Containerschepen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
+ ETIENNE DENIS 1984 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique Saint Nazaire
Ex - URSULA DELMAS 1989 Ex - NEDLLOyD ZAANDAM 1990 Ex - SHERBRO 1991 EX - URSULA DELMAS 1994
Ex - MSC IPANEMA 2003 Ex - URSULA DELMAS 2004
In 2008 gesloopt te Bangladesh
In december 1993 als SHERBRO op een reis van Cherbourg naar St Nazaire 90 containers met gevaarlijke stoffen verloren
voor de Franse kust. Scheeps eigenaar DELMAS verklaarde destijds ''to pay the costs of cleaning all the substances which
escaped from the containers''. Of dat ook werkelijk is gebeurd is niet bekend.
Een zelfde geval recentelijk voor de noord Nederlandse kust met de MSC ZOE. Hoe loopt dat af?
Re: Containerschepen
Het laatste wat ik over de vergoeding van gemaakte kosten gelezen heb is dat M.S.C. de 1e twee rekeningen afgewezen heeft. Dit in schril contrast met hetgeen ze zelf aangeboden hadden.
Maar ja, de reputatie van deze rederij kennende, sta ik hier niet van te kijken.
Gesteld dat het kan, misschien eerst maar eens wereld wijd wat schepen van M.S.C. vast houden ?.
m.v.g., Roy
Maar ja, de reputatie van deze rederij kennende, sta ik hier niet van te kijken.
Gesteld dat het kan, misschien eerst maar eens wereld wijd wat schepen van M.S.C. vast houden ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
Inland Container Traffic. op de Waal bij Haaften.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MAESTRA CARIBE 1994 gebouwd bij MTW Schiffswerft GmbH Wismar Duitsland als WESTERHERVER voor Westerherver Shipping Monrovia.
In 1994 al verchartered aan CCNI - Companhia Chilesa de Navegação Interoceanica Valparaiso als CNNI ATACAMA.
In 1996 hernoemd als MAERSK RIO GRANDE.
In 1997 weer als WESTERHERVER.
In 1998 als MAERSK DURBAN.
In 1999 weer als WESTERHERVER.
Nog in 1999 hernoemd als P&O NEDLLOYD COLERIDGE. In 2004 weer als WESTERHERVER.
In 2011 verkocht aan Maestra Navegação e Logistica S.A. Sao Paulo (Brasil) als MAESTRA CARIBE.
In 2014 verkocht voor de sloop als CARIBE naar Alang India.
+ +
MAESTRA PACIFICIO iN 1994 Gebouwd bij dezelfde werf (MTW Schiffswerft GmbH Wismar) als WESTERDEICH voor Westerdeich Shipping Hamburg.
Na de nieuwbouw in 1994 verchartered aan SeaLand als TSL GALLANT.
In 1996 door Maersk korte tijd gechartered ook als MAERSK RIO GRANDE.
Daarna in 1996 verchartered aan de ZIM als ZIM SANTOS.
Nog in het zelfde jaar 1996 weer hernoemd als WESTERDEICH.
In 1999 weer verchartered aan de ZIM als ZIM SANTOS.
Daarna in 1999 verchartered aan de PIL als KOTA SERIKAT.
In 2000 verchartered aan de CMA CGM als INDAMEX LIBERTY.
In 2003 verchartered aan de SCI als WESTERDEICH.
In 2011 verkocht aan Maestra Sao Paulo als MAESTRA PACIFICO.
In 2014 verkocht voor de sloop als PACIFICO naar Alang India.
Het waren twee zusterschepen.
Re: Containerschepen
Roy, één of meerdere schepen vasthouden is op zich een fluitje van een cent! Mits je dus goede onderbouwde reden aanvoert, en die heeft men. Het leukste is dat om in de USA te doen. Dan krijg je een echte sheriff aan boord die het roer met een ketting vastzet en je verzekert dat je nu niet meer kan sturen. Heeft nog nooit van een tiller of automaat gehoord waar je dus rustig mee kan verder kachelen . Aleen de lafbekken hier durven het niet aan omdat ze dan allerlei dingen in hun hoofd gaan halen die terzijde staan. Let maar op dat als je het doet ze voor de rechtspraak al dokken, het gaat ze teveel kosten dus wil men er direct van af. Maar fluister die klunzen hier dat maar in hun oor!
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
PEDRO ALVARES CABRAL 2013 Gebouwd bij Shanghai Shipyard Co. Ltd Shanghai voor Aliança Navegação e Logistica Ltda Rio de Janeiro
Ze is een zusterschip van de BARTOLOMEU DIAS (Al eens eerder geplaatst)
en de
AMERICO VESPUCIO + +
en de
SEBASTIÃO CABOTO
+
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Containerschepen
Als ik zo eens naar de beladingsgraad kijk van de Americo V moet er volgens mij dik geld bij
Re: Containerschepen
Kan overigens best meevallen, Jacob, hoewel op de 1e foto haar dozenruimte niet bepaald vol is...
Er komt nogal wat méér lading vanuit China dan er naartoe gaat, dus zit men te schreeuwen om containers... Ook die grote dozenboten nemen richting China een behoorlijk percentage van de capaciteit aan lege dozen mee, en dat wordt echt wel doorberekend. Kwestie van vraag&aanbod….
Dus deze is misschien wel met alleen maar lege dozen weg: dat zie je overigens in de feedervaart regelmatig...zelfs vaker dan met alleen maar volle...
Er komt nogal wat méér lading vanuit China dan er naartoe gaat, dus zit men te schreeuwen om containers... Ook die grote dozenboten nemen richting China een behoorlijk percentage van de capaciteit aan lege dozen mee, en dat wordt echt wel doorberekend. Kwestie van vraag&aanbod….
Dus deze is misschien wel met alleen maar lege dozen weg: dat zie je overigens in de feedervaart regelmatig...zelfs vaker dan met alleen maar volle...
Oost, west...ook best
Re: Containerschepen
Jan ik heb wel eens gehoord, van 35% is leeg van die doosjes Of het waar is ? daweetikooknie
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Containerschepen
Voor zover ik weet is de deklading aan de onderkant hele lichte lading (denk aan al dat plastic , incl gele bad-eendjes op de noord Nederlandse kust van de Zoe), en iig de bovenste 3 a 4 lagen leeg. Niet alleen ivm de aanvoer naar de verschepers (China), maar ook ivm stabiliteit (is mij verteld)
Maar behalve een stuk of wat aan dek van pakjesboten, en 1 containerschip (2e catagorie), de Abel Tasman, heb ik er ook 'gain verstaand vaan", eerlijkheidshalve ...
Maar behalve een stuk of wat aan dek van pakjesboten, en 1 containerschip (2e catagorie), de Abel Tasman, heb ik er ook 'gain verstaand vaan", eerlijkheidshalve ...
Oost, west...ook best