Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
deventer05

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door deventer05 »

Het lijkt mij dat voor de mensen op de brug er geen
zicht is op wat er VOOR de boeg gebeurd.


Dat vraag ik me ook altijd af. Of hebben ze een cam of zoiets voorop staan?

cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door cenaprints »

:-D
Ik lees vaak maritieme "vakbladen" zoals Llyds List en Fairplay. Wanneer je dan tussen de regels doorleest blijkt dat de grote
container rederijen die mega schepen laten bouwen in de hoop dat de wereldeconomie over een paar jaar wat zal aantrekken, en, dat is het voornaamste: PRESTIGE. Wat staat mooier in een geschreven artikel dat rederij zus en zo nu het grootste
containerschip ter wereld heeft, en dat er nog grotere in aanbouw zijn. In een ander artikel in dat zelfde weekblad staat
dat de rederij zus en zo heeft besloten om de frequentie op de Verre Oosten-Europa diensten voorlopig zullen verlagen omdat er minder aanbod van lading is. :lol:
De nieuwe CEO van rederij zus en zo geeft toe (stond een paar weken geleden in Lloyds List) dat de mega schepen niet een geheel juiste beslissing was geweest maar economisch wel juist was omdat de transportprijs per vervoerde eenheid lager werd
naar gelang het schip per reis meer eenheden mee kan nemen. Daar zit wat in, maar wanneer het aanbod van lading minder
wordt door de slechte economie, er wordt immers door de consument weinig gekocht omdat er minder centjes te besteden zijn, dan heb je een probleem.
De "E" schepen van A.P. Moller zijn rendabel bij een volle bak: 18.000 teu's. Kan de rederij echter hooguit 9.000 eenheden
bij elkaar sprokkelen per reis, dan moet er geld bij. Daarbij komt dat de mega carriers eigelijk maar een soort eenrichtings-
verkeer varen. Volle containers uit het verre oosten naar Europa, en lege containers terug. De reis vanuit Azie naar Europa moet dus alles goed maken.
Zo zie ik het. :-D
Ik zal nog een koud pijppie pakken. Proost :lol:


Cor.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door Hannes »

Vandaag zal het grootste Containerschip, de CMA CGM Marco Polo naar Bremerhaven komen.
De aankomst wordt zo rond 10 uur verwacht.
Vanaf ca. 10 uur is het life op NDR1 te volgen.

http://www.ndr.de/regional/niedersachse ... rt917.html

Groeten, Hans.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

het zijn toch echte giganten ......ook al vinden de meeste Kombuizers ze maar lelijk :wink:

de Edith Maersk

http://vimeo.com/38434700
mattiboy94

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door mattiboy94 »

goedenavond ,

voor de mensen die toch wel van reuzen houden , en echte nachtmensen zijn heb ik goed nieuws ,

morgennacht komt komt de cma cgm marco polo naar rotterdam.
voor de tijden dit zit nieuwsartikel
http://www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuw ... fault.aspx

mvg,
matthijs van der laan
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

hier een paar foto's genomen door Blackal van de in aanbouw zijnde Triple E klasse van Maersk :-D ( Location: Okpo - Feb 2013 )

Afbeelding
A pair of props, identical except for being opposite-handed.
Makes me surmise that they are for the Maersk Triple-E vessel being assembled in the drydock just now.

Afbeelding
'The Maersk Triple-E will be the world’s largest container vessel class yet the propulsion system is remarkable for its relatively small size and high efficiency. Contrary to postulations in earlier studies for this size of vessel, it does not require the monster 18 cylinder engine with propeller of record breaking proportions
The adoption of a twin skeg propulsion system with two engines driving two propellers heralds a new era in container ship design producing the vessel’s world record efficiency.
In keeping with the present and future economic and political climate, Maersk have paid very much attention to the “Green Credentials” of this ship. They have resisted the opportunity to go for a faster ship of 25+ knots, with ever larger engines but instead aimed at a top speed of 23 knots, some two knots slower than the Emma Maersk PS Class.
The lower speed of Triple-E means a lower total power requirement of around 63 MW, considerably less that the 80MW of the PS Class. The lower speed also introduces the opportunity of using an engine with a lower rpm, such as the recently announced MAN B&W G series of ultra long stroke engines.'


Afbeelding
Superstructure being mated with the 4 decks already mounted on the hull.


nog eens één van de bruggen van een Triple E klasse schip gezien van de zijkant en van voren.................

Afbeelding

Afbeelding
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

de bouw van de triple E klasse vordert gestaag ........

Afbeelding
(foto's en gegevens van Lapino )

DSME shipyard is on a roll...
Second Maersk "Triple E", DSME hull No. 4251, IMO 9619919, name still TBA.
Shown still missing her starboard bridge wing and forward container lashing bridges, but otherwise she's already pretty much complete in her hull part...


Afbeelding

IMO: 9619907
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door johan.H »

de derde generatie van Hapag Lloyd's Hong Kong Express zal ook snel in de vaart komen............

Afbeelding

Hongkong Express, Bremen
passing Cuxhaven, March 1991
57525 GRT, 42900 tdw, 2964 TEU
L 287,02 m / B 32,24 m
built 1972 at Bremer Vulkan, Bremen (No 978)
1992 sold to OOCL, renamed OOCL Frontier
1998 scrapped at Alang, India

Afbeelding

IMO number: 9229843
1st name: HONG KONG EXPRESS
flag / nationality: Germany
owner: Hapag-Lloyd
operator: Hapag-Lloyd
completion year: 2002 / 10
shipyard: Hyundai Heavy Industries Ltd. Co, South Korea
yard / hull number: 1365
engine design: B&W
engine type: 12K98MC
power output (KW): 68.640
maximum speed (Kn): 25,3
overall length (m): 320,00
overall beam (m): 42,80
maximum draught (m): 14,50
maximum TEU capacity: 7506
container capacity at 14t (TEU): 6115
reefer containers (TEU): 700
deadweight (ton): 100.006
gross tonnage (ton): 88.493


Afbeelding

Capacity: 13,169 TEU (Standard Containers/Twenty Foot Equivalent Unit)
Side by side: up to 19 rows of containers next to each other on deck
Stacked: up to 20 containers (maximum 11 below and 9 above deck)
Reefer plugs: 800
Length over all: 366m
Beam: 48m
Height: 66 Meter
Light ship weight: 42,637mt
Deadweight: 142,092mt
Max. draft: 15.5m
Main engine: 11K98ME7, MAN Diesel & Turbo (an economical 11-cylinder diesel engine with electronic control to reduce emissions)
Main engine output: 52,447 KW


Afbeelding
(foto's van lappino )
IMO: 9501356
Captured: March 10, 2013 IMO: 9501356

Hapag Lloyd's "Hong Kong Express" making her maiden call at Busan New Port.
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: De grootste Containerschepen

Bericht door Jancorjoh »

De eerste Maersk triple-E is te water gelaten.

http://www.thesundayleader.lk/2013/03/1 ... -launched/

Gr.John


Plaats reactie