Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

de Maersk Erving

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(fotos van Patavaca)

IMO number: 9463023
1st name: MAERSK ERVING
owner: Zodiac Maritime
operator: Maersk
completion year: 2011
shipyard: Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd., South Korea
engine design: B&W
engine type: 12K98ME
power output (KW): 68.644
maximum speed (Kn): 25,8
overall length (m): 366,00
overall beam (m): 48,20
maximum draught (m): 15,50
maximum TEU capacity: 13092
deadweight (ton): 142.500
gross tonnage (ton): 133.000

Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door Frans de Lijster »

Zaterdag 7 mei in de Europahaven in Rotterdam:

Afbeelding
Maersk Ebba

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door Jancorjoh »

Hoi Frans,bedoel je misschien de Maersk Elba ?
De Maersk Ebba bestaat niet,wel de Ebba Maersk maar die hoort bij de E-klasse.
Die hebben de opbouw niet zo ver naar voren staan.

Vond nog een aardig PDF-je over de Emma Maersk

http://www.eu-magalog.eu/uploads/media/ ... rsk_08.pdf

Gr.John
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door albert s »

Is groter ook altijd mooier ??

Stukje reclame van Maersk.

http://www.youtube.com/MaerskCom/


Afbeelding
Gebruikersavatar
John79
Berichten: 281
Lid geworden op: 02 nov 2004 13:30
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door John79 »

Zijn geloof 4 schepen bijgekomen met een E naam, (Maersk Edinburgh, Maersk Emden, Maersk Eindhoven, Maersk Essen), brug in het midden, komt geloof nog een triple E klasse bij, maar pin me er niet op vast.
Kom ook eens kijken op: scheepvaartfoto.blogspot.nl/
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Albert schreef:Is groter ook altijd mooier ?
Nee, zeker niet.
Maar als "mooi" het criterium was, dan zouden we waarschijnlijk bij de clippers zijn blijven hangen... :wink:

Afbeelding

... want direct daarna kwam dit ...

Afbeelding

En dat is dan nog een mooie... :shock:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door jdbvos »

Nou, Theo....
als de brandstoffen echt beginnen op te raken, zien we een moderne variant van de klipper misschien wel weer terugkomen.....
In Japan hebben ze het echt al geprobeerd: schepen (deels) weer op windkracht te laten varen, en in Belgie (meen ik) een complete serie wowo's !
En -als ik heel eerlijk ben- snap ik niet echt waarom dat niet echt 'loopt'....
Toegegeven: A: het schip wordt zowel in bouw als in onderhoud, én in de bediening een stuk gecompliceerder...
B: Je vaartijden zijn afhankelijk van de elementen, dus dat maakt het voor "kantoor" en "haven" moeilijker ze in te plannen....
Maar dat wordt allemaal dan weer gecompenseerd door de enorme verlaging van het brandstofverbruik...dacht ik

Misschien zijn de baten gelijk aan de kosten, en wordt er daardoor van afgezien......
Want wáár vind je nog zeelui die qua opleiding nog kunnen zeilen....

Mijn vader had nog zeillessen, omdat de KHV door de heren in DenHaag niet tot motor- of stoomvaart geschikt werden geacht, en alle kusters dus ook als zeilschip uitgerust dienden te zijn....
Misschien ben jij ook nog van die catagorie....
Maar die zijn -voor de aktieve vaart gezien !! :wink: - 'uitgestorven', en blijft de Enkhuizer "zeevaartschool" over.
Oost, west...ook best
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door albert s »

“ foto”, is niet van E- classe maar van de nieuwe nog te bouwen “Triple –E classe” ,
18.000 TEU, Er worden er 10 van in Korea gebouwd, met een optie op nog 20 stuks.
400 m lang, 59 m breedt, max diepgang 14.5 m Deadweight 165.000 MT
Oplevering van 2013 tot 2015.
En volgens de geleerde zijn ze een stuk beter voor het milieu, o.a. brandstofbesparing
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

het verschil tussen de E klasse en de triple E klasse

de nieuwe generatie containerschepen worden de kolossen van de zee :-D
http://www.youtube.com/watch?v=zMct-d68CM0
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

de CMA CGM Marco Polo ......tot Juni 2013 even de "grootste" :-D

http://gcaptain.com/cgms-marco-polo-worlds-largest/


Plaats reactie