Leeuwen na mijn vraag werd. :lol: :lol: Als ik dan later thuis de boodschappen uitpakte zaten de pakken Nefa altijd onderin de doos weg gepakt in zakken van grauw papier net of het iets heel smerig was :twisted: Leen :P :P :P

Joke
Contacteer:

Bericht door Joke » 22 aug 2005 18:19

hahahaha, mooi verhaal Leen. Die lange van mij heeft het altijd over z'n harem. We hebben 2 dochters. Hij roept ook altijd.... dat huishouden van mij!? Denk je dat ik voor m'n lol ben gaan varen. Dat zou iedereen doen met die'n "wijven" van mij! 8)
Schepen verdwijnen niet achter de horizon, je ziet ze alleen niet meer.

Havenmuts

Havenmuts

Bericht door Havenmuts » 23 aug 2005 07:56

:D Bedankt voor de leuke reacties,lang geleden begon mijn nicht met de term muts,wij als Amsterdammers zijnde vonden dat typisch Haags(daar kwam ze vandaan)en het klonk wel geinig :lol: Het merk Nefa kom je niet meer tegen,het is tegenwoordig met vleugels en dat betekent dat de boodschappentassen dicht moeten tegen weg vliegen...Oh en heren onder ons,wij dames beginnen dus niet over maandverband!!!Wat ik altijd deed was boven op de bagage de nodige pakken inpakken,als ik controle had dan floepte dat uit de overvolle koffers en mocht ik snel doorlopen!!Gisteren met de Sail Out was er een feestje voor het werkvolk(Bij Spliet zullen dat wel niet hebben gedaan),tent en vlonder met tafeltjes en stoelen.We mochten familie meenemen muv kinderen onder de 8 jaar. Ben een containerkraan opgeweest en we hebben wat fictieve containers verwerkt.Was leuk en ik heb aardige foto's gemaakt.Ik moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik jullie kan laten meegenieten,Ronny heeft al een mailtje met een URL (?) gestuurd,thuis moet ik het nog even uitzoeken,even geduld aub.Havenmuts. 8)

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs » 23 aug 2005 09:19

Hallo Rose, een hele goedemorgen en ook van mijn kant welkom aan boord :D . Ik had nog niet de tijd om echt aan te sluiten in de rij der begroetingen, want er moest kolen getremd en verstookt worden de laatste dagen. Het lijkt me erg plezierig om je verhalen te lezen, dus steek van wal :wink: .

Ha Leen, jouw verhaal doet me er aan denken dat toen ik 17 was(alweer 28 jaar geleden pfffffff) ik voor de eerste keer voor condooms op pad ging. Met een ietwat rood hoofd ging ik de drogisterij in de buurt binnen. Ik treuzelde net zo lang totdat ik de enige klant was en liep naar de balie. Nou moet ik vertellen dat deze drogist christelijk gereformeerd was, zo'n 60 jarige man met zo'n hele, strenge,zuinig ogende bril en strak in driedelig. Hij vroeg me vriendelijk wat ik wilde en ik stamelde "Durex, the best there is enne.... extra sterk meneer". :oops: :oops: :oops: .
Hij verstrakte onmiddelijk, trok ergens onder uit de toonbank een bak met rubbers , en deed het gevraagde met een evenzo strak gezicht in een evenzo stemmige bruine zak en gaf zonder iets te zeggen het wisselgeld terug. Ik kan je wel vertellen dat ik snel de benen maakte!!!
Waarschijnlijk had ik in zijn ogen hele fouten plannen! 8) 8) :D

groetjes Ton

ikke jan
Contacteer:

Havenmuts

Bericht door ikke jan » 23 aug 2005 16:53

Tja die Meester Bal is weer eens goddeloos bezig met zijn verhaal over zieke mutsen. Walgelijk zoals die man het altijd weer zo weet te brengen dat het een godvruchtige zeeman de haren ten bergen doen reizen. Deze man heeft gelijk Kees Bloemkool geen greintje respect voor anders denkende mensen. Begrijpt zo,n man niet dat onze here zo,n muts zoals hij die oneerbiedig placht te noemen. Verheven heeft tot de Kathedraal waar het leven op deze aarde in geschapen word. En dan die Havenmuts die dat verband met vleugeltje, ik wist niet dat er vleugeltjes aanzaten. Ze boven in haar koffer pakt zo dat de eerbiedige douanebeambte zich een ongeluk schrikt, als hij daar in graait en ze uit de koffer ziet rollen. Een beambte benoemd door toedoen van onze here,en dan in barre omstandigheden, mede door toedoen van zo,n vrouw zijn werk moet doen. En dan nog die v/d Sluis die een goed christelijke drogist in verlegenheid brengt om condooms bij hem te gaan kopen. Die goede godvrezende man schrok zich een ongeluk toen hem die vraag om Durex ter ore kwamen. Bestaat er dan helemaal geen respect meer in deze goddeloze wereld. Ik zeg u het einde is nabij de gelovigen zullen gezegend in de hemel opgenomen worden, en ik zeg u nogmaals de ongelovigen zullen in de hel branden. Ikke Jan
Zwarte wolken hebben altijd boven mijn hoofd gehangen. Het was mijn lot voor altijd ongelukkig te zijn.

Bram

Havenmuts

Bericht door Bram » 23 aug 2005 19:02

:D Moest ik ff van me alter ego op antwoorden.
Beste brave zwarte kous Ikke Jan,als jou godvruchtige Apother een klein beetje moraal had gehad ,dan had hij geen kapotjes in zijn geestelijke medicijn winkeltje gehad,maar ja als geld om de hoek komt kijken,dan gaat het moraal zakken,allen die uitgestreken smoel blijft het zelfde.
Sinbad
:D Groetjes Bram :shock: :wink: :evil:

Kees Bloemkool
Contacteer:

Bericht door Kees Bloemkool » 27 aug 2005 00:00

Hallo Manne,
Die Ikke Jan lult mooi, Kees hept het er al eerder over gehad.
Kees had een keertje iets opgelope.
Ken gebeure.
Kees naar Ikke Jan.
"Stuur, ik hept een druiper an me reet".
Zegt die droogkloot: "Dat is wel een heel vreemde plaats om een druipert op te lopen".
Ik zegt: "Dat is bij wijze van spreke".
"Dan gaan we de spuit maar even uitkoken en even in het medisch handboek, de papieren dokter, kijken hoe ik het verder moet aanpakken".
Kees hept daar als bestman al ervaring mee opgedaan en legte hem uit hoe je een ampulletje pennicilne in die spuit mot opzuige, effe de lucht eruit suige en in de rechterbovenbil die handel erin mot knalle.
Staat die vogel met die spuit boven mijn kont en begint dan:
"Waarom hept je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?"
"Omdat ik die ik op deze kloteboot niet kon krijgen, omdat jij zo godsvruchtig ben".
"Hier een klein voorbeeld van de straf des here"".
Knalt die klojo de spuit erin en breekt de naald af.
"Hier een groter voorbeeld van de straf des here".
"Komp na een uurtje maar weer terug, dan is de nieuwe naald steriel en geen alcohol gebruiken, want in combinatie met peniciline kan dat catrosofale gevolgen hebben".
Kees hoort al ze hele leve van dokters; as je oud wil worden mot je stoppe met roke en drinke, dus dat gelul van Ikke Jan hept ik ook maar in de wind geslage.
Dus een uurtje later weer op de slachtbank.
"Jij hept mijn goede raad in de wind geslagen" begint Ikke Jan te neuzelen. Ik ben onder de rook van de jeneverstad Schiedam geboren en getogen, zelfs daar heeft het nog zo erg gestonken".
Toen begon die weer opnieuw met de bekende ceremonie.
Ampulletje tegen het licht houwe, spuit erin, kijke of er geen lucht meer inzat en opeens Knal!
Ik nog roepe: Voorzichtig erin spuite, maar hij knalde die hele handel er meteen in.
Hept een paar weke niet normaal kunne zitte en lope.
Maar kon wel stappe en wippe.
DE BALLUUUHHHHHHHHH
No Money, No Honey

Bram

haven muts

Bericht door Bram » 27 aug 2005 01:01

:D Hallo Kees, ouwe maat , ik wou mijn eigge aanmelden,maar lukte nie.
mischien ken je me nie meer,maar here a foto from me.

Afbeelding

Ik mot het ff via die Bram doen{Tjonge tjonge wat een zeikerd kan hij toch weze ,was vroeger in de vetput ook al zo.}
Ik weet nog van Campo Legro dat we samen al singend naar boord toe liepen met het overbekende lied:
ik heb een druiper opgelopen
het is er een van zeven knopen
jo ho joho
en de stuurman die kan stikken
met al zijn peneciline prikken
jo ho joho
de rest wasse me vergeten ,maar we stonde wel in de kijkdage bij de stuur.vraag ff aan die wipmaster van je hoe en waar ik me eige mot anmelde
Dirty Dick
eigenlijk een beetje tegen me zin om hem op het forum te melden,maar in de vetput een gouwe gozer Dicky.{Oliebaron}heeft van menig tremmer een goeie motorman gemaakt.
Groetjes Bram

Plaats reactie