Containerschepen
Re: Containerschepen
Tja, zal best wel Arie.
Geeft zeker ook veel gemakken in de binnenvaart en niet allemaal een geklooi met ankers en meertrossen.
Trouwens in/op de rivieren ook al jaren geleden toegepast op zandjakkertje en aanmeer zolderschuiten.
Alleen bij GHV schepen wat meer trickie
Fijne dag nog . Zo te zien de zon in Dordrecht dus zal die er bij ons ook wel zijn.
Gr. Koos
Geeft zeker ook veel gemakken in de binnenvaart en niet allemaal een geklooi met ankers en meertrossen.
Trouwens in/op de rivieren ook al jaren geleden toegepast op zandjakkertje en aanmeer zolderschuiten.
Alleen bij GHV schepen wat meer trickie
Fijne dag nog . Zo te zien de zon in Dordrecht dus zal die er bij ons ook wel zijn.
Gr. Koos
Re: Containerschepen
Ocean Network Express Pte. Ltd. (ONE) announced earlier today that ONE GRUS, with a carrying capacity of 14,000 TEU, has been successfully delivered at Kure Shipyard of Japan Marine United Corporation. The sublet owner is Nippon Yusen Kaisha.
This is ONE’s first delivery this year, and the 5 th newly built 14,000 TEU magenta containership, after ONE COLUMBA (delivery date on 16th November 2018). It is equipped with outstanding safety and environmentally-friendly capabilities such as structural arrest technology and highly efficient welding technology.
ONE GRUS employs a hull form that improves efficiency in cargo-loading, which is achieved by minimized engine-room space. It also has excellent structural safety due to its Crack Arrest Technology. Additionally, the vessel is equipped with world’s first “dual rating system” technology in its main diesel engine, with two selected output for high or low rating. This allows flexibility in operations and improve in fuel efficiency, resulting in significant reduction of greenhouse gases.
The navigation bridge adopted the Integrated Navigation System (INS), which consolidates functions of vessel systems to efficiently reduce the workload of operators. Furthermore, for safety improvement, a wide window is also newly employed for widen visibility which aid the vessel operators from the wing of vessel’s bridge when berthing and unberthing.
She will phase in THE Alliance’s Asia to Europe 5 (FE5) service, with its port rotation Laem Chabang, Cai Mep, Singapore, Colombo, Rotterdam, Hamburg, Antwerp, Southampton, Jeddah, Colombo, Singapore and Laem Chabang.
Vessel’s Specifications of ONE GRUS
LOA 364.15 M Deadweight Tons 138,611 T
Beam 50.6 M Net Tons 146,694 T
Depth 29.5 M Capacity 14,052 TEU
Full Draft 15.8 M Flag Japan
Source: ONE
ONE GRUS employs a hull form that improves efficiency in cargo-loading, which is achieved by minimized engine-room space. It also has excellent structural safety due to its Crack Arrest Technology. Additionally, the vessel is equipped with world’s first “dual rating system” technology in its main diesel engine, with two selected output for high or low rating. This allows flexibility in operations and improve in fuel efficiency, resulting in significant reduction of greenhouse gases.
The navigation bridge adopted the Integrated Navigation System (INS), which consolidates functions of vessel systems to efficiently reduce the workload of operators. Furthermore, for safety improvement, a wide window is also newly employed for widen visibility which aid the vessel operators from the wing of vessel’s bridge when berthing and unberthing.
She will phase in THE Alliance’s Asia to Europe 5 (FE5) service, with its port rotation Laem Chabang, Cai Mep, Singapore, Colombo, Rotterdam, Hamburg, Antwerp, Southampton, Jeddah, Colombo, Singapore and Laem Chabang.
Vessel’s Specifications of ONE GRUS
LOA 364.15 M Deadweight Tons 138,611 T
Beam 50.6 M Net Tons 146,694 T
Depth 29.5 M Capacity 14,052 TEU
Full Draft 15.8 M Flag Japan
Source: ONE
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
ALIANÇA MANAUS 2004 Gebouwd bij Kvaerner Warnow Werft GmbH Rostock voor Cap Nelson Maritime Ltd
als SANTOS EXPRESS.( 2.524 TEU)
Vanaf 2008 in Management van Aliança Navegação e Logistica Ltda Sao Paulo en hernoemd ALIANÇA MANAUS
+
ALIANCA ENERGIA 2012 Gebouwd bij China Changjiang Shipping group, Qingshan Shipyard als TASMANIC WINTER
voor Heino Winter GmbH & Co. KG Hamburg.
Hernoemd BBC Summer (2012)
In 2014 over naar Tasmanic Winter Shipping Co. Hamburg met management van Aliança Sao Paulo en hernoemd
ALIANÇA ENERGIA.
Gebouwd voor container vervoer (1.011 TEU) maar nu voor vervoer van onderdelen voor windmolenparken op zee.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
CAP SAN LORENZO 2013 Gebouwd bij Hyundai Ulsan South Korea Gross 118938 333mx48m
Eigenaar Oetker August - Bielefeld
Mang. Columbus Shipmanagement - Hamburg
Liep in april 2015 aan de grond bij Vlissingen, maar geen schade opgelopen. Onderweg van Antwerpen naar le Havre.
In december 2016 werd aan boord in de haven van Santos 225kg cocaine aangetroffen in een container
geladen met chocolade met bestemming Rotterdam. Het is niet bekend geworden of de drugs aan boord in de
container zijn verstopt, of dat dit aan de wal heeft plaats gevonden.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
+ ETIENNE DENIS 1984 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique Saint Nazaire
Ex - URSULA DELMAS 1989 Ex - NEDLLOyD ZAANDAM 1990 Ex - SHERBRO 1991 EX - URSULA DELMAS 1994
Ex - MSC IPANEMA 2003 Ex - URSULA DELMAS 2004
In 2008 gesloopt te Bangladesh
In december 1993 als SHERBRO op een reis van Cherbourg naar St Nazaire 90 containers met gevaarlijke stoffen verloren
voor de Franse kust. Scheeps eigenaar DELMAS verklaarde destijds ''to pay the costs of cleaning all the substances which
escaped from the containers''. Of dat ook werkelijk is gebeurd is niet bekend.
Een zelfde geval recentelijk voor de noord Nederlandse kust met de MSC ZOE. Hoe loopt dat af?
Re: Containerschepen
Het laatste wat ik over de vergoeding van gemaakte kosten gelezen heb is dat M.S.C. de 1e twee rekeningen afgewezen heeft. Dit in schril contrast met hetgeen ze zelf aangeboden hadden.
Maar ja, de reputatie van deze rederij kennende, sta ik hier niet van te kijken.
Gesteld dat het kan, misschien eerst maar eens wereld wijd wat schepen van M.S.C. vast houden ?.
m.v.g., Roy
Maar ja, de reputatie van deze rederij kennende, sta ik hier niet van te kijken.
Gesteld dat het kan, misschien eerst maar eens wereld wijd wat schepen van M.S.C. vast houden ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
Inland Container Traffic. op de Waal bij Haaften.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MAESTRA CARIBE 1994 gebouwd bij MTW Schiffswerft GmbH Wismar Duitsland als WESTERHERVER voor Westerherver Shipping Monrovia.
In 1994 al verchartered aan CCNI - Companhia Chilesa de Navegação Interoceanica Valparaiso als CNNI ATACAMA.
In 1996 hernoemd als MAERSK RIO GRANDE.
In 1997 weer als WESTERHERVER.
In 1998 als MAERSK DURBAN.
In 1999 weer als WESTERHERVER.
Nog in 1999 hernoemd als P&O NEDLLOYD COLERIDGE. In 2004 weer als WESTERHERVER.
In 2011 verkocht aan Maestra Navegação e Logistica S.A. Sao Paulo (Brasil) als MAESTRA CARIBE.
In 2014 verkocht voor de sloop als CARIBE naar Alang India.
+ +
MAESTRA PACIFICIO iN 1994 Gebouwd bij dezelfde werf (MTW Schiffswerft GmbH Wismar) als WESTERDEICH voor Westerdeich Shipping Hamburg.
Na de nieuwbouw in 1994 verchartered aan SeaLand als TSL GALLANT.
In 1996 door Maersk korte tijd gechartered ook als MAERSK RIO GRANDE.
Daarna in 1996 verchartered aan de ZIM als ZIM SANTOS.
Nog in het zelfde jaar 1996 weer hernoemd als WESTERDEICH.
In 1999 weer verchartered aan de ZIM als ZIM SANTOS.
Daarna in 1999 verchartered aan de PIL als KOTA SERIKAT.
In 2000 verchartered aan de CMA CGM als INDAMEX LIBERTY.
In 2003 verchartered aan de SCI als WESTERDEICH.
In 2011 verkocht aan Maestra Sao Paulo als MAESTRA PACIFICO.
In 2014 verkocht voor de sloop als PACIFICO naar Alang India.
Het waren twee zusterschepen.
Re: Containerschepen
Roy, één of meerdere schepen vasthouden is op zich een fluitje van een cent! Mits je dus goede onderbouwde reden aanvoert, en die heeft men. Het leukste is dat om in de USA te doen. Dan krijg je een echte sheriff aan boord die het roer met een ketting vastzet en je verzekert dat je nu niet meer kan sturen. Heeft nog nooit van een tiller of automaat gehoord waar je dus rustig mee kan verder kachelen . Aleen de lafbekken hier durven het niet aan omdat ze dan allerlei dingen in hun hoofd gaan halen die terzijde staan. Let maar op dat als je het doet ze voor de rechtspraak al dokken, het gaat ze teveel kosten dus wil men er direct van af. Maar fluister die klunzen hier dat maar in hun oor!
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
PEDRO ALVARES CABRAL 2013 Gebouwd bij Shanghai Shipyard Co. Ltd Shanghai voor Aliança Navegação e Logistica Ltda Rio de Janeiro
Ze is een zusterschip van de BARTOLOMEU DIAS (Al eens eerder geplaatst)
en de
AMERICO VESPUCIO + +
en de
SEBASTIÃO CABOTO
+