Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Containerschepen

Bericht door Joost.R »

Fire-hit Maersk Honam to be shipped to Hyundai Heavy for rebuilding

International sources say the ship has been cut in two at the Drydock World Dubai (UAE).
The heavy-lift vessel Xin Guang Hua will transport the 228.5-meter-long sound section, from midship to stern, to South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries, where it would be rebuilt, in February. The section is expected to arrive at the shipyard in March 2019, where it would be rebuilt with a new forward section.
The rebuilt ship is planned to resume operations in the second half of 2019

Source: Safety4Sea

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Containerschepen

Bericht door Joost.R »

ONE Achieved Container Loading Records in two Consecutive Weeks by MOL TRUST and MOL TRADITION

In late December 2018, two vessels operated by Ocean Network Express (ONE), namely MOL TRUST and MOL TRADITION, set a loading record of 18,694 TEU and 18,767 TEU respectively.
one.jpg
one.jpg (49.13 KiB) 4879 keer bekeken
MOL TRUST, which operates in ONE’s “Far East Loop 2 (FE2)” service in THE Alliance, achieved the record on her Singapore westbound departure destined to North Europe on 24 December 2018.

MOL TRADITION, which operates in the same FE2 service, renewed ONE’s record on her Singapore westbound departure on 29 December 2018. Both vessels are the largest container ships in ONE fleet.

These loading records were achieved by the strong customer support to this service, excellent performance and cooperation of the terminal operators, as well as the continuous challenges made by ONE’s stowage planners and shipping crew to optimize vessel’s capacity and cargo weight distribution.

Source: ONE
Gebruikersavatar
asuncion
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 jan 2019 23:54
Locatie: torrevieja

Re: Containerschepen

Bericht door asuncion »

images (12).jpg
images (12).jpg (11.65 KiB) 4660 keer bekeken
Zelfs de oude Cast schepen doen het nog goed in Paraguay

Groet Joop
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Containerschepen

Bericht door Joost.R »

Evergreen Line Adds Two Mega-Ships To Its Fleet

Taiwanese container ship operator Evergreen has added its second and third ultra-large container ships to its fleet with the delivery of the Ever Gifted and Ever Grade from the Japanese shipyard at Imabari.
eg.jpg
eg.jpg (66.87 KiB) 4587 keer bekeken
The two sister ships will join the Ever Golden in the China-Europe-Mediterranean (CEM) trades operated by the Ocean Alliance. All three vessels have a nominal capacity of 20,150 twenty-foot equivalent units (TEU). The 400-meter-long ships have power-points for 1,300 reefer containers and will offer significant economies of scale to the line.

The ships will operate as part of the CEM service out of North China, via Shanghai, Colombo and the Suez Canal to the Mediterranean, Felixstowe, Rotterdam and Hamburg.
An Evergreen official said, "These ships will replace 14,000 TEU vessels currently operating in the Asia to Europe service and they will increase the weekly capacity by a further 6,000 TEU each."

The new ships are part of an 11-vessel order of similar ships contracted by Evergreen from Japan's Imabari yard in 2015, with the remaining ships expected to be delivered over the course of this year.

Evergreen is a member of the 323-vessel Ocean Alliance, which was formed in the spring of 2017. The alliance includes French line CMA CGM, COSCO Container Lines, and Orient and Overseas Container Lines.
Singapore-based Synergy Group will manage the new vessels. Synergy manages over 200 ships in its fleet, which range from container ships to very large ethane carriers.

Captain Rajesh Unni, CEO and founder of said, the vessels are "The most efficient, enviro-friendly and impressive vessels deployed across Evergreen's service network. They offer fuel-efficient head-haul options and slow steaming variations on backhauls. We are absolutely delighted to have been entrusted with their safe operation."

Source: Freightwaves
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos »

Joost,
Jou denkelijk nog welbekend.
Boeg van "Atlantic Lady" hoog boven de huizen torend en bij aanrijden naar de werf in Heusden al vanaf afstand te zien.
Zoals eerder door mij gememoreerd op dat moment de "Echte Reus van Heusden" en daarmee alle voorlopende "Reusjes van Heusden" achter zich latend.
Dacht eigenlijk niet voor zo heel lang, want dacht na enkele jaren voorbij gestreefd te zijn door de BOKA Hoppers QotN & Fairway.
Althans ligt me vaag bij.
Gr. Koos
Bijlagen
Atl.Lady kort voor tewaterlating (5).jpg
Atl.Lady kort voor tewaterlating (5).jpg (165.68 KiB) 4470 keer bekeken
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos »

En wat ik er van over heb gehouden.
Een Delfts Blauwe cake schaal en een Delfts Blauwe asbak.
De laatste kan nog wel eens van waarde worden als het forceerpunt wordt bereikt en dit niet meer is toegestaan.
Gr. Koos
Bijlagen
Atlantic Lady  in Delfts Blauw.JPG
Atlantic Lady in Delfts Blauw.JPG (125.43 KiB) 4469 keer bekeken
Achterzijde Cake schaal Atlantic Lady.JPG
Achterzijde Cake schaal Atlantic Lady.JPG (80.1 KiB) 4469 keer bekeken
Delfts Blauwe asbak Atlantic Lady.JPG
Delfts Blauwe asbak Atlantic Lady.JPG (132.73 KiB) 4469 keer bekeken
Achterzijde asbak Atl.Lady.JPG
Achterzijde asbak Atl.Lady.JPG (98.48 KiB) 4469 keer bekeken
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Containerschepen

Bericht door jacko »

Lekker bezig Koos. :-D :-D

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos »

Hoe bedoel je Hans ??
Doel je soms op die asbak ????
Moet jij vast een roker zijn. :mrgreen:
Ik trouwens niet maar heb er totaal geen problemen mee als iemand dat wel doet.
M'n eega stak ook wel eens een sigaretje op en ik ook nooit geen problemen mee gehad.
Zou wel een beetje hypocriet zijn geweest.
Ikzelf altijd tussen de gassies en allerlei andere troep rondgeslopen en zeker ook wel ingeademd en ga ik vooral een ander niet vertellen dat ie
geen peukie op mag steken.
Was zelfs zo dat ik die tijd dat je een ander daar niet meer mee lastig mocht vallen, welhaast alle rokende TD-collega's bij mijn in m'n kantoor een peuk op kwamen steken omdat ze wisten dat ik daar geen probleem mee had.
Maar op een gegeven moment werd dat ook te gek en heb toen "ludiek" de Inkoop afd. de opdracht gegeven een misthoorn voor me te bestellen.
En m'n eega mij telkens bij thuiskomst maar confronteren met het gezegde " Dacht dat jij niet rookte ? ".
Stonk nog harder dan een kolen gestookte bovenboot.
Maar klets je er dan maar eens uit !!!!!.
Op een gegeven moment werd het trouwens wat te gek en heb ze allemaal m'n kantoorkamer uitgejaagd en al heel snel kwamen toen die rooksecties met afzuigfannen op de afdelingen en daarna iedereen (rokers/rooksters) naar buiten in de open lucht.
Moest je bijna een aanloop nemen om naar binnen te kunnen met al die verslaafden voor de ingang.
Er zijn, en zal nog wel zo zijn toch wel een aanzienlijk aantal effectieve uren verloren gegaan met die hobby.
Maar a la, leven en laten leven is toch het motto ?
Gr. Koos
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Containerschepen

Bericht door Koos »

Heren,
Hier nog een paar plaatjes van het achterwerk van die 'Atlantic Lady" tijdens de bouw.
Slanker kon bijna niet.
Foto's zouden ze bijna op kunnen nemen in die afslankboekjes voor dames. :oops: :lol:
Ter info: De eerlijkheid dient mij hier te melden dat de door mij hier geplaatste zw/w plaatjes heb onttrokken uit het destijdse "Verolme Compass.
Was het personeelsblad van VSH en kwam er bij opruim wzh. weer een stelletje tegen.
Hegb ik die bouwperiode ook vaak zelf zeer regelmatig foto's gemaakt en ging dan ook vaak met het bakje in de kraan omhoog.
Waren zeer interessante beelden kan ik mij nog herinneren en ook vaak verhelderend tijdens de vaart bij nog eens wat napluizen ed.
Echter zijn die allemaal bij OAL gebleven.
Gr. Koos
Bijlagen
Bijna kontje van Atl.Lady (1).jpg
Bijna kontje van Atl.Lady (1).jpg (155.63 KiB) 9023 keer bekeken
Het strak gelijnde kontje van Atl.Lady (2).jpg
Het strak gelijnde kontje van Atl.Lady (2).jpg (241.47 KiB) 9023 keer bekeken
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Containerschepen

Bericht door jacko »

Koos
Nee hoor nooit gerookt , die sloffen sigaretten waren voor de stap centjes in Brazilië.
Ik bedoelde je hele verhalen die je schrijft.
Ook voor een dekzwabber interessant om te lezen.

Groetjes
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie