Containerschepen
Re: De grootste Containerschepen
de Maersk Erving
(fotos van Patavaca)
IMO number: 9463023
1st name: MAERSK ERVING
owner: Zodiac Maritime
operator: Maersk
completion year: 2011
shipyard: Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd., South Korea
engine design: B&W
engine type: 12K98ME
power output (KW): 68.644
maximum speed (Kn): 25,8
overall length (m): 366,00
overall beam (m): 48,20
maximum draught (m): 15,50
maximum TEU capacity: 13092
deadweight (ton): 142.500
gross tonnage (ton): 133.000
(fotos van Patavaca)
IMO number: 9463023
1st name: MAERSK ERVING
owner: Zodiac Maritime
operator: Maersk
completion year: 2011
shipyard: Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd., South Korea
engine design: B&W
engine type: 12K98ME
power output (KW): 68.644
maximum speed (Kn): 25,8
overall length (m): 366,00
overall beam (m): 48,20
maximum draught (m): 15,50
maximum TEU capacity: 13092
deadweight (ton): 142.500
gross tonnage (ton): 133.000
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: De grootste Containerschepen
Zaterdag 7 mei in de Europahaven in Rotterdam:
Maersk Ebba
Frans
Maersk Ebba
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
Re: De grootste Containerschepen
Hoi Frans,bedoel je misschien de Maersk Elba ?
De Maersk Ebba bestaat niet,wel de Ebba Maersk maar die hoort bij de E-klasse.
Die hebben de opbouw niet zo ver naar voren staan.
Vond nog een aardig PDF-je over de Emma Maersk
http://www.eu-magalog.eu/uploads/media/ ... rsk_08.pdf
Gr.John
De Maersk Ebba bestaat niet,wel de Ebba Maersk maar die hoort bij de E-klasse.
Die hebben de opbouw niet zo ver naar voren staan.
Vond nog een aardig PDF-je over de Emma Maersk
http://www.eu-magalog.eu/uploads/media/ ... rsk_08.pdf
Gr.John
Re: De grootste Containerschepen
Zijn geloof 4 schepen bijgekomen met een E naam, (Maersk Edinburgh, Maersk Emden, Maersk Eindhoven, Maersk Essen), brug in het midden, komt geloof nog een triple E klasse bij, maar pin me er niet op vast.
Kom ook eens kijken op: scheepvaartfoto.blogspot.nl/
Re: De grootste Containerschepen
Nee, zeker niet.Albert schreef:Is groter ook altijd mooier ?
Maar als "mooi" het criterium was, dan zouden we waarschijnlijk bij de clippers zijn blijven hangen...
... want direct daarna kwam dit ...
En dat is dan nog een mooie...
Re: De grootste Containerschepen
Nou, Theo....
als de brandstoffen echt beginnen op te raken, zien we een moderne variant van de klipper misschien wel weer terugkomen.....
In Japan hebben ze het echt al geprobeerd: schepen (deels) weer op windkracht te laten varen, en in Belgie (meen ik) een complete serie wowo's !
En -als ik heel eerlijk ben- snap ik niet echt waarom dat niet echt 'loopt'....
Toegegeven: A: het schip wordt zowel in bouw als in onderhoud, én in de bediening een stuk gecompliceerder...
B: Je vaartijden zijn afhankelijk van de elementen, dus dat maakt het voor "kantoor" en "haven" moeilijker ze in te plannen....
Maar dat wordt allemaal dan weer gecompenseerd door de enorme verlaging van het brandstofverbruik...dacht ik
Misschien zijn de baten gelijk aan de kosten, en wordt er daardoor van afgezien......
Want wáár vind je nog zeelui die qua opleiding nog kunnen zeilen....
Mijn vader had nog zeillessen, omdat de KHV door de heren in DenHaag niet tot motor- of stoomvaart geschikt werden geacht, en alle kusters dus ook als zeilschip uitgerust dienden te zijn....
Misschien ben jij ook nog van die catagorie....
Maar die zijn -voor de aktieve vaart gezien !! - 'uitgestorven', en blijft de Enkhuizer "zeevaartschool" over.
als de brandstoffen echt beginnen op te raken, zien we een moderne variant van de klipper misschien wel weer terugkomen.....
In Japan hebben ze het echt al geprobeerd: schepen (deels) weer op windkracht te laten varen, en in Belgie (meen ik) een complete serie wowo's !
En -als ik heel eerlijk ben- snap ik niet echt waarom dat niet echt 'loopt'....
Toegegeven: A: het schip wordt zowel in bouw als in onderhoud, én in de bediening een stuk gecompliceerder...
B: Je vaartijden zijn afhankelijk van de elementen, dus dat maakt het voor "kantoor" en "haven" moeilijker ze in te plannen....
Maar dat wordt allemaal dan weer gecompenseerd door de enorme verlaging van het brandstofverbruik...dacht ik
Misschien zijn de baten gelijk aan de kosten, en wordt er daardoor van afgezien......
Want wáár vind je nog zeelui die qua opleiding nog kunnen zeilen....
Mijn vader had nog zeillessen, omdat de KHV door de heren in DenHaag niet tot motor- of stoomvaart geschikt werden geacht, en alle kusters dus ook als zeilschip uitgerust dienden te zijn....
Misschien ben jij ook nog van die catagorie....
Maar die zijn -voor de aktieve vaart gezien !! - 'uitgestorven', en blijft de Enkhuizer "zeevaartschool" over.
Oost, west...ook best
Re: De grootste Containerschepen
“ foto”, is niet van E- classe maar van de nieuwe nog te bouwen “Triple –E classe” ,
18.000 TEU, Er worden er 10 van in Korea gebouwd, met een optie op nog 20 stuks.
400 m lang, 59 m breedt, max diepgang 14.5 m Deadweight 165.000 MT
Oplevering van 2013 tot 2015.
En volgens de geleerde zijn ze een stuk beter voor het milieu, o.a. brandstofbesparing
18.000 TEU, Er worden er 10 van in Korea gebouwd, met een optie op nog 20 stuks.
400 m lang, 59 m breedt, max diepgang 14.5 m Deadweight 165.000 MT
Oplevering van 2013 tot 2015.
En volgens de geleerde zijn ze een stuk beter voor het milieu, o.a. brandstofbesparing
Re: De grootste Containerschepen
het verschil tussen de E klasse en de triple E klasse
de nieuwe generatie containerschepen worden de kolossen van de zee
http://www.youtube.com/watch?v=zMct-d68CM0
de nieuwe generatie containerschepen worden de kolossen van de zee
http://www.youtube.com/watch?v=zMct-d68CM0
Re: De grootste Containerschepen
de CMA CGM Marco Polo ......tot Juni 2013 even de "grootste"
http://gcaptain.com/cgms-marco-polo-worlds-largest/
http://gcaptain.com/cgms-marco-polo-worlds-largest/